Phoenix Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 mam takie pytanka, czy jest możliwość sprawdzenia położenia myszki np. wschód, i żeby animacja odegrała animacje chodzenia w kierunku wschodu? Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 mam takie pytanka, czy jest możliwość sprawdzenia położenia myszki np. wschód, i żeby animacja odegrała animacje chodzenia w kierunku wschodu? Proszę o pomoc Animacja odergrała animacje chodzenia w kierunku wschodu? Nie rozumiem :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 sprawdzasz x myszki, i jeżeli x jest mniejsze od punktu hero.x to animacja się zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 czyli jak to będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 GML if mouse_x<hero.x { sprite_index=nazwasprita } tak mi się przynajmniej wydaje bo pewny nie jestem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Create: GML kierunek[0] = sWalkE; kierunek[1] = sWalkNE; kierunek[2] = sWalkN; kierunek[3] = sWalkNW; kierunek[4] = sWalkW; kierunek[5] = sWalkSW; kierunek[6] = sWalkS; kierunek[7] = sWalkSE; Step: GML direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); image_speed = 0; sprite_index=kierunek[round(direction/45) mod 8] Tutaj podałem ci kod na chodzenie w 8 kierunkach. Jak coś to możesz tylko pozmieniać. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 wywala błąd ze kierunek to nie zmienna to błąd trochę musze przerobic kod Pasterza i mam takie cuś ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object object4: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 3: sprite_index=kierunek[0]round(direction<45) mod 8 at position 46: Unexpected symbol in expression. PS: pozycja 46 to w słowie mod pierwsze literka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 wywala błąd ze kierunek to nie zmienna to błąd trochę musze przerobic kod Pasterza i mam takie cuś ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object object4: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 3: sprite_index=kierunek[0]round(direction<45) mod 8 at position 46: Unexpected symbol in expression. PS: pozycja 46 to w słowie mod pierwsze literka W złym miejscu zamknięty kwadratowy nawias. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Ten kod co ci podałem w step nic nie trzeba zmieniać. Chodziło mi, że gdy będziesz chciał tylko w 4 kierunkach wystarczy w create pousuwać kilka elementów. Masz to jest kod na 4 kierunki: Create: GML kierunek[0] = sWalkE; kierunek[1] = sWalkN; kierunek[2] = sWalkW; kierunek[3]= sWalkS; Step: GML direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); image_speed = 0; sprite_index=kierunek[round(direction/90) mod 4] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się