murdalow Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 no to tak trochę eksperymentuje z d3d... mam normalnego bohatera tułów i głowa(w 2 spritach) grawitacja jak w zwykłej platformówce,(kamera idzie za typem)bohater zasuwa sobie po niewidocznym obiekcie,który jest solid,podstawy... teraz,żeby było ciekawiej wstawiłem do rooma blok,kostkę obojętnie jak to nazwać i mam tak depth 54 w create: d3d_start(); d3d_set_hidden(1); w drawie kostki: draw_set_color(c_white); d3d_draw_block(x,y,5,x+200,y+200,200,background_get_texture(bw1),1,1); widać kostke i bohatera tylko obraz jest do góry nogami,dlaczego? może coś wsadziłem niepotrzebnie albo czegoś brakuje? pomóżcie!!! edit: z dokumentacji Trzecia z nich to to, że oś y jest odwrócona. Kiedy normalnie, (0,0) jest pozycją w górnym rogu ekranu, w 3D (0,0) oznacza lewy dolny róg ekranu, co jest normalne w widoku 3D. jak to odwrócić,żeby było normalnie? opanowane,sam zrobiłem sobie kamere i jest w miare ok :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Ostatnie 3 parametry dla projekcji z tego co pamiętam obracają kamerę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 dobra to pierwsze to już wczoraj se poradziłem sam,niezła bania z tym,dobrze,że nie zamknąłem tematu 2 problem: jak w obiekcie dam draw_set_alpha(0.5) dla szyby,żeby była przeźroczysta to wszystko się robi przeźroczyste jak zrobić,żeby tylko szyba miała ta alphe a mury były normalne nie przeźroczyste ? patrz rysunek: tak to teraz wygląda,działa, idę do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 draw_set_alpha(0.5); /* tu kod rysowania szyby */ draw_set_alpha(1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 kolejne pytanie: mam kostkę 3d i chce żeby ona się obracała kombinuje z d3d_transform_add_rotation_x ale mi to nie wychodzi,bo jak wprowadzam wartość to obraca całym obrazem a nie kostką :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 http://www.gmclan.org/up2576_11_3ddd.html może to pomoże :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 kolejne pytanie: mam kostkę 3d i chce żeby ona się obracała kombinuje z d3d_transform_add_rotation_x ale mi to nie wychodzi,bo jak wprowadzam wartość to obraca całym obrazem a nie kostką :( GML d3d_transform_set_identity(); d3d_transform_add_rotation_x(blabla); d3d_transform_add_translation(x,y,z); //rysujesz kostkę, wartości są relative do argumentów funkcji powyżej d3d_transform_set_identity(); He? Jak nie oto chodziło to podaj kod(jaki masz). @Yoda: To twoje? Fajne xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 @up Kod jest poprawny, ale kostka będzie się poruszać nie po swojej osi. Aby to naprawić trzeba kostkę rysować według świata np. na pozycji(0,0,0) i po kodzie d3d_transform_add_translation(x,y,z) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 @up Kod jest poprawny, ale kostka będzie się poruszać nie po swojej osi. Aby to naprawić trzeba kostkę rysować według świata np. na pozycji(0,0,0) i po kodzie d3d_transform_add_translation(x,y,z) Fakt. Rzeczywiście add nie set. Poprawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 to jak w końcu,a przykład się nie przyda,bo nie lubię przykładów rozpracowywać heh mam tak: d3d_draw_block(x,y,50,x+100,y+100,150,sprite_get_texture(sprite_index,0),1,1); no i che żeby ona się kręciła,obracała coś jak image_angle próbowałem to jak wprowadzam te x,y,z to kamerę gdzieś wyrzuca lipa chce żeby tylko to na kostkę działało na nic innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 to jak w końcu,a przykład się nie przyda,bo nie lubię przykładów rozpracowywać heh mam tak: d3d_draw_block(x,y,50,x+100,y+100,150,sprite_get_texture(sprite_index,0),1,1); no i che żeby ona się kręciła,obracała coś jak image_angle próbowałem to jak wprowadzam te x,y,z to kamerę gdzieś wyrzuca lipa chce żeby tylko to na kostkę działało na nic innego GML d3d_transform_set_identity(); d3d_transform_add_rotation_x(obrot); d3d_transform_add_translation(x,y,0); d3d_draw_block(0,0,50,100,100,150,sprite_get_texture(sprite_index,0),1,1); d3d_transform_set_identity(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się