Marek154 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 :lol2: jak zrobic zycie by po walnieciu ludzikiem w ludka drugiego schodzilo mu zycie i gdy sie skanczy efekt jakis?????pomocy bardzo potrzebne to!!! <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Dajesz do zdarzenia "Collision with <tutaj nazwa obiektu>" klocek z zakładki "score" o nazwie Set lives (taki z sercem na szarym tle) i tam dajesz takie coś: A o efekt np. komunikat "Game over" daj zdarzenie "No more lives" i daj klocek z zakładki "main2" który nazywa się "Display message" i dajesz tam takie coś: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 @up: nieprawda. Trzeba zaznaczyć relative. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 @UP Mój błąd. Już poprawiłem ;) (bo dawno nie robiłem gier w GM to mi się trochę myli :() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Create Ludzika1: GML max_hp=100; hp=max_hp; Draw: GML var X,Y; X = obj_character.x; Y = obj_character.y; draw_health(X,Y-10,X+obj_character.sprite_width,Y-5,obj_character.hp,obj_character.max_hp); Colision <object>: GML obj_character.hp-=20 Step: GML if hp>max_hp { hp=max_hp } if hp<=0 { instance_destroy() show_message('Koniec Gry') game_restart() } I gotowe :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 @UP: Źle! Nie będzie widać sprite boha... instance_destroy()show_message('Koniec Gry')game_restart() Rozwaliłeś mnie. Akcja sie nie wykona, bo obiekt zostanie wczesniej zniszczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Akcja sie nie wykona, bo obiekt zostanie wczesniej zniszczony.jesteś pewny ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Zapomniałem :P W draw dopisz jeszcze : GML draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Misiek: no dobra, mój błąd... Sorry, kod jest dobry tam... Myslałem że akcja sie nie wykonuje ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 nom, jak obiekt jest niszczony to i tak się wykonują jego wszystkie akcje do końca stepa - takie "ostatnie tchnienie" :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek154 Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 dopiszcie jak gdy skanczy mi sie zycie wyskakuje game over[tak zrobilrm] a gdy klikam tam na ,,ok"restartowala sie gra?? :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 w zakladce control znajdz se klocek z dymkiem i znakiem zapytania w srodku, w jego wlasciwosciach wpisz pytanie na ktore odpowiedz brzmi "yes"/"no", ponizej tego klocka wstaw klocek z zakladki main2 z dwoma zielonymi strzalkami (restart game) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek154 Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 OK,dzieki naprawde dzieki przydalo mi sie to co napisales i to BARDZO!! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się