Skocz do zawartości

Background


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem że nie wiem jak zrobić coś takiego żeby np: po lewej był background1, po prawej background2, a np.: po środku background3 lecz żeby to nie było jako żaden obj. czy coś w tym stylu, po prostu zwyczajny background.

 

Aha i jeszcze jedno, jak zrobić że jeżeli obj.1 dotknie obj.2 to obj. 2 staje się przeźroczysty tak żeby było widać obj.1 gdy będzie pod nim (coś takiego że jeżeli hero idzie do domu to widać dach a jeśli wejdzie do środka to dach staje się przeźroczysty, np.: image_alpha=0.7 tak aby hero był widoczny w domku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym wyżej to mi wywala arrora, niewiem czego to wina:

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object piramida:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

if (collision_point(obj_player.x,obj_player,y,id,1,false)){

 

at position 57: Wrong number of arguments to function or script.

 

A jak zrobić żeby hero nie strzelał tak:

 

O- - - - - - -

 

Tylko tako:

----------------------

O-----------------

---------------------

Trochę mi nie wyszło ale chodzi o to by strzelał w promieniu 25 stopni.

 

Mam taki kod przy wciśnięciu spacji(domyślny punkt do strzelania):

 

if can_shoot=true

{

ID = instance_create(obj_player.x,obj_player.y,obj_bullet);

with (ID) motion_set(obj_player.direction,5);

 

can_shoot=false;

alarm[0]=2

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok thx, ale jeszcze gdy on wyjdzie to dach ma być znowu "normalny"

 

W kolizji obj_1 z obj_2:

image_alpha = 0.3 // tutaj wstawiasz wartość od 0 do 1

(wstawiasz to do tego obiektu który ma stawać się przeźroczysty)

 

W step obj_2:

if ! place_meeting(x,y,obj_1) image_alpha = 1;

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już działa, skorzystałem z kodu Nobody, tylko ja mam dach złożony z paru takich samych części a ja chcę żeby wszystkich image_alpha się zmieniło. Trzeba chyba zamienić to na jakąś global ?

 

I jeszcze jak zrobić żeby hero nie strzelał tak:

 

O- - - - - - -

 

Tylko tako:

----------------------

O-----------------

---------------------

Trochę mi nie wyszło ale chodzi o to by strzelał w promieniu 25 stopni.

 

Mam taki kod przy wciśnięciu spacji(domyślny punkt do strzelania):

 

if can_shoot=true

{

ID = instance_create(obj_player.x,obj_player.y,obj_bullet);

with (ID) motion_set(obj_player.direction,5);

 

can_shoot=false;

alarm[0]=2

}

 

Proszę o odpowiedź....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...