Lollus Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Cześć. Mam 4 pytanka. 1. Jak zrobić, że gdy w schowku jest np. słowo GMClan, to następuje koniec gry? Jak zrobić też, po naciśnięciu Enter w "schowku pojawia się "GM"" ? 2. Jak zrobić, że gdy przytrzymuję 2 klawisze, to następuje akcja? Nie chodzi mi o kombinacje, bo to trzeba jednocześnie nacisnąć, a mam taki kod GML if keyboard_check_pressed(vk_control){ if keyboard_check_pressed(vk_alt){ //akcja } } Ale wtedy, to można sobie nacisnąć Alt, upuścić, po godzinie nacisnąć Control i też się to będzie liczyło. Chodzi mi raczej o to, że naciskam na ALT (przytrzymuję) i naciskam na Control a akcja wykonuje się dopiero wtedy, gdy mam te dwa buttony naciśnięte. 3. Jak zrobić, że gdy nacisnę ESC, to wtedy działa to tak, jakbym nacisnął klawisz A? 4. I ostatnie pytanko. Jak uczynić, to, że pojawia się okienko, do którego można wpisać tekst, wpisuje sobie wtedy jakąś liczbę (bez liter) i wtedy zmienna XYZ przyjmuje tą wartość? Dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 1. GML if(clipboard_get_text()=='GMCLAN') { //akcja } GML if(keyboard_check_pressed(vk_enter)){ clipboard_set_text('GM'); } 2.GML if keyboard_check(vk_control){ if keyboard_check_pressed(vk_alt){ //akcja } } 3.GML if keyboard_check_pressed(ord('A')){ game_end(); } 4.GML zmienna = get_integer('podaj liczbę',0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 3. if (keyboard_check_pressed(vk_esc)) keyboard_press(ord('A')); Nie mam GM'a na kompie piszę z pamięci ale powinno być dobrze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 1. GML if(clipboard_get_text()=='GMCLAN') { //akcja } Dzięki GML if(keyboard_check_pressed(vk_enter)){ clipboard_set_text('GM'); } Dzięki 2. GML if keyboard_check(vk_control){ if keyboard_check_pressed(vk_alt){ //akcja } } A da się zrobić, żeby te dwa eventy były "keyboard_check_direct" ? 3. GML if keyboard_check_pressed(ord('A')){ game_end(); } Nie bardzo mnie zrozumiałeś. Chodziło mi raczej o to, żeby klawiszem A można było wywołać "wciśnięcie innego klawisza, nie akcję". Np. jak po wciśnięciu A wywołać kombinację Control i Alt? 4. GML zmienna = get_integer('podaj liczbę',0); Dzięki, a da się zrobić, żeby tylko można liczny wpisywać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 2. To podmień na keyboard_check_direct. 3. GML keyboard_key_press( vk_control ); keyboard_key_press( vk_alt ); keyboard_key_release( vk_alt ); keyboard_key_release( vk_control ); 4. Przyjmuje tylko liczby, tekst można wpisać, ale to nic nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się