domek593 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Siemka. Cwicze sobie pisanie roznych gierek i rzeczy w GM'ie :) Wiec w koncu postanowilem pokombinowac zrobic odwarzacz. Napotkalem jednak problem przy zmianie piosenki :blink: zrobilem taki jakis skryp :P if mouse_check_button(mb_left) { song = get_open_filename('MP3 Files|*.mp3|Wave Files|*.wav|MIDI Files|*.mid',0) sound_add(song,song,0) sound_play(song) } if mouse_check_button(mb_left) { if sound_play(song) { song2 = get_open_filename('MP3 Files|*.mp3|Wave Files|*.wav|MIDI Files|*.mid',0) sound_delete(song) sound_add(song2,song2,0) sound_play(song2) } } jednak nie jestem pewien co mam dobrze co zle, ale muza sie nie zmienia. prosz o pomoc :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 A może lepiej by było ci tak: GML if mouse_check_button(mb_left) { song = get_open_filename('MP3 Files|*.mp3|Wave Files|*.wav|MIDI Files|*.mid',0) sound_add(song,song,0) sound_play(song) } // Gdy klikniemy prawym klawiszem zatrzymujemy całą muzykę i gdy klikniemy lewym możemy wczytać nową. if mouse_check_button(mb_right) sound_stop_all() Gdy klikniemy prawym klawiszem zatrzymujemy całą muzykę i gdy klikniemy lewym możemy wczytać nową. Nie lepiej ? :) a może być to GML sound_stop_all() w innym objekcie też i zatrzymie każdą muzykę :) Pozdrawiam, Ziomalek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek593 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 no ale i tak muzyka sie nie zmienia :( wiesz ciagle gra jedna piosenka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Używaj tylko jednej zmiennej song i zeruj ją przed każdą zmianą piosenki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek593 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 czyli co? napisac song=0? :mellow: ale chyba song=0 nie, bo i tak nic nie daje. wytlumacz mi jak to zrobic plz :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 GML if song <> 0 {song = 0} Wtedy to 'zabiera' piosenkę z pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek593 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Chyba cos nie tak :( ERROR in action number 1 of Mouse Event for Left Button for object play: Error in code at line 5: if song <> 0 at position 13: Cannot compare arguments. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owyn Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Niestety nie wiem jak zrobić odwarzacz muzyki, potrafię jedynie zrobić odtwarzacz. Dla każdej piosenki zrób oddzielną zmienną, później zrób to na IFach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 @UP: Tablice, a nie... Źle go prowadzisz, później będzie ładował 1000 zmiennych do odtwarzacza jak można jedną tablicę. @Doubleup: lol, wtf _^_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek593 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 wiec mam zrobic tablica? to jest co cos z for co nie? :P a jesli tak to jak to zapisac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Lol nie. Tablica to np.: GML zmienna[0] = 0 zmienna[1] = 1 zmienna[2] = 2 zmienna[3] = 3 zmienna[4] = 4 //I tak dalej. Po prostu zapamiętujesz że zmienna[0] to np. piosenka 1, zmienna[1] piosenka 2 ITD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 @up for(i=0;i<5;i+=1) { zmienna = i } jednak coś ma wspólnego :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek593 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 kurde siedze nad tym ciagle i dalej nie wiem!!! :crying: tzn. nie wiem jak to polaczyc razem z sonng=get_open_filename('MP3 Files|*.mp3|Wave Files|*.wav|MIDI Files|*.mid',0) sound_add(song,0,0) sound_play(song) sorry ze tak marudze :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 a ta literówka to dobra? chyba powinno być sound_add(song,song,0) zaraz zobaczę ;] @Down Mam prawo tu być xD EKHM.. Tutaj nie tolerujemy formy wypowiedzi typu: "@Down". Popraw sie. PsichiX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Kurde, fervi, weź idź se. sound_add(fname,kind,preload) Adds a sound resource to the game. fname is the name of the sound file. kind indicates the kind of sound (0=normal, 1=background, 2=3d, 3=mmplayer) preload indicates whether the sound should immediately be stored in audio memory (true or false). The function returns the index of the new sound, which can be used to play the sound. (-1 if an error occurred, e.g. the file does not exist). Czyli jasne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 GML plik = get_open_filename('MP3 Files|*.mp3|Wave Files|*.wav|MIDI Files|*.mid',0) sound_add(plik,plik,0) sound_play(plik) Czyli miałem racje Yoda ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Nie, nie miałeś. kind indicates the kind of sound (0=normal, 1=background, 2=3d, 3=mmplayer) !!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek593 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 no ale nie zmieniajcie tematu xD jak polaczyc ten skrypt z tablica? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się