Skocz do zawartości

Silnik Source


Marmot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was.

 

Ostatnio się zainteresowałem trochę narzędziem Source SDK, które służy tworzeniu gier opartych na silniku Source. Ogólnie czytając dokumentację i artykuły na sieci, to stwierdziłem, że najtrudniejsza robota w całości, to tworzenie map, bo kodowania bardzo dużo nie ma, a kod jest bardzo przejrzysty. Jednak mam parę pytań odnośnie samego Source:

 

1. Jakie są szanse, że ktoś by zagrał w darmowego singleplayerowego moda do Source SDK?

2. Na ile osób w ogóle grających mógłbym liczyć wiedząc, że taka osoba musiałaby mieć Source SDK w wersji przynajmniej Base, które się zdobywa zakupując HL2, CS:S, DOD:S bądź Orange Box ;p ?

3. Czy osoby, które przyjmijmy, spiraciły HL2 miałyby jakieś szanse na zagranie?

4. W ogóle opłaca się interesować tworzeniem gier w tym silniku (odlotowa fizyka, HDR i inne bajery), czy szukać czegoś innego, co nie wymagałoby żadnych innych rzeczy od gracza jak w tym przypadku właśnie Source SDK, które zdobędzie się tylko i wyłącznie kupując jeden z bardzo popularnych i dość tanich tytułów?

5. Jak mam dość interesujący pomysł na grę, z którym się jeszcze wcześniej nie spotkałem, to czy mam jakieś szanse na zdobycie popularności w przypadku, gdyby udało mi się zrobić takowego moda ;p ? Czy jakoś ciężko by mi go było wypromować itd.? Czytałem po internecie, jednak ciężko cokolwiek znaleźć... w zasadzie jedyny mod któremu się udało wybić to był Garry's Mod, który obecnie jest płatny, a pozostałe mody są w fazie alpha bądź beta i ciężko cokolwiek powiedzieć o tym, czy są popularne czy nie (no, z wyjątkiem Black Mesa, ale on był skazany na popularność, mimo, że jest dopiero w fazie alfa).

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

PS. Proszę nie pisać nic o zdolnościach programistycznych, ani takich rzeczach. Chcę konkretnych odpowiedzi na powyższe pytania, a nie pisania o wszystkim i niczym. Tak samo, żadnych pytań o pomysł, bo i tak go nie zamierzam zdradzić w najbliższym czasie, bo i tak jeszcze nie wiem czy coś w ogóle wypali z moim zapałem :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 5. Prócz takiego Garry Moda warto wymienic Pirates Vikings and Knights [http://www.pvkii.com/ ] :)

Mod bardzo dobrze wykonany. a do tego gra w niego pewna liczba osob (w kazdym momencie znajdzie sie przynajmniej z 5 servow z grajacymi osobami)

 

Mam HL2, CS:S i ten Source SDK- wymagany podczas instalacji co lepszych modow ... mimo to nawet nie wiedzialem ze za pomoca tego mozna tworzyc mody ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy w sumie od tego jak się w modzie ustawi - czy nie bazujemy na żadnej grze i surowy mod, czy bazujący na jakieś grze. IMHO najlepiej będzie dać niebazujący na żadnej grze, wymagający tylko i wyłącznie Source SDK w wersji przynajmniej Base ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Na stronie Valve Developer Community jest poradnik jak stworzyć dobrego moda i jak zyskać jego popularność:

http://developer.valvesoftware.com/wiki/Making_a_MOD

Ale raczej mody to ciężka sprawa w pojedynkę, tu jest poradnik o organizacji teamu:

http://developer.valvesoftware.com/wiki/Su...l_Mod_Team_Tips

:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...