Skocz do zawartości

Zablokowane problem


Rekomendowane odpowiedzi

dane mamy 2 obiekty:

gracz czy tam hero czy jak kto woli i płot albo np. drzewo.lepiej bedzie.

Hero ma ruch w 4 kierunkach, płot jest ulozony poziomo. jak zrobić, takie coś: podczas gdy Hero jest "pod" płotem (przed nim od dołu), to dochodzi do niego, głowa i pas pokrywają obraz płotu aż do nóg, na których zatrzymuje się Hero. w wyniku kolizji z plotem czy tam drzewem, a gdy jest za nim (powyżej), to żeby był za nim, a nie np. był blokowany od jego nóg (w przypadku maski na nogach) lub chodził po nim (depth). ??tyle sie nakombinowałem no i jestem głąb. Nie potrafie za duzo, ale robilem juz mniejsze gierki, proste, zeby zrozumiec podstawy gm, bo od niedawna tu zabawiam i teraz ucze sie dalej i chcialbym prosic Was o pomoc. opcykalem helpa, i forum i jak cos znalazlem to zawsze nie pasowalo albo nie rozumialem wszystkiego albo w ogole nic;] i bylo zle. niech ktos mnie chociaz nakieruje, pokaze, podpowie... próbowałem zorbic 2 obiekty dół płotu i góra, ale... zobaczcie sami w przykładzie... a pozatym bohater wchodzi w obiekt i nie moze wyjsc nieraz. eh, tez bylo tyle przypadkow na forum, ale u mnie wszystko nawala ;] daje przykład z ludkiem db. takie same wymiary co hero. niech ktos zrobi z tym pozadek i zamiesci przyklad poprawny moze? bo ja juz na leb dostaje wr wr wrr

https://gmclan.org/up2621_11_projekt_gry__bad.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu wszystko jasno jest :D chodzi o kolizje nooo... link do przykładu jeszcze raz bo racja rozpisalem sie i ktos moze nie zauwazyc ;] poprawilem przyklad bo zapomnialem wczesniej drzewko postawic w romie ;]

 

ps: nie mysle ze sa tu jacykolwiek kretyni. nieladne slowo. kretynizm to choroba ;]

 

https://gmclan.org/up2621_11_projekt_gry__bad.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. no bo patrz. jak ide heroskiem pod drzewem to jest dobrze, ale jak jestem nad nim, to ide "po jego galeziach" a chce zeby byl hero za. mógłby ktoś zrobić to w przykładzie moim? chciałbym to tak załapać oo na nim, bo moj projekcik bazuje na tym.

2. i wtedy dać drzewku np. alpha=0.5 zeby polprzezroczyste bylo, ale wtedy czy to z przodu czy to z tylu bede szedl to bedzie pol przezroczyste. nie da sie ze tylko jak ide z tylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam cię nie skapnełem się że powinny się zmieniać depthy.

 

Po prostu daj w step drzewa:

GML
if obj_gracz.y > y

{ depth=+y }

else

if obj_gracz.y < y

{ depth=-y }

 

i usuń ten kod w kolizjui drzewa z hero na kolizje hero z drzewem i daj:

speed = 0

 

Edit:

 

i z,ień u siebie bounding box

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok oto mi chodziło właśnie, dzięki Ci, a teraz jeszcze pytanie, bounding box u bohatera trzeba i w drzewie tez co nie?

 

edit: wielkie dzięki, początkowo jak był koles za drzewem to w polowie wchodził na nie, ale skapłem się i juz naprawiłem. wielkie dzieki. masz piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...