Nobody Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Witam. Jak zapewne się już domyślacie robię grę online i mam małe problemy z wysyłaniem danych, ale nie chodzi mi o to o czym myślicie. Prosiłbym was o wypisanie mi znanych wam sposobów wysyłania danych tak, żeby jak najmniej obciążyć łącze, ponieważ mam taki problem. Jest dwóch graczy. Obaj się widzą wszystko fajnie. Ale przy poruszaniu się u tego drugiego gracza postać 'przeskakuje' z pozycji na pozycję, a chciałbym, żeby to działało płynnie. Czy znacie jakieś sposoby, żeby tego uniknąć? Może w player_other zrobić poruszanie się jak u gracza (mp_potential_step())? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Wysyłaj dane nie co step i nie aktualizuj pozycji na zasadzie: x = odebrany_x; y = odebrany_y; Tylko poruszaj postać do odebranych pozycji np. move_towards_point(odebrany_x,odebrany_y,odebrany_speed); ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 lipa :P. Wysyłaj np co drugi czy co trzeci step a potem mając odebrany_x i odebrany_y robisz tak. GML var dist,dir; dir=point_direction(x,y,odebrany_x,odebrany_y); dist=point_distance(x,y,odebrany_x,odebrany_y); direction=dir; speed=dist/2 /* dzielisz przez liczbe stepow, to zalezy od tego co ile wysylasz wiadomosc, jesli co 3 to dzielisz na 3 itd*/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 lipa tongue2.gif. Czy ja wiem, sam tego używam i jakoś działa :) Aczkolwiek często są problemy ze speedem, ten twój sposób dobry :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Wcześniej zmieniłem na to co powiedział Yoda i sprawuje się nieźle :P Przy tworzeniu postaci muszę tylko zadbać o X i Y :P A nie przepraszam, ja inaczej zrobiłem :P Wysyłam informację gdzie gracz ma zamiar iść tylko raz (wtedy gdy gracz gdzieś kliknie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Wcześniej zmieniłem na to co powiedział Yoda i sprawuje się nieźle tongue2.gif Przy tworzeniu postaci muszę tylko zadbać o X i Y tongue2.gif Ale do wyliczania prędkości użyj sposobu Pabla, mówię ci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się