Indrycho Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 sztuczną inteligencje w GM zazwyczaj robi się jakimś sposobem: w labiryntach (choćby pack man) stworek po kolizji z ścianą wybiera losowo kierunek w który ma iść w samochodówkach najprościej można kazać pojazdom sterowanym niby to przez komputer poruszać się po path'ach, w strzelankach z góry może to być ruch w stronę przeciwnika (dodatkowo z omijaniem przeszkód) i w pewnej odległości od gracza zatrzymanie się i strzelanie w stronę gracza, lub dojście i walenie z pięści w platformówkach mogą to być poruszające się po path'u obiekty lub po odbiciu się od ściany zmierzające w przeciwnym kierunku mógłbym jeszcze wymyślać/wymieniać wiele innych sposobów na Al do gier w Game Makerze :lol: , ale jak zrobić, jaki jest sposób na Al do bijatyki. jedna z tur ligi 24 była poświęcona bijatykom, lecz tam była walka 2 graczy, albo rozwalanie przeciwników którzy heh poprostu dochodzili to gracza i walili kop, pięść, kop, pięść... hymh chodzi mi oto żeby ten gracz sterowany przez komputer raz blokował czasem robił kombo jakoś "tu, ten i od tyłu" i żeby w jakiś sposób mogło być to zależne od ustawiania zmiennych, jego umiejętności np bloki ataki komba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 1. kolizja GML lolz=random(4) switch floor(lolz){ case 1: x += 1 break;//lub direction... case 2: x -= 1 break; case 3: y += 1 break; case 4: y -= 1 break; } 2. --- 3. w potworku: GML direction = point_direction(hero.x,hero.y,hero.x,hero.y) speed = 2 if distance_to_object(hero)<=32 then instance_create(x,y,naboj) else end 4. GML hspeed -= vspeed ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Read the post you idiot! ale jak zrobić, jaki jest sposób na Al do bijatyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Crackkk-GM, ja wiem jak takie coś zrobić, przeczytaj dokładniej temat a dokładniej ten fragmęt hymh chodzi mi oto żeby ten gracz sterowany przez komputer raz blokował czasem robił kombo jakoś "tu, ten i od tyłu" i żeby w jakiś sposób mogło być to zależne od ustawiania zmiennych, jego umiejętności np bloki ataki komba... [wszystkie sposoby pseudo Al jakie podałem dokładnie wiem jak zrobić, chodzi mi o podanie sposobu (nie kodu, chyba że komuś się chce :D ) na coś bardziej profesjonalnego] ED: o sory nie zauważyłem twojego postu Nobody :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Moze zrobisz ze po walnieciu potworek owy przesuwa sie nastepnie sprawdza dystans do gracza jesli ma iles tam pikseli to kop a ja inaczej to bije inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Lub losowo ustawić alarm, który wykonywałby losowy ruch :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 lub: 80-100hp = jakieś tam słabsze uderzenia 50-100hp = jakieś podstawowe kombosy 20-100 = jakieś średnie kombosy 01-20 = ultra super kombosy ? XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 lolz=random(4) switch floor(lolz){ case 1: x += 1 break;//lub direction... case 2: x -= 1 break; case 3: y += 1 break; case 4: y -= 1 break; Skoro używasz floor() to zaokrągli w dół X_X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 heh, każdy stworek ma określoną siłę, szybkość manę i pkt życia, to już jest zależne od jego ataków, mogę zrobić że omijając przeszkody ma się zbliżyć do gracza i przy x odległości rzucić test na kombo, atak blok (zależne od sytuacji, np blok przy ataku) i np losując od jeden do dziesięć i licząc średnią z wyniku i ustalonej liczby od jeden do dziesięć (cechującej jego statystyki ogólne w blokach i atakach) po czym jeśli wynik większy równy 6 to się uda jeżeli mniejszy równy 5 to nie, do tego ataki losuje nie na zasadzie kop pięść kombo ale ustalonych kombinacji po których wykonaniu wraca do pkt zero czyli zbliżaniu się do gracza, ale to dużo roboty i nic lepszego wymyślić nie mogę, tyle że to jest sposób a ja bym chciał coś mniej obciążającego nasz procesor i RAM xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 uzależnij ruchu od zmiennej akcja wtedy if bohater.akcja = 1 enemie.akcja = 5, i już masz że jak bohater sie nie rusza to stworas go tłucze itp. Nie wiem czy widziales souljah tam jest coś w tym stylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 nie, nie widziałem souljah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Powiedzmy coś w stylu: STEP: GML if place_meeting(x,y,obj_hero) { if alarm[0]=-1 then alarm[0]=blablabla; } else { //tutaj ruch w kierunku bohatera }; ALARM0: GML //wykonywanie techniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 kurcze to dalej to samo <_< (dojdź do przeciwnika i wylosuj jeden z ataków) ostatecznie chyba to jest jedyny sposób :( no noc chyba będę musiał zrobić pomysł z dobieraniem kolejnych ruchów z nastu układów przy zbliżeniu do gracza :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się