Skocz do zawartości

Trochę bardziej złożony restart roomu.


sfinkss

Rekomendowane odpowiedzi

Mam room wysoki na 7000 pix, a widok tylko 640x640.

Viewy ładnie ustawione wg przykładu Gnyska.

W grze chodzi o to aby pnąć się w górę, gdzie mogą czekać różne... 'potwory'

mam ze po kolozji z potworem jest restart obecnego roomu, czyli

 

x = xstart;
y = ystart;

 

ale nie chce tak zeby kiedu jestem np. na 'wysokości' 6000pix gra się rozpoczynała od początku, czylu obiekt znów na samym dole, tylko na np. wyznaczonym obiekcie o nazwie obj_wyz , w widoku który aktualnie mam, czyli jak umieram na wysokości 6000 pix to restart następuje na tej wysokości, a hero 'spada' na ten obj_wyz.

 

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Create jakiegos obiektu kontrolującego ustaw

GML
global.wysokosc=0;

 

W Step

GML
global.wysokosc=room_heigth-view_yview[0]

 

W kolizji bohatera z potworem

GML

global.wysokosc=(global.wysokosc div 500) * 500; // 500 to wyznacznik zapisu*

y=global.wysokosc+view_height-32;

view_yview=global.wysokosc;

 

*Wtedy można by powiedzieć, że co 500 pixeli w górę stan gry będzie się zapisywał, bez dodawania nowego obiektu jako znacznika :P.

 

Tylko nie resetuj rooma funkcją room_restart() !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unknown variable room_heigth

?

 

 

 

EDIT; dobra juz wiem, taki mały bład a nic przez to nie działa.

musi być

 room_height

 

 

EDIT2: ale po restarcie, kolizji z potworem moj hero zawisa gdzieś u góry planszy i nie chce spaść..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto grawitacja:

 

STEP

/*-------------poruszanie---------------------*/
if (keyboard_check(vk_left) and place_free(x-6,y))
{x-=6}
if (keyboard_check(vk_right) and place_free(x+6,y))
{x+=6}
if (keyboard_check(vk_up) and ! place_free(x,y+1) and vspeed=0)
{vspeed-=10}//
/*-------------poruszanie---------------------*/

/*-------------gravitacja---------------------*/
if place_free(x,y+1)
{gravity = 0.5}
else
{gravity = 0}
/*-------------gravitacja---------------------*/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...