Skocz do zawartości

Kolizja + 'effect'


sfinkss

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zrobionego wroga, który strzela pociskami sam co jakiś czas.

i mam również obj_sciana.

i własnie, chce aby kiedy ten pocisk dotknie ten sciany to ona znikała i przy tym pojawiał sie efekt

wybuchu, ten klocek 'effects' -explosion.

I zrobiłem tak;

 

w obj_sciana:

 

Collision

instance_destroy()

 

i dalem ten klocek z 'create effect'

 

no i nic... obj_sciana znika, ale explozji nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobionego wroga, który strzela pociskami sam co jakiś czas.

i mam również obj_sciana.

i własnie, chce aby kiedy ten pocisk dotknie ten sciany to ona znikała i przy tym pojawiał sie efekt

wybuchu, ten klocek 'effects' -explosion.

I zrobiłem tak;

 

w obj_sciana:

 

Collision

instance_destroy()

 

i dalem ten klocek z 'create effect'

 

no i nic... obj_sciana znika, ale explozji nie ma...

 

Być może instance_destroy() jest przed tworzeniem efektu?

 

Kolejność:

-effect_create

-instence_destroy()

 

W sensie że:

fjilijnj9.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale... ten efekt pojawił się w calkiem i góry, w lewym rogu. a ja nie chce pisac wspolrzednych, tylko tak aby on się tworzył w miejscu kolizji.

a własnie, i czemu gra tak zarywa jak sie ten efekt robi? ;)

 

 

 

EDIT: Sorry za edycję teraz, ale juz mam coś 'nowego' . udało mi się zrobić to ze effect mi się pojawia przy scianie, ale ta jedna ssciana znika a efekt jest przy wszystkich,

jak to ma byc zeby efekt był tylko przy tej która znika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek 999 ma racjęm "other.x, other.y" najlepiej pasuje.

dziękuje;)

 

i znów problem panowie, wszystko ładnie, tak jak chciałem, ale jak ta kula leci dotknie sciany, to jest i efekt i sciana znika, ale razem z tą kulą znikają wszystkie w roomie, które auktualnie 'latają', a zeby znikała tylko ta, która własnie ma kolozję ze scianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, źle mnie zrozumiałeś.;)

 

jest tak: lata lika pocisków (ten sam obiekt) po roomie, i jest kilka scian.

jak pocisk leci i dotknie sciany to tylko tak sciana którek dotknie jest destroy, to mam. ale ja chce tez 'w drugą stronę' ze tylko ten pocisk który własnie tej sciany dotyka jest destroy, a nie wsszystkie w roomie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób w kodzie (powinno chodzić):

GML
//KOLIZJA

effect_create_above(ef_explosion,x,y,1,c_red)

instance_destroy()

Jeśli to ci nie zadziała to zrób to w alarmie (niszczenie):

GML
//KOLIZJA

effect_create_above(ef_explosion,x,y,1,c_red)

alarm[0]=5

//ALARM[0]

instance_destroy()

Troche trzeba logicznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...