Skocz do zawartości

Zycie


Rekomendowane odpowiedzi

Dajesz do zdarzenia "Collision with <tutaj nazwa obiektu>" klocek z zakładki "score" o nazwie Set lives (taki z sercem na szarym tle) i tam dajesz takie coś:

 

pomy_a.jpg

 

A o efekt np. komunikat "Game over" daj zdarzenie "No more lives" i daj klocek z zakładki "main2" który nazywa się "Display message" i dajesz tam takie coś:

 

display_message.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Create Ludzika1:

GML
max_hp=100;

hp=max_hp;

Draw:

GML
var X,Y;

X = obj_character.x;

Y = obj_character.y;

draw_health(X,Y-10,X+obj_character.sprite_width,Y-5,obj_character.hp,obj_character.max_hp);

Colision <object>:

GML
obj_character.hp-=20

Step:

GML
if hp>max_hp

{

hp=max_hp

}

if hp<=0

{

instance_destroy()

show_message('Koniec Gry')

game_restart()

}

I gotowe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zakladce control znajdz se klocek z dymkiem i znakiem zapytania w srodku, w jego wlasciwosciach wpisz pytanie na ktore odpowiedz brzmi "yes"/"no", ponizej tego klocka wstaw klocek z zakladki main2 z dwoma zielonymi strzalkami (restart game)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...