Skocz do zawartości

Zablokowane Lada i kolizja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :bye1:

Otóż chciałem pokombinowac z tym przykladem lady w 3D która ma 15 kamer postanowiłem zmienic te kolo na kwadrat udalo sie ale tylko tyl auta jak zachacza to sie zatrzymuje a jak wjade przodem w ten kwadrat to normalnie przejade przez niego. Pomożcie. A i kod to poprostu dałem w kolizji z kwadratem speed= 0 ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chcesz żeby ta łada miała kolizje np z prostokątem niby blokiem ? może coś pod wieczór wykrzesam jak będę miał siły...

 

edit:

nie wiem czemu bierzesz się za 3d skoro nic z tego nie rozumiesz :blink:

 

kamery gotowe,pojazd gotowy,teraz czekać jeszcze na gotowe bloki, dodać postacie i będzie gta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No żeby się zatrzymywała po kolizji z tym blokiem dajmy na to że wyskośc bloku to 300, dlugosc 100. Ja tak mam i akurat pasuje tylko sie nie zatrzymuje tam gdzie trzeba ;/

 

EDIT: Wiem co trzeba zrobic, ale samochod zatrzymuje sie tylko wtedy kiedy dotknie sciany tylem ;/. Musi byc wspolrzedna z i ja mam ale nie wiem co zrobic aby auto sie zatrzymalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No żeby się zatrzymywała po kolizji z tym blokiem dajmy na to że wyskośc bloku to 300, dlugosc 100. Ja tak mam i akurat pasuje tylko sie nie zatrzymuje tam gdzie trzeba ;/

Ustawić odpowiednie maski blokowi, ustawić mu solid i do zatrzymania przez zerwoaniem speeda użyj move_contact_solid().

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadne move_contact_solid()! przy kolizji z blokiem wyzeruj predkosc, jesli to nie pomoze to pozostaja tylko odbicia (te ktore zreszta juz tam sa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos maski:

albo ustaw maske obiektu na sprita bloku, albo kod w create obiektu bloku: mask_index=sprite_bloku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...