Skocz do zawartości

Remx

Użytkownicy
  • Postów

    197
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Remx

  • Urodziny 29.09.1979

O mnie

Osiągnięcia Remx

Minor User

Minor User (4/13)

0

Reputacja

  1. Pewnie czy na pewno :P ? hehe chce zrobic wpierw cos takiego w stylu ksiega gosci ze dana osoba loguje sie na server i ma listing uzytkownikow zarejestrowanych klika na kims i pozwala mu to wyslac list-wpis do danej osoby. to wpierwszej kolejnosci chce zrobic poniewaz pozwoli mi na sprawdzenie plynnosci danych a zarazem nie jest to zawansowana sprawa :) przynajmniej w php i delphi ale chce wlasnie wyprobowac to w GML bo to co chce pozniej zrobic jest latwiej i szybciej w GML :) Pozdrawiam ps: moze macie jakies linki do przykladow ??
  2. Witam Mam małe zadanko i wczesniej wolałem zapytac zanim cos zadecyduje :) Mam zamiar napisać klijęta w ktorym na poczatku podajemy login i haslo i dany klijet loguje sie na konto ale uwaga nie na konto servera ale dajmy przyklad tak jak tu do swojego konta na forum pobiera dane z bazy mSQL i wyswietla dane na ekranie osoba ktora je widzi zmienia ale przy kazdej zmianie danych automatycznie zostaja one odeslane na server i zapisane w bazie a dokładnie w koncie usera :) Czy takie cos jest mozliwe w GML ?? Bo jak nie to zaczne kombinowac w Delphi bo w tym chyba jest to juz mozliwe..? Pozdrawiam
  3. Witam Zancie moze jakis dobry przykład ktory pokaze mi jak wykorzystywac czas w GM Oraz przyklad wyznaczania trasy jaką ludzik ma pokonac (z specjalna specyfikacja). Mianowice idzie kilka krokow jakąs tam droga zatrzymoje sie mowi cos i znow idzie, droga jest kreta i kilka przystankow z textem oraz kilka odcinkow gdzie idzie i gada :) che zrobic cos takiego ze dojdziemy gdzies ludzikiem (sami) i nagle komputer odbiera nam kontrole nad nim cos tam robi i oddaje spowrotem kontrole :] pozdrawiam
  4. Witam Ponieważ juz zima wita w nasze rejony a zarazem opady śniegu wpadłem na mały pomysł. A zarazem moze i porade.. Jak można zrobić ŚNIEG w GM6.1 wiem ze jest juz gotowy modoł opadow, ale niema czegos takiego ze pada troche sniegu powstaje warstwa ktora przykrywa ziemie nie duza taka do kostek :P a nastepnie po jakims czasie sie roztopi :) Moze cos takiego gdzies widzieliscie ? Rowniez mam pytanko co do śniegu poszukuje dobrych textur sniegu tak by po zrobieniu podloza w 3D ten snieg wygladal jak snieg a nie jak biała tafla białej nie niegdzie przyciemnionej textury :( oraz gdy w trybie 3D wygeneruje sie kole :] obłożoną texura to przypominała by kole sniegową... :santa: Dzieki
  5. a kombinuje :] narazie gre ja kontra 1 przeciwnik hehe :P ok a teraz na powaznie :P Mam mały problem moze gdzies to jest na forum w czyms i dla tego nie otwieralem nowego wątku a pisze tutaj. A ptyanie to: Jak narysować koło :P hehe niby banalnie proste ale przy uzyciu draw_point_color(x,y,color); niby mam juz czesc kodu ale zamiast kola kreśli mi krechę ukośną :( chodzi mi o cos takiego podajemy parametr r=33 (stała) znamy tez juz długość okręgu 200 oraz zmienna X (0-200); za pomoca tej zmiennej X nakzujemy ile pointow ma sie wyrysowac przyklad mamy na obrazku gdy X=200 kolo jest pełne a gdy X=160 (naprzyklad) rysuje sie nam nie pełne. myśle o zrobieniu dwoch rzeczy z tego, zegarka i mały dodatek do gry. dzieki za pomoc :) EDIT co do tego rysowania juz chyba nie wazne :) center_x = 100; center_y = 100; radius = 25; angle_start = 15; angle_stop = 247; accuracy = 5; draw_primitive_begin(pr_linestrip); for(dir=angle_start; dir<angle_stop; dir+=accuracy) { if (dir > angle_stop) dir = angle_stop; draw_vertex(center_x+lengthdir_x(radius, dir), center_y+lengthdir_y(radius, dir),); } draw_primitive_end();
  6. Dzieki za pomoc hehe niechce sie rozpisywac w kodzie zwlaszcza ze HP bar to tylko takie male udogodnienie wizualne :] ale i tak nie bedzie on mnil kształtu zwyczajnego jak sie mi uda zrobic demko tego co teraz kombinuje to pokaze :P ale narazie bawie sie ... edit: dzieki tez tobie Zakol :) podpowiedziales mi troszke jak zrobic cos innego hehe ale przy uzyciu tego rgb.
  7. Witam mam pytanko uzywam czegos takiego do wygenerowania HP baru ale chce aby owy bar byl pionowy znaczy sie gora jest 100% dol 0% a nie jak teraz ze od lewgo do prawego lub odwrotnie :( draw_healthbar(5,471,48,593,hp,c_blue,c_red,c_green,direction=360,false,true); Dzieki
  8. link juz poprawiony :D hehe co do figure test hehe moze widziales to co wyszlo pozn iej :D znaczy sie ze przyklad mnial juz nogi i rece hehe dosłownie i w przenosni hehe
  9. ale na demku tym nowym z tego linka powyzej twojego posta ? czy moze wczesniejszym bo jak cos to daje jeszcze raz linka do tego co na poczatku dalem The Star Age - old v.1 poprawiony a co najgorsze w tym demku do zrobienia bylo to chyba domki bo to skladanki z pojednyczych elementow, dzieki tej technice domki moga przybrac rozne krztalty ale trzeba poswiecic troszke czasu :( mozna powiedziec ze na jeden kwadrat 32x32 przypada minimum 3-4 elementy drzewo to skrypt wstawiam kropke i mam drzewko, ale ono sklada sie juz jak widac z walka +sprit x4. Pozdrawiam
  10. hmm ;d eh a myslalem ze ja w 6.0 to kompilowalem moze niechcacy przy ponownym ogladaniu odpalilem 6.1 :] bo tak sie sklada ze mam jeszcze wszystkie wersjie GM hehe od 5.0, 5.3, 6.0 do 6.1 niewiem po groma trzymam all :] Co do grafiki i animacji wszystko robione jest w GM6.0 (oczywiscie nie textury) a tak wogole demko mniej by wazylo troszke ale w srodku mam wszyskie sprity ktorymi sie bawilem nawed te co nie uzywalem Jak zobaczyliscie w helpie jest wspomniana xywka goscia ktory pomogl mi poprawic ruch ludzika bo przyznam sie ze na poaczatek ludzik byl sztywny jak trup hehe ale podeslalem dla niego ludka a on poprawil tak by plynnej chodzilo Akorat ten przyklad byl tez na Forum GM angielskim, co do tego ze byl przyklad GTA (sprzed wakacji) :) to widzialem go i powiem ze duzo rozni sie od mojego kodu :] moze dla tego ze najczesciej komplikuje se zycie i nie ide na skroty, byc moze tez dla tego ze nieznam sie tak super na GML i jade na okolo :) gostek co mi pomagal tez sie zlapal za glowe hehe ale naszczecie pomalowalem ludka oddzielilem kod opisami a on mi zaimplementowal na kazda konczyne maly skrypcik wygladajacy jak skomplikowany wzor matematyczny ;] dodalem jeszcze bar load ale nie dokonczony :P zostawilem go takim jaki byl w czasie produkcji ;] The Star Age - old v.02 a tu ponizej to poczatek postawania ludzika hehe sam początek..gm6 przyda sie tylko tym co zaczynaja robic w 3D i chca postac widziana z tej perspektywy co u mnie Pozdrawiam i dzieki
  11. tak tak :) przyklad ten dziala szybko ale wlasnie to granica bo chcialem dodac kamyczkow troszke i wiecej upiekszaczy typu kominki palce sie w domkach itp.. to juz tragicznie znaczy przynajmniej na mym PC powiecmy 2 elementy zmnieszaly o okolo 3-4FPS moze jak bede mnial chwile czasu to poszukam swego testera ;d znaczy tego pliczku co testowalem FPS byl to plac na ktorym znajdywala sie mieszanka objektow a no i na pocztku wioska mniala byc w calosci ale postanowilem ja podzielic tak jak w przykladzie :] by odseparowac od siebie elementy obciazajace system. co do drzew to mnialem ich 3 rodzaje i akorat te najprostrze sa w przykladzie bo sa praktycznie zrobione z elementow 2D :) sprityx4 a aa aaa aaaa | | w pionie i powielone x4 e ksztalt X :) z boku wydaja sie jak calosc hehe edit: kurcze tak se poogladałem jeszcze raz wszystkie te demka swoje ze znow mi sie zechcialo robic ale 7 miesiecy przerwy od GML troszke to utrudniaja :/ eh... nawed juz niewiem gdzie wsadzilem swoj model ludzika bo te co tam biegaja to takie testowe bo mniej zjadaja systemu i sa robione w GM6 a ludek wlasciwy w 3ds max ale tez :P lipny choc bardziej wymiarowy :)
  12. Witam kiedys myslałem ze zrobie gre 3D w GM6 ale po kilku testach zwadpilem, powodow bylo kilka a najwaznieszym bylo to ze komp mi nie wyrabiał :) Znalazłem własnie stare demko nad którym pracowałem i pomyslałem ze je tu zamieszcze tylko dla tego aby inni mogli zobaczyc ze da sie cos w miare dobrego zrobic w 3D. Warunkiem dobrej pracy jest to ze uzyje sie dodatkwo grafike 2D aby zoptymalizowac bardziej kod. new link: The Star Age - old v.2 moze kiedys do tego powroce ale niewiem jeszcze kiedy gdybym opanowal zewnetrzne silniki 3D to kto wie :|
  13. eh tyle zamieszania w sprawie tego keya :P tydzien postu i masz keya orginalnego :P chyba da sie wytrzymac bez tego picia,palenia i ćpania :P te 7 dni hehe :D :twisted: co do GM to da sie zrobic wszystko doslownie :D sam zaczynalem chyba ze 20 motywow ale nie konczylem :P bo albo sie zacinałem na czyms albo znudzil mi sie projekt :P
  14. bo przechscił sie na jachwe-zielonoswiątkową :P a tak powaznie :) dziwie sie tym co zmieniaja nicki jak rekawiczki to tak jak zmieniac swe nazwisko co tydzien :P ja mam swego nicka juz ponad 8 lat i nie zamiezam zmieniac :P
  15. Wpierw trza zlikwidowac te dygotanie mojej reki :P i mozna zaczynac malowac hehe no kiedys widzialem ta stronke pixela i jakis przyklad jak zrobic choinke to jakos jeszcze w miare wyszla krzywa to krzywa ale :P choinka hehe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...