Phoenix Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Witam GMClanowiczów. Mam problem i nie wiem czy jest możliwość jego usunięcia otóż jestem (m.in) obiektem o nazwie def1 on po wykopie bramkarza( którego jeszcze nie zmajstrowałem) ma piłkę i jak zrobić żeby ta piłka z nim chodziła w każdym kierunku, oraz czy istnieje możliwość blokowania podań do np. def1( i innych) z przeciwnej drużyny PS: z góry dziękuje. Edit: sorki za pomyłkę z temacie. Adminowie możecie zmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 co do podań to ustaw choose żeby wybierał tylko twoich graczy, a do tamtego to chodzi ci zeby podawal ci pilke do obroncy? i on mial ja przy nodze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Może to trochę banalne rozwiązanie, ale jak znajdę leprze to dopisze w "EDIT". Zrób dwa identyczne obrazki z piłką z tą różnicą że w "s_Pilka(2)" ustaw niżej "orgin" i przy każdym zetknięciu z "o_Pilkarz(Polska)" daj "sprite_index = s_Pilka(2)" o_Pilka: COLLISION (o_Pilkarz(Polska)) GML sprite_index = s_Pilka(2) else sprite_index = s_Pilka(1) x = o_Pilkarz(Polska).x y = o_Pilkarz(Polska).y Przejecie = true W STEP: GML if Przejecie = true { o_Pilkarz(Polska).image_angle } .... Pewnie źle, ale co tam zawsze o jeden post nabity więcej :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 dzienks sperawdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Mi się wydaje, że do tego powinieneś użyć pętli. Takim sposobem co podał kolega 2 posty wyżej piłka tylko raz trafi do nogi gracza, a potem zostanie w miejscu. Trzeba po prostu powtarzać ten warunek dopóki Przejecie = true. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Może to trochę banalne rozwiązanie, ale jak znajdę leprze to dopisze w "EDIT". Zrób dwa identyczne obrazki z piłką z tą różnicą że w "s_Pilka(2)" ustaw niżej "orgin" i przy każdym zetknięciu z "o_Pilkarz(Polska)" daj "sprite_index = s_Pilka(2)" o_Pilka: COLLISION (o_Pilkarz(Polska)) GML sprite_index = s_Pilka(2) else sprite_index = s_Pilka(1) x = o_Pilkarz(Polska).x y = o_Pilkarz(Polska).y Przejecie = true W STEP: GML if Przejecie = true { o_Pilkarz(Polska).image_angle } .... Pewnie źle, ale co tam zawsze o jeden post nabity więcej :P W kolizji można było napisać other. zamiast ciągle o_Pilkarz(Polska). i przede wszystkim dobiło mnie GML if Przejecie = true { o_Pilkarz(Polska).image_angle } I co się dzieje z tym image_angle piłkarza? :P Tak swoją drogą nie lepiej zrobić parenta piłkarzom zamiast tworzyć ciągle nowe objekty do każdego nowego piłkarza? I tylko zmieniać zmienną, np. reprezentacja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 direction=oGracz.direction speed=oGracz.speed a X i Y sinusami i cosinusami ? A co do blokowania, to wystarczy w zmiennej piłki ustawić, która reprezentacja ma piłkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się