don_soyer Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 dane mamy 2 obiekty: gracz czy tam hero czy jak kto woli i płot albo np. drzewo.lepiej bedzie. Hero ma ruch w 4 kierunkach, płot jest ulozony poziomo. jak zrobić, takie coś: podczas gdy Hero jest "pod" płotem (przed nim od dołu), to dochodzi do niego, głowa i pas pokrywają obraz płotu aż do nóg, na których zatrzymuje się Hero. w wyniku kolizji z plotem czy tam drzewem, a gdy jest za nim (powyżej), to żeby był za nim, a nie np. był blokowany od jego nóg (w przypadku maski na nogach) lub chodził po nim (depth). ??tyle sie nakombinowałem no i jestem głąb. Nie potrafie za duzo, ale robilem juz mniejsze gierki, proste, zeby zrozumiec podstawy gm, bo od niedawna tu zabawiam i teraz ucze sie dalej i chcialbym prosic Was o pomoc. opcykalem helpa, i forum i jak cos znalazlem to zawsze nie pasowalo albo nie rozumialem wszystkiego albo w ogole nic;] i bylo zle. niech ktos mnie chociaz nakieruje, pokaze, podpowie... próbowałem zorbic 2 obiekty dół płotu i góra, ale... zobaczcie sami w przykładzie... a pozatym bohater wchodzi w obiekt i nie moze wyjsc nieraz. eh, tez bylo tyle przypadkow na forum, ale u mnie wszystko nawala ;] daje przykład z ludkiem db. takie same wymiary co hero. niech ktos zrobi z tym pozadek i zamiesci przyklad poprawny moze? bo ja juz na leb dostaje wr wr wrr https://gmclan.org/up2621_11_projekt_gry__bad.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Człowieku żeś się rozpisał O_o. Napisz trochę bardziej czytelne i nie musisz aż tak dokładnie opisywać problemu, myślisz że większość z GMClanu to "kretyni"? :P Co do problemu zaraz dam w Edicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 ale tu wszystko jasno jest :D chodzi o kolizje nooo... link do przykładu jeszcze raz bo racja rozpisalem sie i ktos moze nie zauwazyc ;] poprawilem przyklad bo zapomnialem wczesniej drzewko postawic w romie ;] ps: nie mysle ze sa tu jacykolwiek kretyni. nieladne slowo. kretynizm to choroba ;] https://gmclan.org/up2621_11_projekt_gry__bad.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 http://www.gmclan.org/index.php?sciagnijplik=11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 przykład nie rozwiązuje problemu z płotem tudzież z drzewem ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Wtf ? może jaśniej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 1. no bo patrz. jak ide heroskiem pod drzewem to jest dobrze, ale jak jestem nad nim, to ide "po jego galeziach" a chce zeby byl hero za. mógłby ktoś zrobić to w przykładzie moim? chciałbym to tak załapać oo na nim, bo moj projekcik bazuje na tym. 2. i wtedy dać drzewku np. alpha=0.5 zeby polprzezroczyste bylo, ale wtedy czy to z przodu czy to z tylu bede szedl to bedzie pol przezroczyste. nie da sie ze tylko jak ide z tylu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Rozwiązuje popatrz na obrazki, mają ustawione miejsce kolizji. Ok, przerobie ci ale obiecaj mi że przyjrzysz się dobrze przykładowi który ci podałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 ok, patrze i to rozumiem, ale w moim przykładzie nie moge jakoś tego tak zrobić :( bede czekal na Twoj up Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Przepraszam cię nie skapnełem się że powinny się zmieniać depthy. Po prostu daj w step drzewa: GML if obj_gracz.y > y { depth=+y } else if obj_gracz.y < y { depth=-y } i usuń ten kod w kolizjui drzewa z hero na kolizje hero z drzewem i daj: speed = 0 Edit: i z,ień u siebie bounding box Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 ok oto mi chodziło właśnie, dzięki Ci, a teraz jeszcze pytanie, bounding box u bohatera trzeba i w drzewie tez co nie? edit: wielkie dzięki, początkowo jak był koles za drzewem to w polowie wchodził na nie, ale skapłem się i juz naprawiłem. wielkie dzieki. masz piwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi