Skocz do zawartości

Dev Resources


PsichiX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Meczy mnie pewne pytanie, otóż wiem że można dodać zasoby do projektu devcpp (skrypty w plikach *.rc), ale w tym momencie jestem bezradny bo nie znalazlem zadnej odpowiedzi jak to zrobic i jak pozniej je wykorzystac w programie.

Z góry dziekuje za odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz sobie notatniku ci chcesz mieć.. np jakieś menu...

200 MENU

{

POPUP "&plik"

{

MENUITEM "&Nowy\tCtrl+N",100

MENUITEM "&Otwórz\tCtrl+O", 101

MENUITEM "&Zapisz\tCtrl+S", 102

MENUITEM "&texture Mgr\tCtrl+T", 103

MENUITEM SEPARATOR

MENUITEM "&Koniec\tCtrl+K", 104

}

 

}

zapisujesz jako .rc

Potem dodajesz do projektu następnie przed utworzeniem okna dajesz

HMENU menu=LoadMenu(hInstance,MAKEINTRESOURCE(200));i masz menu proste, argumenty zrozumiesz.. to taki krótki przykład. Jak jakieś pytania to pisz;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawa stoi z bitmapami i dzwiekami wave? (potrzebuje dodac to do dllka i potem wykorzystac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodawanie bitmap i dźwięków do resourcow to bezsens ;) W nich przechowuje się tylko małe obiekty ikony,kursory,czasem teksty ale wygląda to mniej więcej tak

plik zasobów

IDB_OBRAZEK BITMAP DISCARDABLE "bitmapNasza.bmp"

 

w programie wczytujemy

HBITMAP hBitmapNasza = NULL;

hBitmapNasza = (HBITMAP)LoadImage(

hUchwytAplikacji, (LPCTSTR)IDB_OBRAZEK,

IMAGE_BITMAP, 0, 0,NULL)

 

lub tak

 

HBITMAP hBitmap = NULL;

hBitmap = LoadBitmap(

hUchwytAplikacji, (LPCTSTR)IDB_OBRAZEK);

 

i jeszcze nagłówek np: resource.h

#define IDB_OBRAZEK 101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :thumbsup: Wiem ze to bezsens, ale musze po prostu dodac 2 bitmapy i dzwiek wav, jako intro.

Dobra, juz rozumiem o co chodzi, np. te "IDB_OBRAZEK 101" znaczy ze 101 odpowiada bitmapom, to jak teraz z dzwiekami wave?

Bylbym wdzieczny za odpowiedz :)

 

EDIT: A moze raczej 101 nie odpowiada bitmapom, czyli juz sam nie wiem jak z tym jest :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nigdy nie dodawałem muzyki do zasobów ale trzeba to zrobić tak, ponieważ muzyka nie jest standardowym zasobem więc:

Muzyka RCDATA "nuta.mp3" i w programie potem do wczytania tego używamy kolejno:

HRSRC FindResource(

HMODULE hModule, LPCTSTR lpName,

LPCTSTR lpType);

a potem:

 

HGLOBAL LoadResource(

HMODULE hModule, HRSRC hResInfo);

 

To 101 to tylko pod #define jest zobacz jak to jest z przykładem menu, które dałem na początku np:

PUSHBUTTON "&Load", IDC_PRZYC1, 4,4,40,14

w programie dajemy sobie

#define IDC_PRZYC1 103 ale równie dobrze zamiast 103 mógłbym dać 200 o ile nie ma już takiego :P

(to akurat do dialogBox ;D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wielkie dzieki Will! Teraz juz w pelni rozumiem jak to obslugiwac. Na bank stawiam ci piwo jak kiedys cie spotkam :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pliki lacznie waza na razie ponad mega, ale po intrze zostana natychmiast zwolnione z pamieci, no chyba ze znasz jakis lepszy sposob na intro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz dostarczyć co większego pliku razem z programem? W ostateczności napisać własny format plików. no ale skoro exec ma tylko trochę ponad 1MB to nie jest źle ale radziłbym użyć jakiegoś innego sposobu bo ten z rc nie jest za dobry jeśli tworzysz coś złożonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...