LoseKK Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Kod na strzał we wrogu GML if distance_to_object(obj_bohater) < 250 { if( strzal ) { var i; i = instance_create ( x, y, obj_nabojpistolwroga ); strzal.direction=point_direction(obj_wrog.x,obj_wrog.y,obj_bohater,obj_bohater); i.speed = 5; strzal = 0; alarm[0] = room_speed * 3.0; } } Alarm 0 wroga GML strzal = 1; Crate wroga GML strzal = 1; Mogę wiedzieć co mam źle, że naboje są wystrzeliwane ciągle w prawo? Edit: PS:Nabój ma być wystrzelany gdzie strzał w momencie wystrzelenia naboju obj_bohater Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Chodzi ci o to, żeby nabój leciał w stronę obj_bohater? Ja bym dał jeszcze w Create poscisku: GML move_towards_point(obj_bohater.x,obj_bohater.y,5); Ale to pewnie będzie niezbyt dobre rozwiązanie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Działa :] Dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 W create pocisku: GML speed=11 direction=point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y) image_angle=direction//dla tych co mają zarejestrowanego game makera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 A teraz mam kolejny problem ze strzałem. Step bohatera GML if global.bron=2 { if amunicjagranat > 0 && mozesz_strzelac2 = true { if(mouse_check_button_pressed(mb_left)) { var strzal2; amunicjagranat-=1 strzal2=instance_create(obj_bohater.x,obj_bohater.y,obj_granat); strzal2.direction=point_direction(obj_bohater.x,obj_bohater.y,mouse_x,mouse_y); mozesz_strzelac2 = false alarm[0] = room_speed * 2 sound_play(sound0); } } } Crate bohatera GML global.bron=1 mozesz_strzelac2 = true alarm 0 GML mozesz_strzelac = true mozesz_strzelac2 = true I mam to wpisane w bohaterze, lecz obj_granat się nie tworzy? Edit: PS:Próbowałem zmienić zmienne na nieglobalne i nic to nie zmieniło. Edit2: Oks działa. Źle powstawiałem nawiasy w całym kodzie(bo jest tego więcej) i to było powodem błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się