Skocz do zawartości

Zablokowane Pokoje


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić strzałki które sterują który ma być room. Takie jak są w grach przygodowych ala ucieknij z domu, znajdz klucz do dzwi i ucieknij. Przedstawię to inaczej:

mamy domek z czterema ścianami:

_______

|[][][][][]|

|[][][][][]|

|_______|

Czerwony - nasza pozycja

Sciany to oddzielne roomy.

Gdy klikne na strzałke w lewo:

_______

|[][][][][]|

|[][][][][]|

|_______|

a jak w prawo:

_______

|[][][][][]|

|[][][][][]|

|_______|

i jak jeszcze raz:

_______

|[][][][][]|

|[][][][][]|

|_______|

Takie poruszanie. Ale to nie jest z góry, ale z boku.

[][][][][] - spacja nie działała to tego używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jaśniej przedstawić?

Chodzi ci room_goto(nazwa roomu)

Ja z tych ,,obrazków" nic nie kapuje :blink:

 

Edit:

W evencie crate przy naciśnięciu klawisza w np.lewo

Napisać:

GML
room_goto(nazwa roomu do którego ma się przejść)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:

W evencie crate przy naciśnięciu klawisza w np.lewo

Napisać:

GML
room_goto(nazwa roomu do którego ma się przejść)

lol, co to jest crate? To się daje w step!

 

warcrawt, jak gracz podejdzie do krawędzi to przechodzi do roomu, o to ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dajesz im event myszki np.left button.

I każdemu dajesz w step

GML
room_goto{nazwa rooma}

weź się lepiej nie odzywaj :angry:

 

robisz przyciski i do każdego w step:

GML
if mouse_check_button_pressed(mb_left) room_goto(room); //dostosuj wartości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty zgłupiałeś ?

Przeciez room_goto powinno być wtedy w mouse left pressed lub w mouse right pressed. A tak wogule to chce zrobić chodzenie nie do jednego ale kilku roomów. Czyli jeden dwa objekty (lewo i prawo) i jak klikne na prawo to mi przechodzi do innego rooma i jak jeszcze będę klikal to mi będzie przechodzić do następnego i tak dalej aż do tego spowrotem. A nie żeby tylko raz. I żeby nie było super dużo objektów to chce mieć to w dwóch tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create :

roomm[0] = room_0
roomm[1] = room_kk
roomm[2] = romm_aka
roomm[3] = room_11

acc_room = roomm[0]

krey press right "

if acc_room < 3 
{
room_goto(roomm[acc_room+1])
acc_room+=1
}
else
{
room_goto(roomm[0])
acc_room = 0
}

 

krey press left :

if acc_room >=1 
{
room_goto(roomm[acc_room-1])
acc_room-=1
}
else 
{
room_goto(roomm[3])
acc_room = 3
}

acc_room aktualny pokój ( ta zmienna była potrzebna do obliczeń możesz też użyć zmiennej "room")

EDIT : bym zapomniał te zmienne i tablice muszą być globalne. Podmień sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...