Skocz do zawartości

If, Then,... coś namieszałem chyba.


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

if keyboard_check(vk_left)
then idz = 1

if keyboard_check(vk_right)
then stoj = 1

idz = 0
stoj = 0

if idz = 1
then move_towards_point(50,50,3)

if stoj = 1
them action_move("000010000",0)

 

Kombinowałem z kodem, i pisze że coś jest źle... ale nie wiem co, wydaje mi się że dobrze... :huh:

Dopiero co zaczynam z GML'em jak by co. :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if stoj = 1
them action_move("000010000",0)

 

Ja tutaj widzę literkę "m" zamiast "n".

 

Poza tym zerujesz tą zmienna stój i masz później warunek.

Przy warunku nie będzie akcji. Nie wiem, czy o to ci chodziło?

Wogóle ją określiłeś wcześniej tak jak inne? Lepiej mieć porządek.. Początkujący powinni szczególnie sobie ułatwiać życie. Proponuję używać klamerek - {} zamiast "then".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. najlepiej będzie wtedy gdy pokażesz to na swój sposób.

Na ogół chodzi mi o to że (ja tak to rozumiem):

 

if keyboard_check(vk_left)
then idz = 1

(jeśli wciśnie się (left) to 'idz' będzie równe 1)

 

if keyboard_check(vk_right)
then stoj = 1

(jeśli wciśnie się (right) to 'stoj' będzie równe 1)

 

idz = 0
stoj = 0

(standardowo zmienne mają wartość 0)

 

Resztę chyba wiesz.

 

Po prostu pokaż mi to na swój sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if keyboard_check(vk_left)

then idz = 1

 

if keyboard_check(vk_right)

then stoj = 1

 

idz = 0

stoj = 0

 

if idz = 1

then move_towards_point(50,50,3)

 

if stoj = 1

them action_move("000010000",0)

 

Po pierwsze tu na forum mamy zrobione tagi do kodu gml więdz używaj [*GML] i [/*GML] (bez gwiazdek).

 

Mhm.. a co chcesz w ogóle zrobić ? o.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypisywanie zmiennej wartości,a kierunek ruchu to dwie różne rzeczy..

 

Po tego typu kodzie:

GML
if keyboard_check(vk_right)

umieszczamy zwykle:

GML
x+=32;

czyli przeskok o 32 pixele lub inne podobne rzeczy..

 

A ty definiujesz zmienną. Nie wiem po co ci to? Programista sam wybiera do czego dana część kodu ma służyć. To ty piszesz kod, nie ja. Powiedz co chcesz zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nadużywajcie słowa definicja, bo ona następuje tylko raz. Potem już można tylko przypisać wartość do zmiennej. Jak już to ktoś powiedział - nie wiadomo co masz zamiar osiągnąć. Chcesz pewno zrobić, że jak się naciśnie klawisz, to są odpowiednie akcje, jeśli tak, to edytuj swój kod.

Create:

GML
<zmienna1> = <wartość>;

<zmienna2> = <wartość>;

// i tu deklarujesz zmienne

Step:

GML
if ( keyboard_check( vk_left ) )

<zmienna1> = <wartość_wymagana1>;

if ( keyboard_check( vk_left ) )

<zmienna2> = <wartość_wymagana2>;

 

if ( <zmienna1> == <wartość_wymagana1> )

{

wyrażenie1;

wyrażenie2;

// itd. ...

}

if ( <zmienna2> == <wartość_wymagana2> )

{

wyrażenie1;

wyrażenie2;

// itd. ...

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...