Skocz do zawartości

Losowy obiekt w losowym czasie w danym miejscu


Maciol39

Rekomendowane odpowiedzi

object "creator":

create:

GML
alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed)

alarm0:

GML
instance_create(x,y,choose(object0,object1,object2))

alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

object "creator":

create:

GML
alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed)

alarm0:

GML
instance_create(x,y,choose(object0,object1,object2))

alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed)

Dzięki wiem że to by działało tylko dlaczego nie wykrywa mi komendy choose?? Czy to wina wersji game makera?? Dało by się inaczej bez tego choose?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

object "creator":

create:

GML
alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed)

alarm0:

GML
instance_create(x,y,object0)

instance_create(x,y,object1)

instance_create(x,y,object2)

alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed)

Dzięki tylko że wtedy tworzy te wszystkie obiekty na raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, pewnie stara wersja gm. mozesz to ominac tak:

 

GML
object_list=ds_list_create()

ds_list_add(object_list,object0)

ds_list_add(object_list,object1)

ds_list_add(object_list,object2)

object_current=ceil(random(ds_list_size(object_list)))

object_choose=ds_list_find_value(object_list,object_current-1)

// jesli object_choose jest rowny -1 to znaczy ze nie wylosowalo zadnego obiektu, w przeciwnym wypadku losuje id obiektu z dodanych obiektow

ds_list_destroy(object_list)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, pewnie stara wersja gm. mozesz to ominac tak:

 

GML
object_list=ds_list_create()

ds_list_add(object_list,object0)

ds_list_add(object_list,object1)

ds_list_add(object_list,object2)

object_current=ceil(random(ds_list_size(object_list)))

object_choose=ds_list_find_value(object_list,object_current-1)

// jesli object_choose jest rowny -1 to znaczy ze nie wylosowalo zadnego obiektu, w przeciwnym wypadku losuje id obiektu z dodanych obiektow

ds_list_destroy(object_list)

No mam wersje 6,1 a nie można by było w jakiś sposób zaktualizować tą wersje zeby przynajmniej te podstawowe skrypty czytało? Bo nie stać mnie na wersje 7. A co do tego skryptu to wszytko okej lecz gdzie ja mam podać wartości współrzędne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
object_list=ds_list_create()

ds_list_add(object_list,object0)

ds_list_add(object_list,object1)

ds_list_add(object_list,object2)

object_current=ceil(random(ds_list_size(object_list)))

object_choose=ds_list_find_value(object_list,object_current-1)

// jesli object_choose jest rowny -1 to znaczy ze nie wylosowalo zadnego obiektu, w przeciwnym wypadku losuje id obiektu z dodanych obiektowds_list_destroy(object_list)

if(object_choose!=-1)instance_create(x,y,object_choose)

alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed)

Voila! ;)

PS. dziwne, ze ci choose nie dziala w 6.1..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
object_list=ds_list_create()

ds_list_add(object_list,object0)

ds_list_add(object_list,object1)

ds_list_add(object_list,object2)

object_current=ceil(random(ds_list_size(object_list)))

object_choose=ds_list_find_value(object_list,object_current-1)

// jesli object_choose jest rowny -1 to znaczy ze nie wylosowalo zadnego obiektu, w przeciwnym wypadku losuje id obiektu z dodanych obiektowds_list_destroy(object_list)

if(object_choose!=-1)instance_create(x,y,object_choose)

alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed)

Voila! ;)

PS. dziwne, ze ci choose nie dziala w 6.1..

Dzieki wielkie:) No ja spróbuje przeinstalować GM może to coś da, jescze raz wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...