wezyrnorbert Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Mam taki problem że nie wiem jak zrobić coś takiego żeby np: po lewej był background1, po prawej background2, a np.: po środku background3 lecz żeby to nie było jako żaden obj. czy coś w tym stylu, po prostu zwyczajny background. Aha i jeszcze jedno, jak zrobić że jeżeli obj.1 dotknie obj.2 to obj. 2 staje się przeźroczysty tak żeby było widać obj.1 gdy będzie pod nim (coś takiego że jeżeli hero idzie do domu to widać dach a jeśli wejdzie do środka to dach staje się przeźroczysty, np.: image_alpha=0.7 tak aby hero był widoczny w domku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgluszak Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 1. Poukładaj sobie tile sety. 2. W kolizji bohatera z np. drzwiami dajesz image_alpha=0.7 ale dla objektu dach (czyli zaznaczasz applies to: object dach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Ok thx, ale jeszcze gdy on wyjdzie to dach ma być znowu "normalny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgluszak Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 tego już nie wiem, bo próbowałem z image_alpha=0, ale i tak zostaje trochę przeźroczysty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Step dachu GML if (collision_point(hero.x,hero,y,id,1,false)){ image_alpha=0; } else { image_alpha=1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Na tym wyżej to mi wywala arrora, niewiem czego to wina: FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object piramida: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: if (collision_point(obj_player.x,obj_player,y,id,1,false)){ at position 57: Wrong number of arguments to function or script. A jak zrobić żeby hero nie strzelał tak: O- - - - - - - Tylko tako: ---------------------- O----------------- --------------------- Trochę mi nie wyszło ale chodzi o to by strzelał w promieniu 25 stopni. Mam taki kod przy wciśnięciu spacji(domyślny punkt do strzelania): if can_shoot=true { ID = instance_create(obj_player.x,obj_player.y,obj_bullet); with (ID) motion_set(obj_player.direction,5); can_shoot=false; alarm[0]=2 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 if (collision_point(obj_player.x,obj_player,y,id,1,false)){ To dopiero bezmyslne kopiowanie kodu ^_^ zamiast tego przecinka powinna byc kropka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Ok thx, ale jeszcze gdy on wyjdzie to dach ma być znowu "normalny" W kolizji obj_1 z obj_2: image_alpha = 0.3 // tutaj wstawiasz wartość od 0 do 1 (wstawiasz to do tego obiektu który ma stawać się przeźroczysty) W step obj_2: if ! place_meeting(x,y,obj_1) image_alpha = 1; :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 No właśnie po co collision_point? Nie lepiej place_meeting? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Fuck! Zawsze o tym zapominam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Już działa, skorzystałem z kodu Nobody, tylko ja mam dach złożony z paru takich samych części a ja chcę żeby wszystkich image_alpha się zmieniło. Trzeba chyba zamienić to na jakąś global ? I jeszcze jak zrobić żeby hero nie strzelał tak: O- - - - - - - Tylko tako: ---------------------- O----------------- --------------------- Trochę mi nie wyszło ale chodzi o to by strzelał w promieniu 25 stopni. Mam taki kod przy wciśnięciu spacji(domyślny punkt do strzelania): if can_shoot=true { ID = instance_create(obj_player.x,obj_player.y,obj_bullet); with (ID) motion_set(obj_player.direction,5); can_shoot=false; alarm[0]=2 } Proszę o odpowiedź.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Sory ludzie że post pod postem ale chciałem wznowić temat. Ludzie napiszcie coś sensownego na moje pytanie :P !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się