Skocz do zawartości

Przesyłanie danych przez 39dll


Nobody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jak zapewne się już domyślacie robię grę online i mam małe problemy z wysyłaniem danych, ale nie chodzi mi o to o czym myślicie.

 

Prosiłbym was o wypisanie mi znanych wam sposobów wysyłania danych tak, żeby jak najmniej obciążyć łącze, ponieważ mam taki problem. Jest dwóch graczy. Obaj się widzą wszystko fajnie. Ale przy poruszaniu się u tego drugiego gracza postać 'przeskakuje' z pozycji na pozycję, a chciałbym, żeby to działało płynnie. Czy znacie jakieś sposoby, żeby tego uniknąć? Może w player_other zrobić poruszanie się jak u gracza (mp_potential_step())?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lipa :P. Wysyłaj np co drugi czy co trzeci step a potem mając odebrany_x i odebrany_y robisz tak.

 

GML
var dist,dir;

 

dir=point_direction(x,y,odebrany_x,odebrany_y);

dist=point_distance(x,y,odebrany_x,odebrany_y);

direction=dir;

speed=dist/2 /* dzielisz przez liczbe stepow, to zalezy od tego co ile wysylasz wiadomosc, jesli co 3 to dzielisz na 3 itd*/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej zmieniłem na to co powiedział Yoda i sprawuje się nieźle :P Przy tworzeniu postaci muszę tylko zadbać o X i Y :P

 

A nie przepraszam, ja inaczej zrobiłem :P

Wysyłam informację gdzie gracz ma zamiar iść tylko raz (wtedy gdy gracz gdzieś kliknie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...