Matthew Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Nie wiem czy ktokolwiek to umie, ale potrzebuję dlla lub samego kodu, który pozwala zamienić sprite'a na ciąg znaków. Znacie takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Ciąg spritów ? to GML instance_create(x,y,objekt) i tak parę razy i obiekty obok siebie ustawiać przy pomocy x,y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Ciąg spritów ? ciąg znaków Ziomalku :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Ale w jakim sensie ciąg znaków ? Żeby przerabiało na Ascii Art ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 @Snake: Żeby można sprite zapisać w postaci ciągu znaków, a potem go odczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Chodzi ci o zapisanie do pliku tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Robisz screena sprite'owi funkcją screen_save_part() i masz ciąg znaków zapisany do pliku w formie bitmapy a potem ładujesz sprite_add ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 No to masz przerabane, bo jesli to ma byc dynamicznie to niestety nie bedzie latwo. Aje podam nieco prockossacy sposob: 1. zapisujemy sprite'a do surfaces 2. odczytujemy kolor RGB kazdego pixela i zapisujemy do pamieci czy pliku. I tu juz mamy wykonane zapisanie do kodu ASCII. A odczyt to po prostu: 1. tworzymy surfaces o rozmiarach obrazka 2. zapisujemy po kolei pixele o danym kolorze z pliku/pamieci Nom, i tu powiem ze zdecydowanie lepsze i szybsze jest zapisanie do bitmapy przez surfaces. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 JA chyba wiem, o co mu chodzi. Al'a OCR. (chyba tak to się zwie :P) Czyli, że przekształca obrazek na tekst. Taki zwykły tekst, string, jak na przykład w notatniku :P Co do tematu: A po co ci to Oo ? Lepiej to obejść, bo masz mae szanse na znalezienie DLL'a.... a na pewno nie przykładu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Do edytora map. Żeby pobierało sprite'y z gry, a potem w edytorze odczytywało. Wtedy miałbym edytor map do każdej gry robionej w GMie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 sorry jesli zle pomyslalem : chodzi ci, żeby wyszło coś takiego, jak byś otworzył notatnikiem obrazek ? Jeśli tak, to prosto zrobić, żeby takie coś skopiować do schowka musisz tylko znać ścieżkę notatnika i obrazka. Jeśli nie o to chodzi to przepraszam za błąd ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 I tak, i nie. W notatniku zajmuje to dużo miejsca... To może jakiś inny sposób wczytywania obrazków... Może da się zapisać wszystkie sprite'y w jeden strip? Kodem of course. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Matt: Tia, edytor map do kazdej gry? kazdej jaka sie robi w gm? Ee, no to ja mysle ze nie wyjdzie, ale jesli juz to ten pomysl z zapisaniem do bitmapy jest dobry, a nawet najlepszy. a jesli chodzi o wszystkie do stripa to surfaces uwzgledniajacy max wysokosc i dodane wszystkie szerokosci. Ciekawe na ile ci pamiec graficzna pozwoli? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Ehh... no to nici z edytora :) Za to zrobię możliwość wczytywania sprite'ów do edytora :D Tematu nie zamykam, bo może ktoś jednak wpadnie na jakiś skuteczny pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 A poco obrazek nie lepiej ilość tych obj w room edytoże i ich pozycje zapisać do pliku textowego. A potem odczytacz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 hmh... http://64digits.com/games/index.php?cmd=vi...ame&id=4739 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Baa, według mnie nie trzeba zamiany sprite'a na ciąg znaków, można zrobić własny system identyfikacji pomiędzy grą a edytorem: GML sprs = ds_list_create( ); ds_list_add( sprs, sprite0 ); ds_list_add( sprs, sprite1 ); ds_list_add( sprs, sprite2 ); Nie wiem, czy to dobra kolejność, nie jestem u siebie :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 @warcrawt: A sprite'y jak przeniesiesz? @Zychu: Nie załapałeś o co chodzi :) @kryniak: Na pewno zadziała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się