Skocz do zawartości

Jak mój hero ma zginąć?


Slax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam kolejne pytanie :( Mam taki kod na zliczanie punktów i życia:

 

// Sprawdź aktualny view

if view_current=0

{

c=view_current

// Wymieszaj żółty z czerwonym 2 razy (delikatnie i mocno)

yellow1=merge_color(c_yellow,c_red,0.2)

yellow2=merge_color(c_yellow,c_red,0.4)

// Rysuj złoty panel

draw_rectangle_color(view_xview[c],view_yview[c],view_xview[c]+640,view_yview[c]

+32,c_yellow,yellow1,yellow2,yellow1,0)

// Ustaw kolor na czerwony

draw_set_color(c_red)

// Rysuj tło pasku ze zdrowiem

draw_rectangle(view_xview[c],view_yview[c],view_xview[c]+100,view_yview[c]+32,0)

// Ustaw kolor na zielony

draw_set_color(merge_color(c_lime,c_green,0.5))

// Rysuj pasek ze zdrowiem

draw_rectangle(view_xview[c],view_yview[c],view_xview[c]+health,view_yview[c]+32

,0)

// Zmień czcionkę na Arial

draw_set_font(fnt_arial)

// Ustaw pewne opcje dotyczące czcionki

draw_set_halign(fa_left)

draw_set_valign(fa_center)

// Ustaw kolor

draw_set_color(c_black)

// Rysuj punkty

draw_text(view_xview[c]+120,view_yview[c]+16,'Punkty: '+string(score))

}

 

 

 

ale gdy życie mojego hera dojdzie do 0 to on nadal jest w grze :lol: Jak zrobić że jak zginie to po prostu znika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if health = 0

{

with (objektbohater) instance_destroy(); // objektbohater = nazwa twojego bohatera

}

@Driger: Przecież nie ma takiego czegoś jak HP.

 

Jak sobie stworzysz taka zmienna to masz takie cos . ;p

 

CREATE:

 

hp = 20

 

na przyklad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie hp=20 tylko health=20 ;)

Pozdrawiam

..

Może być tak... Dam przykład ;p bo mi sie cos nudzi ;d

W BOHATERZE:

GML
//Create

hp=100

//Step

if hp = 0

{

instance_destroy()

}

i koniec :D

Albo tak jak napisał PabloooGM

W BOHATERZE:

GML
//Create

health=100

//Step

if health = 0

{

instance_destroy()

}

Ehhh mam jeszcze 2 sposoby ale niechcę zaśmiecać forum :P

Pozdrawiam

Muximan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol? przecież dobrze napisał. Tak się deklaruje zmienną.

 

health to zmienna wbudowana w GM.

 

No ja nie wiem , jak pablooo robi tego swojego mmo rpg , tylko samymi wbudowanymi zmiennymi czy co ? ..

 

@muximan , nie moze byc tylko "=" bo co gdy np bo dostaniu obrazen ktore spowoduja spadek hp na chociazby -1 ? , W Twoim skrypcie postac ginie TYLKO WTEDY gdy hp = 0 , a nie gdy jest mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...