Ziom666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Może mi ktoś powiedzieć jak zrobić, że jak np. idziemy w lewo to postać bedzie zwrocona w lewo, a jak w prawo to w prawo itp? Tylko błagam, nie piszcie kodu w c++ do wklejania, musze umieć robić to klockami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jakiego znowu c++? Z klocków bedzie ciężko. Łatwiej, GML if direction=kierunek { //kod na zmiane sprite } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Tylko błagam, nie piszcie kodu w c++ do wklejania ? ;/ Przecież chyba chcesz w GMie nie? Poza tym nie ten dział - przenoszę. A co do twojego problemu to był poruszany tyle razy że znalezienie odpowiedzi jest łatwiejsze niż zaparzenie herbaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Może mi ktoś powiedzieć jak zrobić, że jak np. idziemy w lewo to postać bedzie zwrocona w lewo, a jak w prawo to w prawo itp? Tylko błagam, nie piszcie kodu w c++ do wklejania, musze umieć robić to klockami Ok, ale jaki kod? Daj przykład? I mam to umieścić w klocku "Np. chce isc w lewo to zrobie left i tam kod wsadze?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Na GMClanie jest przykład RPG, przejrzyj go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Na GMClanie jest przykład RPG, przejrzyj go. Czyli gdzie ;///? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jakiego znowu c++? Z klocków bedzie ciężko. Łatwiej, GML if direction=kierunek { //kod na zmiane sprite } Z klocków będzie ciężko? :blink: Przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Dzięki, a jak zrobić żeby komputer losowo sie poruszał (no wiem jak) ale żeby sie jeszcze obracał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 GML if direction=kierunek // reszta kodu ? @Sirluki, proszę jeśli takiś mądry, zrób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Poszukaj, to naprawdę nie boli... :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Poszukaj, to naprawdę nie boli... :unsure: Jeszcze trzeba wiedziec, jak i gdzie szukac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jeju, zrób sprawdzanie kierunku ]=< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jeju, zrób sprawdzanie kierunku ]=< Powiedz jak mam nazwać warunek w klocku albo zrób przykład. Pocisk wygląda inaczej (np. postac stoi w lewo to strzala odwrocona w lewo itp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 if direction=kierunek //gdzie kierunek to 0 - prawo, 90 - góra, 180 - lewo, 270 - dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davka Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Zrob se SPRITY jak nie wiesz jak w GML :P Edit: Jak C++ to chyba inny dzial :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Zrob se SPRITY jak nie wiesz jak w GML tongue2.gif A co sprity mają do rzeczy, jezu ludzie!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davka Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 A co sprity mają do rzeczy, jezu ludzie!! No niech se zrobi Sprite bochatera obroconego w Lewo,Prawo,Gora,Dol i uzyje klocka do zmiany Spritow albo GML Edit: Przy nacisnieciu jakiegos klawisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 No niech se zrobi Sprite bochatera obroconego w Lewo,Prawo,Gora,Dol i uzyje klocka do zmiany Spritow albo GML Synu, ale on ma problem ze sprawdzaniem kierunku T___T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 No mam lekki problem a jak zrobić żeby przeciwnik sie ruszał jak chce i żeby sie obracał i od czasu do czasu strzelił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davka Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Ma tu przyklad z samych klockow nie wiem ale chyba oto mu chodzilo https://gmclan.org/up3727_11_Obracanie.html Uwaga wersja na GM.6 Edit: No mam lekki problem a jak zrobić żeby przeciwnik sie ruszał jak chce i żeby sie obracał i od czasu do czasu strzelił? Alarmami napisz do mnie na gg to ci powiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 GML if direction=kierunek // reszta kodu ? @Sirluki, proszę jeśli takiś mądry, zrób. Przecież zrobiłem :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davka Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 ej zamiast If direction=.... mozna uczyc zmiennych np. przy nacisnieciu klawisz lewo STRZAL=1; i w jakims przycisku GML if strzal=1 { //Jakas akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jak moge robić żeby sie potwór obracał (POTWÓR NIE BOHATER) jeśli zmieni kierunek ruchu? (MA chodzić losowo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 aww.. żal blix? same matoły ? ; / Create: GML kierunek_ruchu = 0 speed = 3 alarm[0] = 1 Alarm 0: GML kierunek_ruchu = random(3); alarm[0] = 5*room_speed; Step: GML if kierunek ruchu = 0 { direction = 0; } if kierunek ruchu = 1 { direction = 90; } if kierunek ruchu = 2 { direction = 180; } if kierunek ruchu = 3 { direction = 270; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Nie działa mi warunek if kierunek = 0; hmm Nie wiem jak to zrobić :/ I jeszcez jedno pytanie jak mam zrobić żeby potwór "gonił" bohatera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 aww.. żal blix? same matoły ? ; / ekhm odezwał się :] ... wiesz że jest jeszcze coś takiego jak round()? Poza tym po co tworzyć nową zmienną jak można tak: GML direction = choose(0,90,180,270); ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 ekhm odezwał się :] ... wiesz że jest jeszcze coś takiego jak round()? Nie wiem, to jak pomoze mi ktoś ulepszyć ten kod? To jak z tym choose zrobić żeby diałąło? I dajcie kod na zmiane sprita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się