Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Mam problem, a mianowicie. Mam kod, GML Step: { image_angle = direction; direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); if(keyboard_check_pressed(vk_control)) { instance_create(o_wieza.x,o_wieza.y,o_pocisk); } } ten kod tworzy objekt o_pocisk. Co zrobic aby pocisk lecial zawsze w kierunku myszy, wiem wiem proste pytanie, ale ja jesten naprawde baaardzo początkujący ;). Prosze o szybką odp na moje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 GML if(keyboard_check_pressed(vk_control)) { var pocisk; pocisk=instance_create(o_wieza.x,o_wieza.y,o_pocisk); pocisk.direction=point_direction(o_wieza.x,o_wieza.y,mouse_x,mouse_y); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Niewiem czemu, ale cos nie chodzi :P Pisze: Fatal Error in action number 1 of step event for object o_wieza compilation error in code action Error in code at line 6; var pocisk; at position 12 variable name expected Dlaczego tak sie dzieje? nadal proszę o pomoc :) @Down A no tak, dzieki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Pewnie masz object/sprite/dźwięk/background/room/font/path/script w grze o tej samej nazwie co nazwa zmiennej (w tym wypadku "pocisk") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Dobra, teraz jeszcze głupsze pytanie :). Jak zrobić aby pocisk sie poruszał? ( sorry za takie pytania ale naprawde jestem new :D ). Edit: A, już mam GML { move_towards_point(direction.x,direction.y,3); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 GML if(keyboard_check_pressed(vk_control)) { var pocisk; pocisk=instance_create(o_wieza.x,o_wieza.y,o_pocisk); pocisk.direction=point_direction(o_wieza.x,o_wieza.y,mouse_x,mouse_y); pocisk.speed = 5 // <--- predkosc } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Daj mu w create speed=10; I nie używaj @down, ja już za to kilka razy dostałem warna :P Strzeż się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Dzięki ludzie, ale jeszcze jedno. Mój pocisk jest prostokątem, a chcę żeby jego czubek :) był skierowany w kierunku wystrzelenia, jak to zrobic :) Wiem, wiem , "Nikt nie napisze za ciebie gry" ale ja nie robie gry, ja poprosty eksperymentuje :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Narysuj pocisk zwrocony w prawo (tzn sprite pocisku ma byc czubkiem w prawo) i w pocisku w step: GML image_angle = direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Dzięki, temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi