Slax Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 W step potwora mam kod: GML see=false // ustawienie skali scian tak by nie przepuszczala 'promieni' temp_xs=obj_wall.image_xscale temp_ys=obj_wall.image_yscale obj_wall.image_xscale=temp_xs*1.05 obj_wall.image_yscale=temp_ys*1.05 // wykrycie punktow widzialnych temp_dir=point_direction(o_hero.x,o_hero.y,x,y) temp_r=hero_range temp_x1=lengthdir_x(temp_r,temp_dir+90) temp_y1=lengthdir_y(temp_r,temp_dir+90) temp_x2=lengthdir_x(temp_r,temp_dir-90) temp_y2=lengthdir_y(temp_r,temp_dir-90) if!(collision_line(x,y,o_hero.x,o_hero.y,obj_wall,0,0)) { if!(global.czujka)global.czujka=true if!(see)see=true move_towards_point(o_hero.x,o_hero.y,0.7) image_angle= direction direction=point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y); } if!(collision_line(x,y,o_hero.x+temp_x1,o_hero.y+temp_y1,obj_wall,0,0)) { if!(global.czujka)global.czujka=true if!(see)see=true } if!(collision_line(x,y,o_hero.x+temp_x2,o_hero.y+temp_y2,obj_wall,0,0)) { if!(global.czujka)global.czujka=true if!(see)see=true } // przywrucenie skali scian obj_wall.image_xscale=temp_xs obj_wall.image_yscale=temp_ys No i do tej pory kod działa w 50% Bo jak stworki mnie widzą to podążają do mnie, a ja chcę by do mnie podążały i były skierowane w stronę o_hero... Edit: Hah w tytule posta nie napisałem "ż" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 pewnie chodzi o direction do o_hero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 1 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 pewnie chodzi o direction do o_hero No, ale w kodzie mam coś takiego: GML move_towards_point(o_hero.x,o_hero.y,0.7) image_angle= direction direction=point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y); I co tu jest źle... Lub co dodać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 GML move_towards_point(o_hero.x,o_hero.y,0.7); direction=point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y); image_angle= direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 1 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Nadal tak samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumex Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 GML image_angle= direction; Nie powinno to by na samym początku w step? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 1 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Nie działa. Korzystam z tego przykładu: http://www.gmclan.org/up1105_11_przyklad_p...widzenia_2.html i do objektu potwora dodałem taki kod: GML move_towards_point(o_hero.x,o_hero.y,0.7) image_angle= direction direction=point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumex Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 W draw potwora zamiast tego draw_sprite(...) daj GML draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Masz coś w drawie? Może samo GML draw_sprite(x,y,sprite_index,image_index);? Jeżeli tak, zamień to na GML draw_sprite_ext(x,y,sprite_index,image_index,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); @UP: Pff, kilka sekund :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 2 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2008 Dzięki, zamykam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi