Skocz do zawartości

Sprite jako ciąg znaków


Rekomendowane odpowiedzi

No to masz przerabane, bo jesli to ma byc dynamicznie to niestety nie bedzie latwo. Aje podam nieco prockossacy sposob:

1. zapisujemy sprite'a do surfaces

2. odczytujemy kolor RGB kazdego pixela i zapisujemy do pamieci czy pliku.

I tu juz mamy wykonane zapisanie do kodu ASCII. A odczyt to po prostu:

1. tworzymy surfaces o rozmiarach obrazka

2. zapisujemy po kolei pixele o danym kolorze z pliku/pamieci

Nom, i tu powiem ze zdecydowanie lepsze i szybsze jest zapisanie do bitmapy przez surfaces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA chyba wiem, o co mu chodzi.

 

Al'a OCR. (chyba tak to się zwie :P)

 

Czyli, że przekształca obrazek na tekst. Taki zwykły tekst, string, jak na przykład w notatniku :P

 

Co do tematu: A po co ci to Oo ? Lepiej to obejść, bo masz mae szanse na znalezienie DLL'a.... a na pewno nie przykładu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry jesli zle pomyslalem : chodzi ci, żeby wyszło coś takiego, jak byś otworzył notatnikiem obrazek ? Jeśli tak, to prosto zrobić, żeby takie coś skopiować do schowka musisz tylko znać ścieżkę notatnika i obrazka. Jeśli nie o to chodzi to przepraszam za błąd ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matt: Tia, edytor map do kazdej gry? kazdej jaka sie robi w gm? Ee, no to ja mysle ze nie wyjdzie, ale jesli juz to ten pomysl z zapisaniem do bitmapy jest dobry, a nawet najlepszy. a jesli chodzi o wszystkie do stripa to surfaces uwzgledniajacy max wysokosc i dodane wszystkie szerokosci. Ciekawe na ile ci pamiec graficzna pozwoli? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baa, według mnie nie trzeba zamiany sprite'a na ciąg znaków, można zrobić własny system identyfikacji pomiędzy grą a edytorem:

GML
sprs = ds_list_create( );

ds_list_add( sprs, sprite0 );

ds_list_add( sprs, sprite1 );

ds_list_add( sprs, sprite2 );

Nie wiem, czy to dobra kolejność, nie jestem u siebie :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...