Skocz do zawartości

Skille w RPG


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Chciał bym wam przedstawic swój zestaw skillów. A wy mi powiedzcie co dalej i czy wogóle one są dobre

-co dalej? chodzi mi jak np. zrobic broń która wymaga weaponskill_dwohands_axe = 70 i jaknie mam tyle to niezaloże jaj

a tak wogóle to mi najbardziej chodzi o to gdzie ja mam te skille dać do objektu w create?

a tak wogule to dam wam te skille ;p

 

/* ----------------------SKILL'S------------------------ */

//__________________________________________//|
///////////////////--SKILLE_BRONI--///////////////////////|
global.weaponskill_sword            //Miecz       
global.weaponskill_dwo_hands_sowrd  //Miecz Dwuręczny   
global.weaponskill_axe              //Topór             
global.weaponskill_dwo_hands_axe    //Topór Dwuręczny           
global.weaponskill_staff            //Laska/Pałka       
global.weaponskill_wand             //Różdzka           
global.weaponskill_bow              //Łuk               
global.weaponskill_crossbow         //Kusza             
global.weaponskill_mace             //Maczuga           
global.weaponskill_dwo_hands_mace   //Maczuga Dwuręczna 
global.weaponskill_shield           //Tarcza            
global.weaponskill_dagger           //Sztylet           
//////////////////////////////////////////////////////////|
//------------------------------------------------------//|

//__________________________________________//|
////////////////////--UMIEJĘTNOŚCI--//////////////////////|
global.skill_strong         //Siła                     
global.skill_defense        //Obrona                    
global.skill_agility        //Zręczność                
global.skill_magic          //Władanie Magią            
global.skill_vitality       //Witalność                 
//////////////////////////////////////////////////////////|
//------------------------------------------------------//|

//____________________________________________//|
////////////////////--RODZAJE_ATAKÓW--////////////////////|
global.atk_physical         //Fizyczny                
global.atk_energy           //Energia                   
global.atk_fire             //Ogień                     
global.atk_ice              //Lód                       
global.atk_earth            //Natura                   
global.atk_dead             //Śmierć                  
global.atk_light            //Światło                   
//////////////////////////////////////////////////////////|
//------------------------------------------------------//|

//____________________________________________//|
////////////////////--RODZAJE_OBRONY--////////////////////|
global.def_physical         //Fizyczny                
global.def_energy           //Energia                  
global.def_fire             //Ogień                     
global.def_ice              //Lód                       
global.def_earth            //Natura                    
global.def_dead             //Śmierć                   
global.def_light            //Światło                   
//////////////////////////////////////////////////////////|
//------------------------------------------------------//|

 

i powiedzcie mi czy dobrze one są znaczy czy tak sie robi wogóle skille ? ;p

 

jak tak to gitara a jak nie :( to dajcie przykład jak można to zrobic albo wogóle dajcie przykład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia Ci powiem ze lepiej zaczac od prostszych rzeczy, a potem mozesz sobie wszystko porozwijac. Jak zwykle zapraszam do przykladu miniRPG(jest tam system skilli i zdobywania punktow gdy uzywasz umiejetnosci i awansowania) :jezor:

 

Na poczatek na Twoim miejscu dalbym sobie spokoj z rodzajami atakow, narazie Ci to niepotrzebne, sproboj najpierw zrobic ze wszystko to ataki fizyczne. Wszyetkie te kody mozesz wsadzic do obiektu gracza lub jakiegos osobnego ktory trzyma wszystkie najwazniejsze zmienne i dane w grze(w create oczywiscie)

 

Jesli gracz moze zakladac bron ktora czegos wymaga to porpostu uzyj if

 

GML
if weaponskill_dwohands_axe >= 70

{

//kod zakladania broni

}

 

Jak poskladac to w system walki(jest tez z rodzajami atakow) to zapraszam do battle systemu w miniRPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystko :D

 

i chyba masz racje narazie zrobie mniej rozbudowaną

 

A z tym miniRPG to go nawet próbowalem przerobic na swoją gierke ale cos nie wyszlo i sie wszystko mi pieprzyło bo nowego bohatera zrobilem za tego o_knightmale ale wtedy to wogóle wszystko sie porobiło tak ze niemoglem dojść i zwontpilem dlatego robie własny silnik bo:

-więcej sie naucze ;p (a nie na gotowcach jechać :) )

-nie bede sie gubił (tam nie wiedzialem co do czego)

- i wogóle ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...