Skocz do zawartości

instance_nearest


Rekomendowane odpowiedzi

Aha, jak tak to:

GML
var a;

a = instance_nearest( x, y, obj2 );

 

if( a.x > view_xview[0] ) &&( a.x < view_wview[0] + view_xview[0] )

&&( a.y > view_yview[0] ) &&( a.y < view_hview[0] + view_yview[0] )

{

direction = a.direction;

}

 

Ale ci chodzi o to żeby miał direction taki jak obj2? Czy był obrócony w stronę obj2? Bo jeśli obrócony w stronę obj2 to zamiast:

GML
direction = a.direction;

daj:

GML
direction = point_direction( x, y, a.x, a.y );
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy... 8?

 

create:

GML
set_Dir = 0;

next_Dir = 0;

next_Dir_Set = 1;

speed = 3;

alarm[0] = random( 300 );

 

step:

GML
if( set_Dir )

{

speed = 0;

 

if( next_Dir_Set ) { next_Dir = choose( 0, 45, 90, 135, 180, 225, 270, 315 ); next_Dir_Set = 0; }

 

if( direction > next_Dir ) direction -= 3;

else if( direction < next_Dir ) direction += 3;

else set_Dir = 0;

}

else

{

speed = 3;

alarm[0] = random( 300 );

}

 

alarm0:

GML
set_Dir = 1;

next_Dir_Set = 1;

 

Można tak aby obrót npc był w miare płynny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz sprawdzę i odpowiem w edicie

 

ale on ma direction na obj2 więc to nie działa mi nie chodzi o płynny obrót bo to narazie kulka tylko o chodzenie

 

A może tako

CREATE
direction=random(360)
speed=2
alarm[0]=200

ALARM0
direction=random(360)
alarm[0]=200

 

Zrobiłem tak i działa ale propozycje nadal mile widziane :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...