Shockah Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Mam dziwny problem. Od kilku dni zauważyłem, że w grach z GMa strasznie mi zacinają komputer tilesety... Zacinają aż tak, że bardziej wydajne (na moim komputerze) byłoby użycie obiektów zamiast tilesów... Wie ktoś jaka może być przyczyna? Jakbyście potrzebowali wiedzieć jaki mam sprzęt: Procesor: Intel Celeron 2.0GHz Karta graficzna: nVidia GeForce 6200 256 MB RAM: 1GB Aha, przez ostatnie dni W OGÓLE nic nie instalowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Celeron = shit! Miałem i gry z gMa chodziły kijowo. Teraz Athlon i wszystko śmiga! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Wiem, wiem, planuję wymienić w niedługim czasie kompa, ale jeszcze muszę trochę na nim wytrzymać (chwilowy brak kasy). Ale wiesz może dlaczego tak tilesy przestały dobrze chodzić? Że tak tną kompa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Zmień procka na Core 2 Duo. Powinno śmigać!!! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 A ja miałęm kiedyś Celeronka 2,4 i nie narzekałem. Co prawda teraz mam lepszy :P Co do tematu: Że obiekty szybsze niż tilesety?? Niemożliwe. Spróbuj zrobić mapke z obiektów 16*16 o rozmiarze mapki 1000*1000 obiektami i tilesetami. I podaj wyniki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Jak już napisałem: nie mam chwilowo kasy. Gry z GMa mi dosyć normalnie chodziły (oprócz tego, że dosyć wolno), ale coś się zj***** z tymi tilesami, że się tak wyrażę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Zmień procka na Core 2 Duo. Powinno śmigać!!! biggrin.gif Starczy Athlon 2gh. Ja na nowego kompa wydałem ~400zł :P A nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Wynik z tilesami (480x480 po 16pix jeden) Wynik z obiektami (480x480 po 16pix jeden, rozmieszczone kodem - nie chciało mi się ich ustawiać, a tilesy już miałem ustawione) Jak chcecie, to mogę zwiększyć szybkość rooma, żeby zobaczyć jak idzie na obiektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Tak, zwieksza maksymalną wartość :P Zobaczymy, o ile obiekty wyprzedzają tileset. Daj również exe. Porównamy sobie wyniki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Hmm... Czy rozmiar całego tileseta (wysokość i szerokość, nie ile zajmuje na dysku) może mieć wpływ na wydajność? Zauważyłem, że gdy tileset był rozmiaru 16x16 i miał tylko 1 tilesa, to nie zacinało... Jeśli ma to wpływ, to problem rozwiązany :) Tylko chcę się upewnić czy aby na pewno :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Hm w tym wypadku, lepiej nie rozmieszczać pojedynczych tilesów 16x16, tylko jak największe. W ogóle tilesy w GMie to imo trochę kał :P MI np. zacinał się room jak było dużo tilesów. Czyli jeżeli background jest jednolity to zrób większy np. 128x128 czy cuś :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 ja jade na celeronie 2,5 i 480 ramu i nie narzekam a komp nie mój jeszcze :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się