Skocz do zawartości

Al


Indrycho

Rekomendowane odpowiedzi

sztuczną inteligencje w GM zazwyczaj robi się jakimś sposobem:

  • w labiryntach (choćby pack man) stworek po kolizji z ścianą wybiera losowo kierunek w który ma iść
  • w samochodówkach najprościej można kazać pojazdom sterowanym niby to przez komputer poruszać się po path'ach,
  • w strzelankach z góry może to być ruch w stronę przeciwnika (dodatkowo z omijaniem przeszkód) i w pewnej odległości od gracza zatrzymanie się i strzelanie w stronę gracza, lub dojście i walenie z pięści
  • w platformówkach mogą to być poruszające się po path'u obiekty lub po odbiciu się od ściany zmierzające w przeciwnym kierunku

mógłbym jeszcze wymyślać/wymieniać wiele innych sposobów na Al do gier w Game Makerze :lol: , ale jak zrobić, jaki jest sposób na Al do bijatyki. jedna z tur ligi 24 była poświęcona bijatykom, lecz tam była walka 2 graczy, albo rozwalanie przeciwników którzy heh poprostu dochodzili to gracza i walili kop, pięść, kop, pięść...

 

hymh chodzi mi oto żeby ten gracz sterowany przez komputer raz blokował czasem robił kombo jakoś "tu, ten i od tyłu" i żeby w jakiś sposób mogło być to zależne od ustawiania zmiennych, jego umiejętności np bloki ataki komba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. kolizja

GML
lolz=random(4)

switch floor(lolz){

case 1: x += 1 break;//lub direction...

case 2: x -= 1 break;

case 3: y += 1 break;

case 4: y -= 1 break;

}

2. ---

3. w potworku:

GML
direction = point_direction(hero.x,hero.y,hero.x,hero.y)

speed = 2

if distance_to_object(hero)<=32 then instance_create(x,y,naboj) else end

4.

GML
hspeed -= vspeed
??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crackkk-GM, ja wiem jak takie coś zrobić, przeczytaj dokładniej temat a dokładniej ten fragmęt

hymh chodzi mi oto żeby ten gracz sterowany przez komputer raz blokował czasem robił kombo jakoś "tu, ten i od tyłu" i żeby w jakiś sposób mogło być to zależne od ustawiania zmiennych, jego umiejętności np bloki ataki komba...

[wszystkie sposoby pseudo Al jakie podałem dokładnie wiem jak zrobić, chodzi mi o podanie sposobu (nie kodu, chyba że komuś się chce :D ) na coś bardziej profesjonalnego]

 

ED:

 

o sory nie zauważyłem twojego postu Nobody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, każdy stworek ma określoną siłę, szybkość manę i pkt życia, to już jest zależne od jego ataków, mogę zrobić że omijając przeszkody ma się zbliżyć do gracza i przy x odległości rzucić test na kombo, atak blok (zależne od sytuacji, np blok przy ataku) i np losując od jeden do dziesięć i licząc średnią z wyniku i ustalonej liczby od jeden do dziesięć (cechującej jego statystyki ogólne w blokach i atakach) po czym jeśli wynik większy równy 6 to się uda jeżeli mniejszy równy 5 to nie, do tego ataki losuje nie na zasadzie kop pięść kombo ale ustalonych kombinacji po których wykonaniu wraca do pkt zero czyli zbliżaniu się do gracza, ale to dużo roboty i nic lepszego wymyślić nie mogę, tyle że to jest sposób a ja bym chciał coś mniej obciążającego nasz procesor i RAM xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzależnij ruchu od zmiennej akcja

wtedy if bohater.akcja = 1 enemie.akcja = 5, i już masz że jak bohater sie nie rusza to stworas go tłucze itp. Nie wiem czy widziales souljah tam jest coś w tym stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...