Skocz do zawartości

Zablokowane Problem z drzewami


Kaara

Rekomendowane odpowiedzi

Jako ze to mój pierwszy post witam was wszystkich!

Dopiero co sie zarejestrowałem ale anonimowo wchodziłem tu już od dawna, jednak w mojej grze pojawily sie problemy których sam nie umiem naprawić.

Nie przedłużając:

 

Mam obiekt o_pien (pień)

 

CREATE:

instance_create(o_pien.x,o_pien.y,o_drzewo);

 

STEP:

 

if distance_to_object(o_player) <= 30

{

image_angle = 0.8

}

else

{

image_alpha = 1

}

 

oraz o_drzewo

STEP:

 

if distance_to_object(o_player) <= 0

{

image_alpha = 0.4

}

else

{

image_alpha = 1

}

 

I tu jest problem, chce aby każdy o_pien robił o_drzewo na swoich współrzędnych, jednak w tej postaci kiedy jest taki kod jak teraz mam mogę robić nawet 10 pni a i tak tylko 1 sie zrobi i nie za bardzo wiem co z tym zrobić, proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze to mój pierwszy post witam was wszystkich!

Dopiero co sie zarejestrowałem ale anonimowo wchodziłem tu już od dawna, jednak w mojej grze pojawily sie problemy których sam nie umiem naprawić.

Nie przedłużając:

 

Mam obiekt o_pien (pień)

 

CREATE:

instance_create(o_pien.x,o_pien.y,o_drzewo);

 

STEP:

 

if distance_to_object(o_player) <= 30

{

image_angle = 0.8

}

else

{

image_alpha = 1

}

 

oraz o_drzewo

STEP:

 

if distance_to_object(o_player) <= 0

{

image_alpha = 0.4

}

else

{

image_alpha = 1

}

 

I tu jest problem, chce aby każdy o_pien robił o_drzewo na swoich współrzędnych, jednak w tej postaci kiedy jest taki kod jak teraz mam mogę robić nawet 10 pni a i tak tylko 1 sie zrobi i nie za bardzo wiem co z tym zrobić, proszę o pomoc.

Zastanawiające jest dlaczego mając objekt o_pień i jego create adresujesz do o_pień.

GML
instance_create(x,y,o_drzewo);

Lub gdy kochasz adresowanie:

GML
instance_create(self.x,self.y,o_drzewo);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...