Zając Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Jak zrobić CPU w paletkach, tak aby paletka komputera podążała za piłką, ale nie tak idealnie, żeby nie odbijała każdych piłek? <_< bo ja jak zwykle iczego nie wiem :sp_ike: ... :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 if (x>pilka.x) { x-=7; } if (x<pilka.x) { x+=7; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 ten skrypt nie działa :crying: weź mi napisz takiego typowego gotowca, a paletka ma sie poruszać z prędkością 7, i dlaczego piszesz szybkosc, a nie speed? przez to mi błąd wyskakiwał B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Gotowca powiadasz? Sproboj teraz B) Przedtem bylo szybkosc, tyle że nie chodziło mi konkretnie o speed objektu a o zmienną szybkosc :] A błąd wyskakiwał bo może już taką zmienną miałeś. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 6 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 cholera, zagadaj do mnie na gg bo sie nie połapie!- 7725497 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 Staary no przeciez to banał jest... Komputer zawsze porusza paletką w strone piłeczki. Jak zrobic zeby nie zawsze odbijał ? To tez proste.. paletka musi poruszac sie wolniej niz pileczka i wtedy komputer nie zawsze ( ale często ) zdązy ją odbic. Do poruszania paletki nie uzywaj zadnych speedów tylko przesuwaj ją o kilka pixeli na klatke animacji.( czyli prawie tak jak napisal to Zakol ) if ((x>pilka.x) && (x>7)) // sprawdzamy czy paletka nie wystaje za ekran { x-=7; } else { if ((x<pilka.x) && (x<(wysokosc_ekranu-7))) // sprawdzamy czy paletka nie wystaje za ekran { x+=7; } } Ten kod będzie działał jesli wrzucisz go do działu "step" paletki którą ma kierować komputer a obiekt który odbijają paletki będzie nazywał się pilka :thumbsup: Zakładam takze ze paletki poruszają się w gore i doł. Jeśli jest inaczej zamien x na y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 6 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 wyskakuje mi błąd- unkown variable- wysokość ekranu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 No zlituj sie :-) Troche inicjatywy. Nie ma zmiennej o nazwie wysokosc_ekranu. W to miejsce masz wstawic liczbe np 600 ( jesli masz rozdzielczosc 800 x 600 ) lub np 520 ( jesli chcesz zeby paletka nie zjezdzala nizej niz 520 pixeli od gornej krawedzi ekranu itd... ) Bedziesz tez musial dostosowac szybkosc poruszania sie paletki tak zeby Ci odpowiadała bo 7 ( x+=7) nie koniecznie bedzie pasowało ( nie znam predkosci pilki ) powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 6 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 niby już wszystko jest ok, ale komputera dziwnie sie trzęsie/ścina kiedy sie porusza, można to jakoś naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 Wszystko mozna... ale nie bez znajomosci kodu. Mam strzelac co napisales ? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 spróbuj coś takiego w stepie paletki która ma latać za piłką dajesz ms=5; //maksymalna szybkosc paletki friction=0.8; if (piłka.direction>180) hspeed=min(max(abs(piłka.hspeed)/2,ms),abs(x-piłka.x))*sign(piłka.x-x); nie gwrantuje że będzie działać bo specjalistą w pisaniu kodów nie jeste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 a nei prosciej by bylo w stepie dac move_towards_point(x,pilka.y,7) zakladajac ze pilka nazywa sie pilka :D i paletka jezdzi pionowo, z predkoscia 7 ja tak mam u siebie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 if paletka.y=pilka.y zaczyna bzikować :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 6 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 Hanjusa dobrz napisał, ale co trzeba zrobić aby paletka poruszała sie poziomo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 move_towards_point(pilka.x,y,7) Aż takie to nie logiczne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 6 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 eh... dalej to samo, niech ktoś spojrzy o co mi chodzi i da mi podpowidz, po CPU szaleje!: http://xthost.info/Zajac/demo.rar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 a próbowałeś mojego sposobu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 6 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 teraz pokombinowałem i jest dobrze, ale kompuer porusza sie strasznie powoli i do tego porusza sie jak pilka jest tak jakby po mojej połowie, a jak leci do niego to stoi dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 Może zamiast x, daj y, albo na odwrót? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 6 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 robiłem sposobem londona, i zamiana x na y nic nie zmieniła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 london Twoj sposob jest bardzo bardzo niewydajny :) Jest tam cała masa niepotrzebnych obliczen. Jakby Zajac udostepnil kod swojej gierki to moglbym sie poswiecic i zainstalowac GM zeby mu to poprawic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 choosen ja zawsze robiłem takim sposobem i wolałem nic nie zminiać żeby czegoś nie sknocić a co do tej prędkości zając to ms=5; określa maksymalną szybkość paletki więc wpisz taką liczbę jaka ci odpowiada Edit Choosen : Nie w tym sek london. Mi chodzi o to ze Twoj sposob jest mocno przekombinowany. To tak jakby napisac x= 4+(2*log(54)+3*tan(2+3^2)) zamiast x = 7 Procesor liczy bardzo szybko... ale tez liczy ;) oszczedzaj go kiedy to tylko mozliwe. P.S. Dla czepialskich... TAK wiem ze to nie dokladnie 7 ale to tylko przyklad :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 6 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 po koleji: zrobiłem sposobem lodona, ustawiłem szybkośc jaka ma być, żeby normalnie funkcjonowała paletka CPU zmieniłem jej położenie, teraz gracz jest na górze a CPU na dole, i wszystko było by ok, gdyby nie to że kiedy pilka leci w prawą strone do komputera, porusze sie on wtedy bardzo szybko, tzn szybciej niz w lewą strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 Człowieku naprawde byś się zapoznał z helpem i zaczoł myśleć samemu. Nikt ci tu gotowca nie da. Pozatym jest coś takiego jak "Szukaj". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się