Skocz do zawartości

Zablokowane Create Strzału


Rekomendowane odpowiedzi

Prosił bym o kod na to żeby jak postać stała obrócona w lewo to postać tworzy obiekt strzał 32 pixelki dalej który niszczy się po 1sec. a jak stoi np w prawo to na prawo go tworzy :P

 

@edit

Co nikt nie kapuje? napisać prościej ;/?

 

Jest sobie koleś on jest obrócony do góry jak nacisne klawisz control pojawia się 32 pixele przed nim obiekt który znika po 1 sec... ;/ no i z każdej strony tak :D

 

@edit2

Wow nowa ranga :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja skorzystałem z czegoś takiego :

np space_event:

GML
var temp_id;

temp_id=instance_create(x,y,p_ball);

if sprite_index=picollo_left then temp_id.direction=180;

if sprite_index=picollo_up then temp_id.direction=90;

if sprite_index=picollo_down then temp_id.direction=270;

if sprite_index=picollo_right then temp_id.direction=0;

temp_id.speed=10;

 

mi tam to działa

 

EDIT:

pod tego picollo podstaw sobie swój sprite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojoj nie wiem za co ta ranga xd masz:

GML
if keyboard_check(vk_control)

{

if (image_index=spr_up)

{instance_create(x,y-32,obj_strzal.direction=90)} // od "y" naszego hero trzeba odjac troche pozycje...

if (image_index=spr_down)

{instance_create(x,y+32,obj_strzal.direction=270)}

if (image_index=spr_left)

{instance_create(x-32,y,obj_strzal.direction=180)}

if (image_index=spr_right)

{instance_create(x+32,y,obj_strzal.direction=0)}

}

I w obj_strzal nie dodawaj y czy x tylko speed!

Jak coś będzie źle, to proszę o poprawkę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojoj nie wiem za co ta ranga xd masz:

GML
if keyboard_check(vk_control)

{

if (image_index=spr_up)

{instance_create(x,y-32,obj_strzal.direction=90)} // od "y" naszego hero trzeba odjac troche pozycje...

if (image_index=spr_down)

{instance_create(x,y+32,obj_strzal.direction=270)}

if (image_index=spr_left)

{instance_create(x-32,y,obj_strzal.direction=180)}

if (image_index=spr_right)

{instance_create(x+32,y,obj_strzal.direction=0)}

}

I w obj_strzal nie dodawaj y czy x tylko speed!

Jak coś będzie źle, to proszę o poprawkę!

O jezus! Po pierwsze image_index to zmienna określająca klatkę animacji i przyjmuje wartość liczbową. Po drugie nie możesz dać obj_strzal.direction=90 jako argument dla instance create, bo to jest bez sensu. Po trzecie hudy przecież dał kod, który mu kiedyś podałem i on działa dobrze. A apropo rangi, to on ma ją za spam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie:

GML
switch (sprite_index)

{

case sprite_lewo: instance_create(x-30,y,o_pocisk); break;

case sprite_prawo: instance_create(x+30,y,o_pocisk); break;

case sprite_gora: instance_create(x,y-30,o_pocisk); break;

case sprite_dol: instance_create(x,y+30,o_pocisk); break;

}

Te dwa ostatnie można skasować jeśli to nie widok z góry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Key Press:

GML
var ins;

switch (sprite_index)

{

case sprite_lewo: ins=instance_create(x-30,y,o_pocisk); direction=180; break;

case sprite_prawo: ins=instance_create(x+30,y,o_pocisk); direction=0; break;

case sprite_gora: ins=instance_create(x,y-30,o_pocisk); direction=90; break;

case sprite_dol: ins=instance_create(x,y+30,o_pocisk); direction=270; break;

}

Create pocisku:
GML
speed=5;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj tam, pomyliles sie Kryniak... Pomozmy mu, znowu wyjdzie jakis kit, ale kolega moze doswiadczenia nabierze ^_^

 

GML
var ins;

switch (sprite_index)

{

case sprite_lewo: ins=instance_create(x-30,y,o_pocisk); ins.direction=180; break;

case sprite_prawo: ins=instance_create(x+30,y,o_pocisk); ins.direction=0; break;

case sprite_gora: ins=instance_create(x,y-30,o_pocisk); ins.direction=90; break;

case sprite_dol: ins=instance_create(x,y+30,o_pocisk); ins.direction=270; break;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kryniak

Sam nic nie umiesz wymyśleć?

Nie umiem. Nie bij mnie!

 

Nawet nie powiedziałeś mi co ten mój kod robi to skąd ja miałem wywnioskować, że nie działa. Nobody mnie poprawił; zobacz to, co on napisał i przestań głupio gadać, że jesteś pempkiem świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...