Skocz do zawartości

Strzał


LoseKK

Rekomendowane odpowiedzi

Kod na strzał we wrogu

GML
if distance_to_object(obj_bohater) < 250

 

{

if( strzal )

{

var i;

i = instance_create ( x, y, obj_nabojpistolwroga );

strzal.direction=point_direction(obj_wrog.x,obj_wrog.y,obj_bohater,obj_bohater);

i.speed = 5;

strzal = 0;

alarm[0] = room_speed * 3.0;

 

}

}

 

Alarm 0 wroga

GML
strzal = 1;

 

Crate wroga

GML
strzal = 1;

 

Mogę wiedzieć co mam źle, że naboje są wystrzeliwane ciągle w prawo?

Edit:

PS:Nabój ma być wystrzelany gdzie strzał w momencie wystrzelenia naboju obj_bohater

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz mam kolejny problem ze strzałem.

 

Step bohatera

 

GML
if global.bron=2

{

 

 

if amunicjagranat > 0 && mozesz_strzelac2 = true

{

if(mouse_check_button_pressed(mb_left))

 

{

 

var strzal2;

amunicjagranat-=1

strzal2=instance_create(obj_bohater.x,obj_bohater.y,obj_granat);

strzal2.direction=point_direction(obj_bohater.x,obj_bohater.y,mouse_x,mouse_y);

mozesz_strzelac2 = false

alarm[0] = room_speed * 2

sound_play(sound0);

}

 

}

}

 

Crate bohatera

GML
global.bron=1

mozesz_strzelac2 = true

alarm 0

GML
mozesz_strzelac = true

mozesz_strzelac2 = true

 

I mam to wpisane w bohaterze, lecz obj_granat się nie tworzy?

Edit:

PS:Próbowałem zmienić zmienne na nieglobalne i nic to nie zmieniło.

Edit2:

Oks działa. Źle powstawiałem nawiasy w całym kodzie(bo jest tego więcej) i to było powodem błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...