Skocz do zawartości

Ruch potwora


Rekomendowane odpowiedzi

top down?

 

GML
if distance_to_object(hero)<=200 //to jest zmienna wartosc w pixelach (na jakiej odleglosci zaczyna gonić) mozesz sobie zmienic

{

move_towards_point(hero.x,hero.y,4) //to czety to tez zmienna wartosc mozesz sobie zmienic , to jest predkosc

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy takie jakby AI zeby sam wybieral kierunek ruchu?

 

CREATE:

GML
dir=random(360); //wybiera losowy kierunek

alarm[0]=room_speed*random(15); //kolejna zmiana kierunku co jakas liczbe sekund (1-15)

ALARM0

GML
dir=random(360);

alarm[0]=room_speed*random(15);

STEP:

GML
image_angle=direction; //sprite obrocony tak w strone direction

direction=dir; //porusza sie zgodnie z zawartoscia zmiennej dir

speed=2; //predkosc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create potwora:

GML
point=point_direction(x,y,random(room_width),random(room_height));

alarm[0]=room_speed*5

alarm[0]:

GML
point=point_direction(x,y,random(room_width),random(room_height));

speed=2

alarm[0]=room_speed*5

step:

GML
direction=point;

speed=2;

i tyle. zamiast 5 wstaw sobie ile chcesz jest to ilość sekund, po których potwór zmienia kierunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w create dajesz np. alarm[1]=room_speed*20

a w alarm[1]: speed=0

Jak pomieszasz to sobie ładnie z poprzednimi kodami to już będziesz miał :P Wystarczy tylko troszku pomyśleć

 

MisieK-GM: No Twój też jest dobry :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...