warcrawt Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Jak zrobić strzałki które sterują który ma być room. Takie jak są w grach przygodowych ala ucieknij z domu, znajdz klucz do dzwi i ucieknij. Przedstawię to inaczej: mamy domek z czterema ścianami: _______ |[][][][][]| |[][][][][]| |_______| Czerwony - nasza pozycja Sciany to oddzielne roomy. Gdy klikne na strzałke w lewo: _______ |[][][][][]| |[][][][][]| |_______| a jak w prawo: _______ |[][][][][]| |[][][][][]| |_______| i jak jeszcze raz: _______ |[][][][][]| |[][][][][]| |_______| Takie poruszanie. Ale to nie jest z góry, ale z boku. [][][][][] - spacja nie działała to tego używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Można jaśniej przedstawić? Chodzi ci room_goto(nazwa roomu) Ja z tych ,,obrazków" nic nie kapuje :blink: Edit: W evencie crate przy naciśnięciu klawisza w np.lewo Napisać: GML room_goto(nazwa roomu do którego ma się przejść) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Nie oto chodzi. Takie poruszanie jak w grach przygodowych. W edit dam linka do takiej gry o jakom mi chodzi. Edit: Zagraj: http://www.mojegry.pl/graj.php?id=7893 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Edit: W evencie crate przy naciśnięciu klawisza w np.lewo Napisać: GML room_goto(nazwa roomu do którego ma się przejść) lol, co to jest crate? To się daje w step! warcrawt, jak gracz podejdzie do krawędzi to przechodzi do roomu, o to ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 @up: Nie, mi chodzi że to nie jest z góry. Tylko masz po bokach ekranu przyciski którymi się poruszasz. Zagraj w tą grę w edit to będziesz wiedzieć oco chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Tworzysz przyciski (np.2(prawo, lewo)). Rozmieszczasz je po roomie I dajesz im event myszki np.left button. I każdemu dajesz w step GML room_goto{nazwa rooma} O to ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 I dajesz im event myszki np.left button. I każdemu dajesz w step GML room_goto{nazwa rooma} weź się lepiej nie odzywaj :angry: robisz przyciski i do każdego w step: GML if mouse_check_button_pressed(mb_left) room_goto(room); //dostosuj wartości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Czy ty zgłupiałeś ? Przeciez room_goto powinno być wtedy w mouse left pressed lub w mouse right pressed. A tak wogule to chce zrobić chodzenie nie do jednego ale kilku roomów. Czyli jeden dwa objekty (lewo i prawo) i jak klikne na prawo to mi przechodzi do innego rooma i jak jeszcze będę klikal to mi będzie przechodzić do następnego i tak dalej aż do tego spowrotem. A nie żeby tylko raz. I żeby nie było super dużo objektów to chce mieć to w dwóch tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Czy ty zgłupiałeś ? Do kogo to? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Zrób strzałki i tak jak ci mówi Luks! Nie kłóć się, daj w step strzałki! K---a, w ryj chcesz? Jak coś to sorry, mam zły dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Do: LoseKK Bo daje w step room_goto a w mouse nic. xD Dobra sam sobie poradzilem, ale jest jeden problem. Jaka jest funkcja na sprawdzanie w jakim room jesteś ? a tak wogule to czy taka funkcja jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 create : roomm[0] = room_0 roomm[1] = room_kk roomm[2] = romm_aka roomm[3] = room_11 acc_room = roomm[0] krey press right " if acc_room < 3 { room_goto(roomm[acc_room+1]) acc_room+=1 } else { room_goto(roomm[0]) acc_room = 0 } krey press left : if acc_room >=1 { room_goto(roomm[acc_room-1]) acc_room-=1 } else { room_goto(roomm[3]) acc_room = 3 } acc_room aktualny pokój ( ta zmienna była potrzebna do obliczeń możesz też użyć zmiennej "room") EDIT : bym zapomniał te zmienne i tablice muszą być globalne. Podmień sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Thx, działa. Oto mi chodziło. Zamykam temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi