Skocz do zawartości

CPU w paletkach


Rekomendowane odpowiedzi

Staary no przeciez to banał jest... Komputer zawsze porusza paletką w strone piłeczki. Jak zrobic zeby nie zawsze odbijał ? To tez proste.. paletka musi poruszac sie wolniej niz pileczka i wtedy komputer nie zawsze ( ale często ) zdązy ją odbic.

 

Do poruszania paletki nie uzywaj zadnych speedów tylko przesuwaj ją o kilka pixeli na klatke animacji.( czyli prawie tak jak napisal to Zakol )

 

if ((x>pilka.x) && (x>7)) // sprawdzamy czy paletka nie wystaje za ekran
  {
  x-=7;
  }
  else
 {
   if ((x<pilka.x) && (x<(wysokosc_ekranu-7)))  // sprawdzamy czy paletka nie wystaje za ekran

    {
    x+=7;
    }
  }

 

Ten kod będzie działał jesli wrzucisz go do działu "step" paletki którą ma kierować komputer a obiekt który odbijają paletki będzie nazywał się pilka :thumbsup: Zakładam takze ze paletki poruszają się w gore i doł. Jeśli jest inaczej zamien x na y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zlituj sie :-) Troche inicjatywy. Nie ma zmiennej o nazwie wysokosc_ekranu. W to miejsce masz wstawic liczbe np 600 ( jesli masz rozdzielczosc 800 x 600 ) lub np 520 ( jesli chcesz zeby paletka nie zjezdzala nizej niz 520 pixeli od gornej krawedzi ekranu itd... )

 

Bedziesz tez musial dostosowac szybkosc poruszania sie paletki tak zeby Ci odpowiadała bo 7 ( x+=7) nie koniecznie bedzie pasowało ( nie znam predkosci pilki )

 

powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj coś takiego

 

w stepie paletki która ma latać za piłką dajesz

ms=5; //maksymalna szybkosc paletki

friction=0.8;

if (piłka.direction>180) hspeed=min(max(abs(piłka.hspeed)/2,ms),abs(x-piłka.x))*sign(piłka.x-x);

 

nie gwrantuje że będzie działać bo specjalistą w pisaniu kodów nie jeste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choosen ja zawsze robiłem takim sposobem i wolałem nic nie zminiać żeby czegoś nie sknocić a co do tej prędkości zając to

ms=5; określa maksymalną szybkość paletki więc wpisz taką liczbę jaka ci odpowiada

 

Edit Choosen : Nie w tym sek london. Mi chodzi o to ze Twoj sposob jest mocno przekombinowany. To tak jakby napisac x= 4+(2*log(54)+3*tan(2+3^2)) zamiast x = 7

Procesor liczy bardzo szybko... ale tez liczy ;) oszczedzaj go kiedy to tylko mozliwe.

 

P.S. Dla czepialskich... TAK wiem ze to nie dokladnie 7 ale to tylko przyklad :jezor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po koleji: zrobiłem sposobem lodona, ustawiłem szybkośc jaka ma być, żeby normalnie funkcjonowała paletka CPU zmieniłem jej położenie, teraz gracz jest na górze a CPU na dole, i wszystko było by ok, gdyby nie to że kiedy pilka leci w prawą strone do komputera, porusze sie on wtedy bardzo szybko, tzn szybciej niz w lewą strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...