Skocz do zawartości

Zablokowane Odbijanie


Harv

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić, żeby obiektA odbił się o ściany 2 razy, ruszył sie do przodu, znów odbił sie 2 razy, i znów ruszył do przodu, i tak w kółko aż spotka obiektB.

Wyobraźcie sobie to tak. Wokół planszy są klocki, typu solid, od którego odbija sie kazdy obiekt. Na dole znajduje się statek (obiektB). Na górze znajduje sie kilka statków (obiektA). Te statki muszą zniszczyć obiektB. StatkiA lecą w prawo odbijają się od sciany, lecą w lewo, odbijają sie od sciany i lecą kawałek w dół. I tak w kółko aż dolecą do statkuB. Chodzi mi tylko o odbijanie.

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś się bawił w grę a'la Space Invaders? :P

Zrobiłbym to inaczej niż ty (na path'ach), ale tak też można.

 

GML
//CREATE obiektA

spd = 2;

movedown_time = 16;

hspeed = spd;

 

//KOLIZJA ze sciana

if hspeed < 0 then {

hspeed = 0;

vspeed = spd;

alarm[0] = movedown_time;

} else hspeed = -hspeed;

 

//KOLIZJA z obiektB

show_message("Przegrales!");

game_restart();

 

//ALARM 0

vspeed = 0;

hspeed = spd;

Możesz zmienić w CREATE:

spd - szybkość ruchu w pikselach

movedown_time - czas ruchu w dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...