Skocz do zawartości

gdzie bład w kodzie


kalis

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mi sie nudzilo a to sobie siadlem do Gm

Pomysl sobie szybko znalazlem no i sobie robiem i robiem

ale mam problem gdzie tu jest bład w kodzie :

tmp=global.gracz[1,7]
tmp2=tmp-1
if tmp2>=0 and global.ekwip_ile[1]<9
 {
 global.gracz[1,7]=tmp2;
 global.ekwip_ile[1]+=1;
 global.dostepny_ekwip[1,global.ekwip_ile[1]]=1 
 }
instance_destroy();  

global.gracz[1,7] mam ustawione na 20

kod ten mam w left pressed

i po nacnisnieciu na ten obiekt global.gracz[1,7] zmienia sie na 11a wg mnie powinno na 19

 

dodam ze global.ekwip_ile=0 na poczatku i to pewnie z tego sie bierze

mi sie wydaje ze on mi ten if robi te 9 razy dawno sie nie bawilem i juz pozapominalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak napisałeś, to ci raczej nie pomogę :]

 

Sprawdź jednak, czy zamiast LEFT PRESSED nie zrobiłeś LEFT BUTTON, bo wtedy program dziewięciokrotnie wykona kod (jakbyś nie wiedział ;) )!

 

1. Sprawdzi, czy wartość global.ekwip_ile[1] jest mniejsza od 9;

2. Powiększy global.ekwip_ile[1] o 1, oraz pomniejszy global.gracz[1,7] o 1;

3. Na końcu powtórzy te czynności 9 razy, aż global.ekwip_ile[1] nie będzie równe 9;

4. Wynikiem czego będzie global.gracz[1,7] = 11

 

Przynajmniej tak mi sie wydaje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatku wartosci maja:

global.ekwip_ile[1]=0

global.dostepny_ekwip[1,0-9]=0; ( od 0 do 9)

 

napewno mam left pressed i wiem ze to jest problem z ifem

bo gdy zmieniem wartosc przy global.ekwip_ile[1]<wartosc

to on mi to wykona tyle razy ile jest ta wartosc a ja chce tylko raz

 

tymon ta wartosc istnieje bo global.ekwip_ile[1]=0

ale wchodzac do ifa zwieksza sie o jeden czyli otrzymujem

global.dostepny_ekwip[1,1] co istnieje

 

nie wiem moze moj mozg cos nie pojmuje dzis help me please

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przestudiowalem wszystko i dalej nic

 

zmienilem kod

if mouse_check_button_released(mb_left)
{
  tmp2=global.gracz[1,7]
  tmp2-=5
if tmp2>=0 and global.ekwip_ile[1]<=9
 {
 global.gracz[1,7]=tmp2;
 global.ekwip_ile[1]+=1;
 global.dostepny_ekwip[1,global.ekwip_ile[1]]=1 //napoj_reg_1

 } 
global.pionek_akcja[1]=false;
global.targowisko_akcja=false;
global.czy_akcja_wykonane=true;
instance_destroy();
}

odkrylem że na poczatku global.ekwip_ile[1]=0 i wg tego co ja planujesz powinno sie o jeden zwiekszyc a sie zwieksza o 4 a gdy chce ponowic to juz pozostaje tylko 4 i bierze mi -37 z global.gracz[1,7]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if global.czy_zdarzenie[1]=true
{
ob_player1.x=200;
global.czy_zdarzenie[1]=false//deaktywacja;
global.czy_akcja=false//deaktywacja
global.aktualny_player+=1;
global.czy_ruch_pionek[global.aktualny_player]=true
}

Dawno się nie bawilem w GMie i nie pamietam kodu, ale może to dlatego że jest:

if global.czy_zdarzenie[1]=true

a nie:

if global.czy_zdarzenie[1]==true

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...