Skocz do zawartości

Dziwna sprawa z tilesami...


Shockah

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dziwny problem.

Od kilku dni zauważyłem, że w grach z GMa strasznie mi zacinają komputer tilesety...

Zacinają aż tak, że bardziej wydajne (na moim komputerze) byłoby użycie obiektów zamiast tilesów...

 

Wie ktoś jaka może być przyczyna?

 

Jakbyście potrzebowali wiedzieć jaki mam sprzęt:

Procesor: Intel Celeron 2.0GHz

Karta graficzna: nVidia GeForce 6200 256 MB

RAM: 1GB

 

Aha, przez ostatnie dni W OGÓLE nic nie instalowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałęm kiedyś Celeronka 2,4 i nie narzekałem.

 

Co prawda teraz mam lepszy :P

 

Co do tematu: Że obiekty szybsze niż tilesety?? Niemożliwe. Spróbuj zrobić mapke z obiektów 16*16 o rozmiarze mapki 1000*1000 obiektami i tilesetami. I podaj wyniki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Czy rozmiar całego tileseta (wysokość i szerokość, nie ile zajmuje na dysku) może mieć wpływ na wydajność? Zauważyłem, że gdy tileset był rozmiaru 16x16 i miał tylko 1 tilesa, to nie zacinało...

 

Jeśli ma to wpływ, to problem rozwiązany :) Tylko chcę się upewnić czy aby na pewno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm w tym wypadku, lepiej nie rozmieszczać pojedynczych tilesów 16x16, tylko jak największe. W ogóle tilesy w GMie to imo trochę kał :P MI np. zacinał się room jak było dużo tilesów. Czyli jeżeli background jest jednolity to zrób większy np. 128x128 czy cuś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...