Slax Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Witam, mam kolejne pytanie :( Mam taki kod na zliczanie punktów i życia: // Sprawdź aktualny view if view_current=0 { c=view_current // Wymieszaj żółty z czerwonym 2 razy (delikatnie i mocno) yellow1=merge_color(c_yellow,c_red,0.2) yellow2=merge_color(c_yellow,c_red,0.4) // Rysuj złoty panel draw_rectangle_color(view_xview[c],view_yview[c],view_xview[c]+640,view_yview[c] +32,c_yellow,yellow1,yellow2,yellow1,0) // Ustaw kolor na czerwony draw_set_color(c_red) // Rysuj tło pasku ze zdrowiem draw_rectangle(view_xview[c],view_yview[c],view_xview[c]+100,view_yview[c]+32,0) // Ustaw kolor na zielony draw_set_color(merge_color(c_lime,c_green,0.5)) // Rysuj pasek ze zdrowiem draw_rectangle(view_xview[c],view_yview[c],view_xview[c]+health,view_yview[c]+32 ,0) // Zmień czcionkę na Arial draw_set_font(fnt_arial) // Ustaw pewne opcje dotyczące czcionki draw_set_halign(fa_left) draw_set_valign(fa_center) // Ustaw kolor draw_set_color(c_black) // Rysuj punkty draw_text(view_xview[c]+120,view_yview[c]+16,'Punkty: '+string(score)) } ale gdy życie mojego hera dojdzie do 0 to on nadal jest w grze :lol: Jak zrobić że jak zginie to po prostu znika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 if hp<=0 then { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 GML if health = 0 { with (objektbohater) instance_destroy(); // objektbohater = nazwa twojego bohatera } @Driger: Przecież nie ma takiego czegoś jak HP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 działa :) Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 GML if health = 0 { with (objektbohater) instance_destroy(); // objektbohater = nazwa twojego bohatera } @Driger: Przecież nie ma takiego czegoś jak HP. Jak sobie stworzysz taka zmienna to masz takie cos . ;p CREATE: hp = 20 na przyklad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Jak sobie stworzysz taka zmienna to masz takie cos . ;p CREATE: hp = 20 na przyklad. Nie hp=20 tylko health=20 ;) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 A wy tylko czyhacie na otwarte tematy i piszecie to, co inni już powiedzieli nawet, gdy problem został rozwiązany... <_< EDIT: Oo przepraszam, nie doczytałem postów :P Zwracam honor ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Nie hp=20 tylko health=20 smile2.gif Pozdrawiam lol? przecież dobrze napisał. Tak się deklaruje zmienną. health to zmienna wbudowana w GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muximan Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Nie hp=20 tylko health=20 ;) Pozdrawiam .. Może być tak... Dam przykład ;p bo mi sie cos nudzi ;d W BOHATERZE: GML //Create hp=100 //Step if hp = 0 { instance_destroy() } i koniec :D Albo tak jak napisał PabloooGM W BOHATERZE: GML //Create health=100 //Step if health = 0 { instance_destroy() } Ehhh mam jeszcze 2 sposoby ale niechcę zaśmiecać forum :P Pozdrawiam Muximan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 @up: źle. //Create hp=100 //Step if hp <= 0 { instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 lol? przecież dobrze napisał. Tak się deklaruje zmienną. health to zmienna wbudowana w GM. No ja nie wiem , jak pablooo robi tego swojego mmo rpg , tylko samymi wbudowanymi zmiennymi czy co ? .. @muximan , nie moze byc tylko "=" bo co gdy np bo dostaniu obrazen ktore spowoduja spadek hp na chociazby -1 ? , W Twoim skrypcie postac ginie TYLKO WTEDY gdy hp = 0 , a nie gdy jest mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Ołłłł źle macie racje ;) Ale pisałem z głowy nie testowałem :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muximan Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 ok juz wiem ale potem napisze :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się