Maciol39 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Witam, potrzebuje skryptu do tworzenia losowego obiektu w losowym czasie. Czy mógł by mi ktoś pomóc? Najlepiej gdyby to był czas od 30 sek do 60. Z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 object "creator": create: GML alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) alarm0: GML instance_create(x,y,choose(object0,object1,object2)) alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciol39 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 object "creator": create: GML alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) alarm0: GML instance_create(x,y,choose(object0,object1,object2)) alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) Dzięki wiem że to by działało tylko dlaczego nie wykrywa mi komendy choose?? Czy to wina wersji game makera?? Dało by się inaczej bez tego choose? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 object "creator": create: GML alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) alarm0: GML instance_create(x,y,object0) instance_create(x,y,object1) instance_create(x,y,object2) alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciol39 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 object "creator": create: GML alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) alarm0: GML instance_create(x,y,object0) instance_create(x,y,object1) instance_create(x,y,object2) alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) Dzięki tylko że wtedy tworzy te wszystkie obiekty na raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 hmm, pewnie stara wersja gm. mozesz to ominac tak: GML object_list=ds_list_create() ds_list_add(object_list,object0) ds_list_add(object_list,object1) ds_list_add(object_list,object2) object_current=ceil(random(ds_list_size(object_list))) object_choose=ds_list_find_value(object_list,object_current-1) // jesli object_choose jest rowny -1 to znaczy ze nie wylosowalo zadnego obiektu, w przeciwnym wypadku losuje id obiektu z dodanych obiektow ds_list_destroy(object_list) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciol39 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 hmm, pewnie stara wersja gm. mozesz to ominac tak: GML object_list=ds_list_create() ds_list_add(object_list,object0) ds_list_add(object_list,object1) ds_list_add(object_list,object2) object_current=ceil(random(ds_list_size(object_list))) object_choose=ds_list_find_value(object_list,object_current-1) // jesli object_choose jest rowny -1 to znaczy ze nie wylosowalo zadnego obiektu, w przeciwnym wypadku losuje id obiektu z dodanych obiektow ds_list_destroy(object_list) No mam wersje 6,1 a nie można by było w jakiś sposób zaktualizować tą wersje zeby przynajmniej te podstawowe skrypty czytało? Bo nie stać mnie na wersje 7. A co do tego skryptu to wszytko okej lecz gdzie ja mam podać wartości współrzędne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 GML object_list=ds_list_create() ds_list_add(object_list,object0) ds_list_add(object_list,object1) ds_list_add(object_list,object2) object_current=ceil(random(ds_list_size(object_list))) object_choose=ds_list_find_value(object_list,object_current-1) // jesli object_choose jest rowny -1 to znaczy ze nie wylosowalo zadnego obiektu, w przeciwnym wypadku losuje id obiektu z dodanych obiektowds_list_destroy(object_list) if(object_choose!=-1)instance_create(x,y,object_choose) alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) Voila! ;) PS. dziwne, ze ci choose nie dziala w 6.1.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 No mam wersje 6,1 Ja też mam wersję 6.1 i wszystko jest ok, choose działa itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciol39 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 GML object_list=ds_list_create() ds_list_add(object_list,object0) ds_list_add(object_list,object1) ds_list_add(object_list,object2) object_current=ceil(random(ds_list_size(object_list))) object_choose=ds_list_find_value(object_list,object_current-1) // jesli object_choose jest rowny -1 to znaczy ze nie wylosowalo zadnego obiektu, w przeciwnym wypadku losuje id obiektu z dodanych obiektowds_list_destroy(object_list) if(object_choose!=-1)instance_create(x,y,object_choose) alarm[0]=30*room_speed+random(30*room_speed) Voila! ;) PS. dziwne, ze ci choose nie dziala w 6.1.. Dzieki wielkie:) No ja spróbuje przeinstalować GM może to coś da, jescze raz wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się