Witam
Chciałbym wam przedstawić projekt nad którym pracuję od dłuższego czasu.
Invictus bo tak nazywa się gra to moja wizja gry z tekstową grafiką.
Nie będzie to typowy roguelike, wolał bym aby każdy traktował Invictus jako cRPG w tekstowej opawie.
Pomysły staram się brać z niemal każdej produkcji cRPG.
Najwięcej wzorowałem się na tytułach Baldur Gate, Elder The Scrolls, Gothic, Neverwinter, Herosach a nawet Dark Souls.
Projekt przedstawiałem już na innym portalu parę lat temu. Niestety musiałem przestać nad nią pracować.
Teraz po długiej przerwie wracam i teraz postaram się go ukończyć.
Obecnie przepisuję kod na nowo z C++ na C#. Poprawiam szybkość wyświetlania tekstu. Rozbudowuje Edytor.
Teraz coś więcej o samej grze.
- Walka będzie turowa w trochę innym znaczeniu. Po spotkaniu wroga pojawia się nowy ekran gdzie stoczymy walkę.
Walka będzie przebiegać bez przemieszczania się. Wszystko zostanie sprowadzone do wybierania ataków, rzucania czarów, używania ekwipunku itp...
- Nasz gracz i wszystkie potwory i NPC będą opisani tymi samymi statystykami.
- Statystyki dzielą się na : Główne (Siła,Kondycja itp.), Umiejętność posługiwania się brońmi i typami pancerzy, Odporności na żywioły i różne typy broni,
Rzuty (Szansa na odrzucenie różnych efektów w grze np. Krwawienia, Ogłuszenia itp), Umiejętności dodatkowe Jak Język Magów.
Statystyki które wynikają z innych ww statystyk (Zdrowie, Max ilość pamiętanych czarów)
- Więc np. Atak (szansa na trafienie przeciwnika) Zależy od skillu broni, Zręczności/Siły, Wytrzymałości, Obrony przeciwnika i siły ciosu jakie zadajemy.
- Różne umiejętności klasowe jak Likantopia u Druida, Szał u Wojownika (próba zabicia przeciwnika jednym ciosem gdy jest bliski śmierci) itp..
- Chcę aby walka była taktyczna. Dobór broni, zbroi, czarów i wiedza o słabych punktach przeciwnika ma być kluczowym elementem.
- Na chwilę obecną mam ponad 120 przedmiotów typu bronie, zbroje.
- Ponad 60 potworów
- Około 70 czarów podzielonych na 5 kręgów.
- 9 klas postaci i 9 ras.
- W grze będzie dość rozbudowany system bóstw (coś pomiędzy Daedrami z TES a Gothiciem + parę moich pomysłów)
- System run i trofeów i crafting (zaczerpnięte z Wiedźmina i zmodyfikowane)
- System dobra i zła. Chcę aby miał duży wpływ na grę.
- Ogólnie grze bliżej ogólniej do rasowego rpga niż h&s.
- Gra będzie po polsku, istnieje możliwość przetłumaczenia jej na angielski ale sam nie czuję sie na siłach aby to zrobić.
- Poziom gry do wyboru. Poziom normalny - Autosave i Load tylko po śmierci. Trudny - standardowa kasacja postaci.
- System otwierania zamków przeniesiony z Gothica 1/2.
- Tryb Noc/Dzień - wpływ na ilość i rodzaj przeciwników.
- Nasz bohater będzie miał 3 lub 4 etapy rozwoju, nie chce tutaj dużo zdradzać bo wszystko wiąże się z fabułą.
Rzeczy które chcę umieścić w grze ale nie zostały jeszcze ruszone i przemyślane :
- System Wytrzymałości (Stamina jak np. w Dark Souls)
- Sztuczna inteligencja przeciwników (szczególnie tych czarujących)
- Cmentarz (Historia naszych bohaterów wraz ze statystykami, rodzajem śmierci itp.)
- Statystyki (Od ilości kroków jakie zrobiliśmy, zebranego złota po ilość morderstw itp.)
Rzeczy które mogą się pojawić ale ciężko je wykonać albo nie muszą być dobrym pomysłem.
- Walka z kilkoma przeciwnikami na raz.
- Alchemia (zmiany w dropie, dodanie roślin na mapach, dodanie receptur i masy składników, dodatkowa umiejętność itp.)
- System portali (jak w Diablo 2/ Sacred 1,2)
- System Gildi na wzór tych z TES ( Masa questów, zadań )
Główna fabuła z grubsza jest gotowa ale nie chce jej zdradzać :)
Jeden Screen na koniec. Ogólnie screenów mam dużo ale ze starej wersji jak mówiłem przepisuję i poprawiam wszystko na nowo więc pokaże więcej jak uznam że dana rzecz wygląda przyzwoicie.
Piszcie jak oceniacie grę, co wam się podoba a co nie, czy zagrali byście w taką grę czy jednak wolicie standardowe roguelike ?