Skocz do zawartości

blokowanie podac


Rekomendowane odpowiedzi

Witam GMClanowiczów. Mam problem i nie wiem czy jest możliwość jego usunięcia otóż jestem (m.in) obiektem o nazwie def1 on po wykopie bramkarza( którego jeszcze nie zmajstrowałem) ma piłkę i jak zrobić żeby ta piłka z nim chodziła w każdym kierunku, oraz czy istnieje możliwość blokowania podań do np. def1( i innych) z przeciwnej drużyny

 

PS: z góry dziękuje.

 

Edit: sorki za pomyłkę z temacie. Adminowie możecie zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to trochę banalne rozwiązanie, ale jak znajdę leprze to dopisze w "EDIT".

 

Zrób dwa identyczne obrazki z piłką z tą różnicą że w "s_Pilka(2)" ustaw niżej "orgin"

i przy każdym zetknięciu z "o_Pilkarz(Polska)" daj "sprite_index = s_Pilka(2)"

 

o_Pilka: COLLISION (o_Pilkarz(Polska))

GML
sprite_index = s_Pilka(2)

else

sprite_index = s_Pilka(1)

 

x = o_Pilkarz(Polska).x

y = o_Pilkarz(Polska).y

 

Przejecie = true

 

W STEP:

GML
if Przejecie = true

{ o_Pilkarz(Polska).image_angle }

 

....

 

Pewnie źle, ale co tam zawsze o jeden post nabity więcej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że do tego powinieneś użyć pętli.

Takim sposobem co podał kolega 2 posty wyżej piłka tylko raz trafi do nogi gracza, a potem zostanie w miejscu. Trzeba po prostu powtarzać ten warunek dopóki Przejecie = true.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to trochę banalne rozwiązanie, ale jak znajdę leprze to dopisze w "EDIT".

 

Zrób dwa identyczne obrazki z piłką z tą różnicą że w "s_Pilka(2)" ustaw niżej "orgin"

i przy każdym zetknięciu z "o_Pilkarz(Polska)" daj "sprite_index = s_Pilka(2)"

 

o_Pilka: COLLISION (o_Pilkarz(Polska))

GML
sprite_index = s_Pilka(2)

else

sprite_index = s_Pilka(1)

 

x = o_Pilkarz(Polska).x

y = o_Pilkarz(Polska).y

 

Przejecie = true

 

W STEP:

GML
if Przejecie = true

{ o_Pilkarz(Polska).image_angle }

 

....

 

Pewnie źle, ale co tam zawsze o jeden post nabity więcej :P

 

W kolizji można było napisać other. zamiast ciągle o_Pilkarz(Polska). i przede wszystkim dobiło mnie

GML
if Przejecie = true

{ o_Pilkarz(Polska).image_angle }

I co się dzieje z tym image_angle piłkarza? :P Tak swoją drogą nie lepiej zrobić parenta piłkarzom zamiast tworzyć ciągle nowe objekty do każdego nowego piłkarza? I tylko zmieniać zmienną, np. reprezentacja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...