sfinkss Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Mam room wysoki na 7000 pix, a widok tylko 640x640. Viewy ładnie ustawione wg przykładu Gnyska. W grze chodzi o to aby pnąć się w górę, gdzie mogą czekać różne... 'potwory' mam ze po kolozji z potworem jest restart obecnego roomu, czyli x = xstart; y = ystart; ale nie chce tak zeby kiedu jestem np. na 'wysokości' 6000pix gra się rozpoczynała od początku, czylu obiekt znów na samym dole, tylko na np. wyznaczonym obiekcie o nazwie obj_wyz , w widoku który aktualnie mam, czyli jak umieram na wysokości 6000 pix to restart następuje na tej wysokości, a hero 'spada' na ten obj_wyz. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 GML x=obj_wyz.x y=obj_wyz.y ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 W Create jakiegos obiektu kontrolującego ustaw GML global.wysokosc=0; W Step GML global.wysokosc=room_heigth-view_yview[0] W kolizji bohatera z potworem GML global.wysokosc=(global.wysokosc div 500) * 500; // 500 to wyznacznik zapisu* y=global.wysokosc+view_height-32; view_yview=global.wysokosc; *Wtedy można by powiedzieć, że co 500 pixeli w górę stan gry będzie się zapisywał, bez dodawania nowego obiektu jako znacznika :P. Tylko nie resetuj rooma funkcją room_restart() ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 jest problem z tą zmienną view_height. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Oj pomyliło mu się :P view_hview[0] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 ale gdzie to wkleić? bo ja to podstawiam i dalej error Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzin12 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Tam gdzie view_height czyli zamiast view_height daj view_hview[0] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Unknown variable room_heigth ? EDIT; dobra juz wiem, taki mały bład a nic przez to nie działa. musi być room_height EDIT2: ale po restarcie, kolizji z potworem moj hero zawisa gdzieś u góry planszy i nie chce spaść.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Unknown variable room_heigth ? wszędzie zamieniłeś view_height na view_hview[0] ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 tak, juz mam dobrze, ale nastepny problem jest w edit2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Grawitacja :/ Daj kod do tego co ww Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 oto grawitacja: STEP /*-------------poruszanie---------------------*/ if (keyboard_check(vk_left) and place_free(x-6,y)) {x-=6} if (keyboard_check(vk_right) and place_free(x+6,y)) {x+=6} if (keyboard_check(vk_up) and ! place_free(x,y+1) and vspeed=0) {vspeed-=10}// /*-------------poruszanie---------------------*/ /*-------------gravitacja---------------------*/ if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} /*-------------gravitacja---------------------*/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się