Skocz do zawartości

2 Problemy - Szarża i Szybowanie


Aquares

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i mam pytania.

Jak graliście w Spyro to będziecie wiedzieć o co chodzi.

Więc...

1. Jak zrobić tak, że po wciśnięciu klawisza X obj_spyro szarżował ( no wiecie, tak szybko biegał niszcząc rogami metalowe skrzynie itp. ) w prawą stronę, i po dotknięciu obj_mskrzynia ta zniszczyła się? Przy szarżowaniu miałby sprite spr_szarx... tak samo po wciśnięciu klawiszu Z, tylko obj_spyro szarżował w lewą stronę i miałby spr_szarz. Wiecie o co chodzi?

 

2. Szybowanie, czyli podczas skoku ( wciśnięcie spacji ) wykonać drugi raz skok ( czyli wciśnięcie spacji po raz drugi ) i postać szybuuuuje ( czyli tak jak by leci i upada w kierunku, w którym jest obrócony ). Wiecie o co chodzi?

 

Dodam, że gra jest w 2D.

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam. Aquares :bye1:

 

PS> Tamtejszy temat w Gotowych programach i grach zamknąłem i założyłem tu nowy więc... dajcie mi warna bo mi sie należy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to pytanie na temat. Robię platformówkę i nie wiem co zrobic by po wciśnięciu 2 razy spacji obiekt_hero skoczył 2 razy wyżej, ale żeby w tym "skoku" mógł zmienic kierunek.(tak jak w normalnym platformowym skoku.) :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak zrobić tak, że po wciśnięciu klawisza X obj_spyro szarżował ( no wiecie, tak szybko biegał niszcząc rogami metalowe skrzynie itp. ) w prawą stronę, i po dotknięciu obj_mskrzynia ta zniszczyła się? Przy szarżowaniu miałby sprite spr_szarx... tak samo po wciśnięciu klawiszu Z, tylko obj_spyro szarżował w lewą stronę i miałby spr_szarz. Wiecie o co chodzi?

tworzysz nową zmienną która ma odpowiadać za to co robi aktualnie spyro i po prostu jak wciśniesz Z czy X ta wartość się zmienia i np. vspeed = 5 i zmieniasz sprite'a, ustalasz też alarm który by po jakimś czasie znowu przywracał tą zmienną do pierwotnej wartości i ustawiał vspeed na 0. Co do niszczenia skrzyń po prostu sprawdzasz czy ta zmienna hera jest taka czy taka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...