Skocz do zawartości

Variable i wybór graczy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam taki problem chce żeby po nacisnienciu ord("X") (Klawisczu X) zmienił sie Obiektu którym sie steruje. Wspaniale to działa przy 2 Obiektach ale mi potrzeba 3 - 4. Czy ktoś morze ulepszyć ten Cod ?

proszę

 

// OBJECT 0

// CREATE

// Variabla = can_move = 1

// Step

if keyboard_check_pressed(ord("X"))
{
if can_move = 1
can_move = 2
else can_move = 1
}


if can_move = 1
{
if keyboard_check(vk_left)
x -= 4
if keyboard_check(vk_right)
x += 4
}

// OBJECT 1

// Create

// Variabla = can_move = 0


// Step


if keyboard_check_pressed(ord("X"))
{
if can_move = 0
can_move = 2
else can_move = 0
}

if can_move = 2
{
if keyboard_check(vk_left)
x -= 4
if keyboard_check(vk_right)
x += 4
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W evencie X pressed dajesz uruchomienie skryptu.

Skrypt mniej wiecej tak wygląda (dla 4 objektów)

GML
if (global.can_move<3)

{

global.can_move+=1;

}

else if (global.can_move==3)

{

global.can_move=0;

}

 

A w stepach objektór np. obj1

GML
if global.can_move = 0 // tak jak twój tylko global dochodzi

{

if keyboard_check(vk_left) {x -= 4;}

if keyboard_check(vk_right) {x += 4;}

}

 

A to sprawdzanie wciśnięcia X w Stepach usuwasz.

Nie testowałem ale chyba będzie działać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...