Skocz do zawartości

animacja


Rekomendowane odpowiedzi

mam takie pytanka, czy jest możliwość sprawdzenia położenia myszki np. wschód, i żeby animacja odegrała animacje chodzenia w kierunku wschodu? Proszę o pomoc

 

Animacja odergrała animacje chodzenia w kierunku wschodu? Nie rozumiem :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Create:

GML
kierunek[0] = sWalkE;

kierunek[1] = sWalkNE;

kierunek[2] = sWalkN;

kierunek[3] = sWalkNW;

kierunek[4] = sWalkW;

kierunek[5] = sWalkSW;

kierunek[6] = sWalkS;

kierunek[7] = sWalkSE;

Step:

GML
direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

image_speed = 0;

sprite_index=kierunek[round(direction/45) mod 8]

Tutaj podałem ci kod na chodzenie w 8 kierunkach. Jak coś to możesz tylko pozmieniać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywala błąd ze kierunek to nie zmienna

 

to błąd trochę musze przerobic kod Pasterza i mam takie cuś

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object object4:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 3:

sprite_index=kierunek[0]round(direction<45) mod 8

 

at position 46: Unexpected symbol in expression.

 

PS: pozycja 46 to w słowie mod pierwsze literka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywala błąd ze kierunek to nie zmienna

 

to błąd trochę musze przerobic kod Pasterza i mam takie cuś

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object object4:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 3:

sprite_index=kierunek[0]round(direction<45) mod 8

 

at position 46: Unexpected symbol in expression.

 

PS: pozycja 46 to w słowie mod pierwsze literka

W złym miejscu zamknięty kwadratowy nawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kod co ci podałem w step nic nie trzeba zmieniać. Chodziło mi, że gdy będziesz chciał tylko w 4 kierunkach wystarczy w create pousuwać kilka elementów. Masz to jest kod na 4 kierunki:

Create:

GML
kierunek[0] = sWalkE;

kierunek[1] = sWalkN;

kierunek[2] = sWalkW;

kierunek[3]= sWalkS;

Step:

GML
direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

image_speed = 0;

sprite_index=kierunek[round(direction/90) mod 4]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...