sfinkss Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Mam zrobionego wroga, który strzela pociskami sam co jakiś czas. i mam również obj_sciana. i własnie, chce aby kiedy ten pocisk dotknie ten sciany to ona znikała i przy tym pojawiał sie efekt wybuchu, ten klocek 'effects' -explosion. I zrobiłem tak; w obj_sciana: Collision instance_destroy() i dalem ten klocek z 'create effect' no i nic... obj_sciana znika, ale explozji nie ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Mam zrobionego wroga, który strzela pociskami sam co jakiś czas. i mam również obj_sciana. i własnie, chce aby kiedy ten pocisk dotknie ten sciany to ona znikała i przy tym pojawiał sie efekt wybuchu, ten klocek 'effects' -explosion. I zrobiłem tak; w obj_sciana: Collision instance_destroy() i dalem ten klocek z 'create effect' no i nic... obj_sciana znika, ale explozji nie ma... Być może instance_destroy() jest przed tworzeniem efektu? Kolejność: -effect_create -instence_destroy() W sensie że: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Daj klocek efektu przed niszczeniem obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 ale... ten efekt pojawił się w calkiem i góry, w lewym rogu. a ja nie chce pisac wspolrzednych, tylko tak aby on się tworzył w miejscu kolizji. a własnie, i czemu gra tak zarywa jak sie ten efekt robi? ;) EDIT: Sorry za edycję teraz, ale juz mam coś 'nowego' . udało mi się zrobić to ze effect mi się pojawia przy scianie, ale ta jedna ssciana znika a efekt jest przy wszystkich, jak to ma byc zeby efekt był tylko przy tej która znika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 other.x, other.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RW11 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 w współrzędnych w x wpisz x a w y wpisz y powinno działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Masz w klocku efektu wybuchu x i y i tam wpisz x i y czyli: x:x y:y a co do wybuchu to weź daj samo destroy w kolizji a w event destroy daj ten efekt. Edit: @up: szybcjej, hehe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Misiek 999 ma racjęm "other.x, other.y" najlepiej pasuje. dziękuje;) i znów problem panowie, wszystko ładnie, tak jak chciałem, ale jak ta kula leci dotknie sciany, to jest i efekt i sciana znika, ale razem z tą kulą znikają wszystkie w roomie, które auktualnie 'latają', a zeby znikała tylko ta, która własnie ma kolozję ze scianą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 A bo ci chodzi oto że to kula się rozwala a nie sciana, wiec tak: w destroy daj ten klocek z efektem i wpisz w miejsce x x a w miejsce y,y. potem w kolizji z scianą daj instance_destroy() i powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 nie, źle mnie zrozumiałeś.;) jest tak: lata lika pocisków (ten sam obiekt) po roomie, i jest kilka scian. jak pocisk leci i dotknie sciany to tylko tak sciana którek dotknie jest destroy, to mam. ale ja chce tez 'w drugą stronę' ze tylko ten pocisk który własnie tej sciany dotyka jest destroy, a nie wsszystkie w roomie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Jeżeli masz to w klocku sprawdź czy masz zaznaczoną opcję "self" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 nie, własnie nie mam, bo mam tak: (w scianie) instance_destroy() with (obj_bullet) instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 with (obj_bullet) instance_destroy(); Daj samo: GML instance_destroy Gdy dajesz "with (obj_bullet)" odnosisz się do wszystkich takich samych objektów w roomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Macie tu, sciągajcie sami zobaczycie w czym problem gdy te 'kwiatki' strzelają... download Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 To zrób w kodzie (powinno chodzić): GML //KOLIZJA effect_create_above(ef_explosion,x,y,1,c_red) instance_destroy() Jeśli to ci nie zadziała to zrób to w alarmie (niszczenie): GML //KOLIZJA effect_create_above(ef_explosion,x,y,1,c_red) alarm[0]=5 //ALARM[0] instance_destroy() Troche trzeba logicznie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się