Cora Wind Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Prosił bym o kod na to żeby jak postać stała obrócona w lewo to postać tworzy obiekt strzał 32 pixelki dalej który niszczy się po 1sec. a jak stoi np w prawo to na prawo go tworzy :P @edit Co nikt nie kapuje? napisać prościej ;/? Jest sobie koleś on jest obrócony do góry jak nacisne klawisz control pojawia się 32 pixele przed nim obiekt który znika po 1 sec... ;/ no i z każdej strony tak :D @edit2 Wow nowa ranga :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Offtop: Wow nowa ranga biggrin.gif I jeden warn to bana,więc nie cieszyłbym się za długo. Jeżeli nikt nie odpowiada to albo cię nie lubi,albo było na forum już tym(to drugie bardziej prawdobodobne.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 No nie wiem, szukałem i nic ;/ nikomu się nie chce mi pomóc :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 ja skorzystałem z czegoś takiego : np space_event: GML var temp_id; temp_id=instance_create(x,y,p_ball); if sprite_index=picollo_left then temp_id.direction=180; if sprite_index=picollo_up then temp_id.direction=90; if sprite_index=picollo_down then temp_id.direction=270; if sprite_index=picollo_right then temp_id.direction=0; temp_id.speed=10; mi tam to działa EDIT: pod tego picollo podstaw sobie swój sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Ojojoj nie wiem za co ta ranga xd masz: GML if keyboard_check(vk_control) { if (image_index=spr_up) {instance_create(x,y-32,obj_strzal.direction=90)} // od "y" naszego hero trzeba odjac troche pozycje... if (image_index=spr_down) {instance_create(x,y+32,obj_strzal.direction=270)} if (image_index=spr_left) {instance_create(x-32,y,obj_strzal.direction=180)} if (image_index=spr_right) {instance_create(x+32,y,obj_strzal.direction=0)} } I w obj_strzal nie dodawaj y czy x tylko speed! Jak coś będzie źle, to proszę o poprawkę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Ojojoj nie wiem za co ta ranga xd masz: GML if keyboard_check(vk_control) { if (image_index=spr_up) {instance_create(x,y-32,obj_strzal.direction=90)} // od "y" naszego hero trzeba odjac troche pozycje... if (image_index=spr_down) {instance_create(x,y+32,obj_strzal.direction=270)} if (image_index=spr_left) {instance_create(x-32,y,obj_strzal.direction=180)} if (image_index=spr_right) {instance_create(x+32,y,obj_strzal.direction=0)} } I w obj_strzal nie dodawaj y czy x tylko speed! Jak coś będzie źle, to proszę o poprawkę! O jezus! Po pierwsze image_index to zmienna określająca klatkę animacji i przyjmuje wartość liczbową. Po drugie nie możesz dać obj_strzal.direction=90 jako argument dla instance create, bo to jest bez sensu. Po trzecie hudy przecież dał kod, który mu kiedyś podałem i on działa dobrze. A apropo rangi, to on ma ją za spam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To co ja mam wkońcu zrobić? bo już jestem cały głupi xd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To co ja mam wkońcu zrobić? bo już jestem cały głupi xd. Zrozumieć i napisać samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Co mam zrozumieć? nic tu nie działa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Ale jak masz to zrobione? Osobne sprite'y, image_xscale, czy image_angle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Osobne Sprity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To w takim razie: GML switch (sprite_index) { case sprite_lewo: instance_create(x-30,y,o_pocisk); break; case sprite_prawo: instance_create(x+30,y,o_pocisk); break; case sprite_gora: instance_create(x,y-30,o_pocisk); break; case sprite_dol: instance_create(x,y+30,o_pocisk); break; } Te dwa ostatnie można skasować jeśli to nie widok z góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 @Kryniak: w ostatnim chyba y+30 a nie x+30 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Nie działa ;/ a to ma być w evencie key press? @down Yoda przestań nabijać posty.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Nie działa ;/ Kocham posty o takiej treści po prostu kochaaaaaaaam!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Key Press: GML var ins; switch (sprite_index) { case sprite_lewo: ins=instance_create(x-30,y,o_pocisk); direction=180; break; case sprite_prawo: ins=instance_create(x+30,y,o_pocisk); direction=0; break; case sprite_gora: ins=instance_create(x,y-30,o_pocisk); direction=90; break; case sprite_dol: ins=instance_create(x,y+30,o_pocisk); direction=270; break; } Create pocisku:GML speed=5; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To też nie działa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 To użyj mózgu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Aj tam, pomyliles sie Kryniak... Pomozmy mu, znowu wyjdzie jakis kit, ale kolega moze doswiadczenia nabierze ^_^ GML var ins; switch (sprite_index) { case sprite_lewo: ins=instance_create(x-30,y,o_pocisk); ins.direction=180; break; case sprite_prawo: ins=instance_create(x+30,y,o_pocisk); ins.direction=0; break; case sprite_gora: ins=instance_create(x,y-30,o_pocisk); ins.direction=90; break; case sprite_dol: ins=instance_create(x,y+30,o_pocisk); ins.direction=270; break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 @kryniak Sam nic nie umiesz wymyśleć? Dlaczego moge tylko raz strzelic? puźniej objekt już się nie chce tworzyć;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Sam nic nie umiesz wymyśleć? Nie. To ty nie umiesz odpowiednio użyć tego co my ci podajemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 @kryniak Sam nic nie umiesz wymyśleć? Nie umiem. Nie bij mnie! Nawet nie powiedziałeś mi co ten mój kod robi to skąd ja miałem wywnioskować, że nie działa. Nobody mnie poprawił; zobacz to, co on napisał i przestań głupio gadać, że jesteś pempkiem świata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Wiem, mam jego kod bo twój nie działa ale dlaczego obiekt tworzy się tylko raz a puźniej nie chce?;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Jak sie mysli logicznie to sie wie... I tak duzo zrobilem, ze poprawilem kod Kryniaka. On nie chcial ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Ja myśle logicznie, tylko że się zbytnio na tym nie znam ;/ weźcie pomóżcie, przynajmniej na przyszłość będe wiedział ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Ja myśle logicznie, tylko że się zbytnio na tym nie znam ;/ Jak można robić gry nie znając się na tym? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 A ja ci radzę zabrać się od przeczytania faq, kursów i dokumentacji. A nie czekać na gotowy kod, skoro i tak nie wiesz jak on działa. <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Dobra, poducze się GMLa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi