Ra3l Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Jak zrobić ze jak bede szedl w lewa strone to bede strzelal w lewo ?:P pozdrawiam Z odbijaniem sobie poradzilem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 dajesz zmienną np kierunek. W create kierunek=1; I w przyciskach Prawo i Lewo dajesz: Prawo kierunek=1; Lewo kierunek=-1; Potem jak strzelasz pocisk to albo sprawdzasz zmienną kierunek, albo dajesz hspeed=(jakaś_prędkość)*kierunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Nie działa... :/ wyskakuje ze tu jest bląd: hspeed=(jakaś_prędkość)*kierunek A dalem cos takiego : hspeed=(10) *kierunek; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 eee... Ale to musisz dać w pocisku. Np. Jak tworzysz pocisk z obiektu gracza to robisz. GML var p; p=instance_create(x,y,objPocisk); p.hspeed=(10) *kierunek; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Jaki błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 SzczerzE?? nie kumam tego co napisałeś...:/:( Ale odnosnie pocisku i gracza mam takie cos: Press cTrl (hero) if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,pocisk); } create (pocisk) odbite=1 Step (pocisk) hspeed=(10); //strzelanie w prawo Step (pocisk) if odbite=1 { gravity=0.125 } kolizja z podloga pocisku move_contact_solid(270,4) vspeed = 3 i bounce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Daj ten kod pabla do hero a potem zmień kod strzelania na: GML _p=instance_create(x,y,pocisk); _p.hspeed=(10) *kierunek; Powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 A ta * po co ? co tam wpisac? NIe działa:(( Wyjasni mi ktos krok po kroku co gdzie? czy kreat/step itd? i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Idziesz w lewo, kierunek = -1, wiec ta predkosc jest mnozona przez -1 (wtedy pocisk leci w lewo z ta predkoscia 10). Idziesz w prawo, kierunek = 1, wiec predkosc jest mnozona przez 1 (wtedy pocisk leci w prawo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 A ta * po co ? co tam wpisac? lol? * to mnożenie :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Oj... i tak nie rozumiem... :/ Idziesz w lewo, kierunek = -1, wiec ta predkosc jest mnozona przez -1 (wtedy pocisk leci w lewo z ta predkoscia 10). Idziesz w prawo, kierunek = 1, wiec predkosc jest mnozona przez 1 (wtedy pocisk leci w prawo) tu raczej mi nie wytlumaczyleś cos gdzie nadac itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 MATKO! Jezeli 10 pomnozysz przez -1 wyjdzie -10. A jezeli hspeed = -10 pocisk leci w lewo z predkoscia 10. Jezeli 10 pomnozysz przez 1 wyjdzie dalej 10. A jezeli hspeed = 10 pocisk leci w prawo z predkoscia 10. Czy az tak trudno to zalapac? Czy ty umiesz chociaz podstawy matmy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Już to zrobiłem... :] I się tak nie denerwuj "MATKO" ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 A ja dalej nie kumam! :unsure: Pokażcie co gdzie wpisywac np. Hero: Lewo-kod Prawo-kod............. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Projekt wstrzymano (patrz sygnatura). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 No i co z tego że wstrzymano? Proszę niech mi ktoś pomoże! (patrz post ponad postem wyżej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Sooryy myślalem że to A ja dalej nie kumam! unsure.gif Pokażcie co gdzie wpisywac np To coś do mnie:p bo wyżej pisałem coś podobnego :P;] Jeszcze raz sorry :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Więc może ty odpowiesz na moje pytanie? W końcu sobie poradziłeś :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 A ja dalej nie kumam! unsure.gif Pokażcie co gdzie wpisywac np. Hero: Lewo-kod Prawo-kod............. hspeed - poruszanie w poziomie. wartość minusowa - lewo, wartość dodatnia - prawo. Jeżeli pomnożymy jakąś wartość przez -1 zmienimy znak na przeciwny. Tak więc pablo wszystko opisał, teraz tylko w event strzelania: GML _p=instance_create(x,y,pocisk); _p.hspeed=(10) *kierunek; I już! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Chodzi mi oto w jakich eventach dac te kody od pabla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Rany Boskie przecież napisał! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Ale te lewo prawo to u hera? A te var coś tam to w pocisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 dajesz zmienną np kierunek. W create CODE kierunek=1; I w przyciskach Prawo i Lewo dajesz: Prawo CODE kierunek=1; Lewo CODE kierunek=-1; Potem jak strzelasz pocisk to albo sprawdzasz zmienną kierunek, albo dajesz w step objekt pocisk CODE hspeed=(jakaś_prędkość)*kierunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Ale te lewo prawo to u hera? A te var coś tam to w pocisku? Pomyśl logicznie to się dowiesz. (poza tym wszystko pisze no ale) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 A czym będziesz skręcał ? pociskiem czy bohaterem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 No zrobiłem tak jak mówicie i wyskakuje błąd: _p.hspeed=(10) *kierunek :blink: :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Taki błąd napewno nie wyskakuje:P A wkleiles to do pocisku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Napewno nie wcześniej jest jakiś "error in line". Tak wkleiłem to do pocisku. :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_K Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 W FAQ masz to napisane :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 JEZUS MARIA nie do pocisku!!!!! Np. Jak tworzysz pocisk z obiektu gracza to robisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi