SirSyriusz Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Hej, Chciałbym napisać skrypt który będzie sprawdzał czy obiekt2 ma inną zmienną team od obiektu1 i jeśli tak to w obiekt1 cel_x= obiekt2.x a cel_y= obiekt2.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 GML if (obiekt_2.team != obiekt_1.team) { cel_x= obiekt2.x; cel_y= obiekt2.y; } sprawdz czy dziala bo lekko nie kontaktuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirSyriusz Opublikowano 11 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Tylko że chodzi o to aby to było z zastosowaniem do wszystkich obiektów a nie wybranych... Mam takie same dwa obiekty które różnią się zmienną team. Nawet gdy użyje parenta wspólnego dla wszystkich jednostek nie rozpoznaje team. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 naprawde dzis nie kontaktuje i pisze jakies niewiadomo co :twisted: GML obiekt2=wredny_obiekt;//zmienna obiekt2 przyjmuje za wartosc ID obiektu "werdny_obiekt_kt..." obiekt1=wredny_obiekt;//zmienna obiekt1 przyjmuje za wartosc ID obiektu "werdny_obiekt_kt..." //zamiast wredny_obiekt mozesz dac np. instance_nearest(x,y,obj) // albo obiekt po kliknieciu zmienia zmienna obiekt2 na swoj ID // albo nastepuje to w trakcie kolizji cokolwiek... //to teraz masz problem aby okreslic zdarzenie w trakcie ktorego tym zmiennym zostanie przypisane ID odpowiednich obiektow, np sprawdzenie //odleglosci albo collision_line albo cokolwiek co tam wymyslisz albo juz masz tylko sie nie przyznales, takie pisanie na slepo dziala mi na nerwy if (obiekt2.team != obiekt1.team) { cel_x= obiekt2.x; cel_y= obiekt2.y; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Podejrzewam, że to do strategii lub strategiopodobnego czegoś. Najlepiej zrobić im parenty team1, team2 i dajmy np.: GML object_set_parent(instance_create(x,y,obj_wojownik),choose(team1,team2)); //tworzy woja i przydziela mu losowo odpowiedni team A celowanie: GML var cel; if object_get_parent(id)=team1 { cel=instance_nearest(team2); } else { cel=instance_nearest(team1); }; if instance_exists(cel) { cel_x=cel.x; cel_y=cel.y; }; //bierze najblizszego wroga na cel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirSyriusz Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Zastanawiałem się czy można tak zrobić z tymi rodzicami... Tak mi będzie najłatwiej. Wielkie THX! P.S. cel=instance_nearest(obj_team2); ta linijka kodu ma error: Wrong number of arguments to function or script ... Uch tylko w pro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 <_< Wrong number of arguments to function or script ... Za mało lub za dużo argumentów do skryptu. W tym przypadku za mało. Przed obj_team2 wpisz x,y, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się