Skocz do zawartości

d3d


Rekomendowane odpowiedzi

no to tak trochę eksperymentuje z d3d...

 

mam normalnego bohatera tułów i głowa(w 2 spritach)

grawitacja jak w zwykłej platformówce,(kamera idzie za typem)bohater zasuwa sobie po niewidocznym obiekcie,który jest solid,podstawy...

teraz,żeby było ciekawiej wstawiłem do rooma blok,kostkę obojętnie jak to nazwać i mam tak

 

depth 54

w create:

 

d3d_start();

d3d_set_hidden(1);

 

w drawie kostki:

 

draw_set_color(c_white);

d3d_draw_block(x,y,5,x+200,y+200,200,background_get_texture(bw1),1,1);

 

widać kostke i bohatera tylko obraz jest do góry nogami,dlaczego?

może coś wsadziłem niepotrzebnie albo czegoś brakuje?

 

pomóżcie!!!

 

 

edit: z dokumentacji Trzecia z nich to to, że oś y jest odwrócona. Kiedy normalnie, (0,0) jest pozycją w górnym rogu ekranu, w 3D (0,0) oznacza lewy dolny róg ekranu, co jest normalne w widoku 3D.

 

jak to odwrócić,żeby było normalnie?

 

 

opanowane,sam zrobiłem sobie kamere i jest w miare ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to pierwsze to już wczoraj se poradziłem sam,niezła bania z tym,dobrze,że nie zamknąłem tematu

 

2 problem:

jak w obiekcie dam draw_set_alpha(0.5) dla szyby,żeby była przeźroczysta to wszystko się robi przeźroczyste jak zrobić,żeby tylko szyba miała ta alphe a mury były normalne nie przeźroczyste ?

patrz rysunek:

problem.jpg

 

 

tak to teraz wygląda,działa, idę do przodu

 

baza.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne pytanie:

mam kostkę 3d i chce żeby ona się obracała

kombinuje z d3d_transform_add_rotation_x

ale mi to nie wychodzi,bo jak wprowadzam wartość to obraca całym obrazem a nie kostką

 

:(

GML
d3d_transform_set_identity();

d3d_transform_add_rotation_x(blabla);

d3d_transform_add_translation(x,y,z);

//rysujesz kostkę, wartości są relative do argumentów funkcji powyżej

d3d_transform_set_identity();

He? Jak nie oto chodziło to podaj kod(jaki masz).

@Yoda: To twoje? Fajne xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak w końcu,a przykład się nie przyda,bo nie lubię przykładów rozpracowywać heh

 

mam tak:

 

d3d_draw_block(x,y,50,x+100,y+100,150,sprite_get_texture(sprite_index,0),1,1);

 

no i che żeby ona się kręciła,obracała coś jak image_angle

próbowałem to jak wprowadzam te x,y,z to kamerę gdzieś wyrzuca lipa

 

chce żeby tylko to na kostkę działało na nic innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak w końcu,a przykład się nie przyda,bo nie lubię przykładów rozpracowywać heh

 

mam tak:

 

d3d_draw_block(x,y,50,x+100,y+100,150,sprite_get_texture(sprite_index,0),1,1);

 

no i che żeby ona się kręciła,obracała coś jak image_angle

próbowałem to jak wprowadzam te x,y,z to kamerę gdzieś wyrzuca lipa

 

chce żeby tylko to na kostkę działało na nic innego

GML
d3d_transform_set_identity();

d3d_transform_add_rotation_x(obrot);

d3d_transform_add_translation(x,y,0);

d3d_draw_block(0,0,50,100,100,150,sprite_get_texture(sprite_index,0),1,1);

d3d_transform_set_identity();

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...