-
Postów
197 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Remx
- Urodziny 29.09.1979
O mnie
- Adres www
Osiągnięcia Remx
Minor User (4/13)
0
Reputacja
-
Pewnie czy na pewno :P ? hehe chce zrobic wpierw cos takiego w stylu ksiega gosci ze dana osoba loguje sie na server i ma listing uzytkownikow zarejestrowanych klika na kims i pozwala mu to wyslac list-wpis do danej osoby. to wpierwszej kolejnosci chce zrobic poniewaz pozwoli mi na sprawdzenie plynnosci danych a zarazem nie jest to zawansowana sprawa :) przynajmniej w php i delphi ale chce wlasnie wyprobowac to w GML bo to co chce pozniej zrobic jest latwiej i szybciej w GML :) Pozdrawiam ps: moze macie jakies linki do przykladow ??
-
Witam Mam małe zadanko i wczesniej wolałem zapytac zanim cos zadecyduje :) Mam zamiar napisać klijęta w ktorym na poczatku podajemy login i haslo i dany klijet loguje sie na konto ale uwaga nie na konto servera ale dajmy przyklad tak jak tu do swojego konta na forum pobiera dane z bazy mSQL i wyswietla dane na ekranie osoba ktora je widzi zmienia ale przy kazdej zmianie danych automatycznie zostaja one odeslane na server i zapisane w bazie a dokładnie w koncie usera :) Czy takie cos jest mozliwe w GML ?? Bo jak nie to zaczne kombinowac w Delphi bo w tym chyba jest to juz mozliwe..? Pozdrawiam
-
Remx obserwuje zawartość Client I/O
-
Witam Zancie moze jakis dobry przykład ktory pokaze mi jak wykorzystywac czas w GM Oraz przyklad wyznaczania trasy jaką ludzik ma pokonac (z specjalna specyfikacja). Mianowice idzie kilka krokow jakąs tam droga zatrzymoje sie mowi cos i znow idzie, droga jest kreta i kilka przystankow z textem oraz kilka odcinkow gdzie idzie i gada :) che zrobic cos takiego ze dojdziemy gdzies ludzikiem (sami) i nagle komputer odbiera nam kontrole nad nim cos tam robi i oddaje spowrotem kontrole :] pozdrawiam
-
Witam Ponieważ juz zima wita w nasze rejony a zarazem opady śniegu wpadłem na mały pomysł. A zarazem moze i porade.. Jak można zrobić ŚNIEG w GM6.1 wiem ze jest juz gotowy modoł opadow, ale niema czegos takiego ze pada troche sniegu powstaje warstwa ktora przykrywa ziemie nie duza taka do kostek :P a nastepnie po jakims czasie sie roztopi :) Moze cos takiego gdzies widzieliscie ? Rowniez mam pytanko co do śniegu poszukuje dobrych textur sniegu tak by po zrobieniu podloza w 3D ten snieg wygladal jak snieg a nie jak biała tafla białej nie niegdzie przyciemnionej textury :( oraz gdy w trybie 3D wygeneruje sie kole :] obłożoną texura to przypominała by kole sniegową... :santa: Dzieki
-
a kombinuje :] narazie gre ja kontra 1 przeciwnik hehe :P ok a teraz na powaznie :P Mam mały problem moze gdzies to jest na forum w czyms i dla tego nie otwieralem nowego wątku a pisze tutaj. A ptyanie to: Jak narysować koło :P hehe niby banalnie proste ale przy uzyciu draw_point_color(x,y,color); niby mam juz czesc kodu ale zamiast kola kreśli mi krechę ukośną :( chodzi mi o cos takiego podajemy parametr r=33 (stała) znamy tez juz długość okręgu 200 oraz zmienna X (0-200); za pomoca tej zmiennej X nakzujemy ile pointow ma sie wyrysowac przyklad mamy na obrazku gdy X=200 kolo jest pełne a gdy X=160 (naprzyklad) rysuje sie nam nie pełne. myśle o zrobieniu dwoch rzeczy z tego, zegarka i mały dodatek do gry. dzieki za pomoc :) EDIT co do tego rysowania juz chyba nie wazne :) center_x = 100; center_y = 100; radius = 25; angle_start = 15; angle_stop = 247; accuracy = 5; draw_primitive_begin(pr_linestrip); for(dir=angle_start; dir<angle_stop; dir+=accuracy) { if (dir > angle_stop) dir = angle_stop; draw_vertex(center_x+lengthdir_x(radius, dir), center_y+lengthdir_y(radius, dir),); } draw_primitive_end();
-
Dzieki za pomoc hehe niechce sie rozpisywac w kodzie zwlaszcza ze HP bar to tylko takie male udogodnienie wizualne :] ale i tak nie bedzie on mnil kształtu zwyczajnego jak sie mi uda zrobic demko tego co teraz kombinuje to pokaze :P ale narazie bawie sie ... edit: dzieki tez tobie Zakol :) podpowiedziales mi troszke jak zrobic cos innego hehe ale przy uzyciu tego rgb.
-
Witam mam pytanko uzywam czegos takiego do wygenerowania HP baru ale chce aby owy bar byl pionowy znaczy sie gora jest 100% dol 0% a nie jak teraz ze od lewgo do prawego lub odwrotnie :( draw_healthbar(5,471,48,593,hp,c_blue,c_red,c_green,direction=360,false,true); Dzieki
-
link juz poprawiony :D hehe co do figure test hehe moze widziales to co wyszlo pozn iej :D znaczy sie ze przyklad mnial juz nogi i rece hehe dosłownie i w przenosni hehe
-
ale na demku tym nowym z tego linka powyzej twojego posta ? czy moze wczesniejszym bo jak cos to daje jeszcze raz linka do tego co na poczatku dalem The Star Age - old v.1 poprawiony a co najgorsze w tym demku do zrobienia bylo to chyba domki bo to skladanki z pojednyczych elementow, dzieki tej technice domki moga przybrac rozne krztalty ale trzeba poswiecic troszke czasu :( mozna powiedziec ze na jeden kwadrat 32x32 przypada minimum 3-4 elementy drzewo to skrypt wstawiam kropke i mam drzewko, ale ono sklada sie juz jak widac z walka +sprit x4. Pozdrawiam
-
hmm ;d eh a myslalem ze ja w 6.0 to kompilowalem moze niechcacy przy ponownym ogladaniu odpalilem 6.1 :] bo tak sie sklada ze mam jeszcze wszystkie wersjie GM hehe od 5.0, 5.3, 6.0 do 6.1 niewiem po groma trzymam all :] Co do grafiki i animacji wszystko robione jest w GM6.0 (oczywiscie nie textury) a tak wogole demko mniej by wazylo troszke ale w srodku mam wszyskie sprity ktorymi sie bawilem nawed te co nie uzywalem Jak zobaczyliscie w helpie jest wspomniana xywka goscia ktory pomogl mi poprawic ruch ludzika bo przyznam sie ze na poaczatek ludzik byl sztywny jak trup hehe ale podeslalem dla niego ludka a on poprawil tak by plynnej chodzilo Akorat ten przyklad byl tez na Forum GM angielskim, co do tego ze byl przyklad GTA (sprzed wakacji) :) to widzialem go i powiem ze duzo rozni sie od mojego kodu :] moze dla tego ze najczesciej komplikuje se zycie i nie ide na skroty, byc moze tez dla tego ze nieznam sie tak super na GML i jade na okolo :) gostek co mi pomagal tez sie zlapal za glowe hehe ale naszczecie pomalowalem ludka oddzielilem kod opisami a on mi zaimplementowal na kazda konczyne maly skrypcik wygladajacy jak skomplikowany wzor matematyczny ;] dodalem jeszcze bar load ale nie dokonczony :P zostawilem go takim jaki byl w czasie produkcji ;] The Star Age - old v.02 a tu ponizej to poczatek postawania ludzika hehe sam początek..gm6 przyda sie tylko tym co zaczynaja robic w 3D i chca postac widziana z tej perspektywy co u mnie Pozdrawiam i dzieki
-
tak tak :) przyklad ten dziala szybko ale wlasnie to granica bo chcialem dodac kamyczkow troszke i wiecej upiekszaczy typu kominki palce sie w domkach itp.. to juz tragicznie znaczy przynajmniej na mym PC powiecmy 2 elementy zmnieszaly o okolo 3-4FPS moze jak bede mnial chwile czasu to poszukam swego testera ;d znaczy tego pliczku co testowalem FPS byl to plac na ktorym znajdywala sie mieszanka objektow a no i na pocztku wioska mniala byc w calosci ale postanowilem ja podzielic tak jak w przykladzie :] by odseparowac od siebie elementy obciazajace system. co do drzew to mnialem ich 3 rodzaje i akorat te najprostrze sa w przykladzie bo sa praktycznie zrobione z elementow 2D :) sprityx4 a aa aaa aaaa | | w pionie i powielone x4 e ksztalt X :) z boku wydaja sie jak calosc hehe edit: kurcze tak se poogladałem jeszcze raz wszystkie te demka swoje ze znow mi sie zechcialo robic ale 7 miesiecy przerwy od GML troszke to utrudniaja :/ eh... nawed juz niewiem gdzie wsadzilem swoj model ludzika bo te co tam biegaja to takie testowe bo mniej zjadaja systemu i sa robione w GM6 a ludek wlasciwy w 3ds max ale tez :P lipny choc bardziej wymiarowy :)
-
Witam kiedys myslałem ze zrobie gre 3D w GM6 ale po kilku testach zwadpilem, powodow bylo kilka a najwaznieszym bylo to ze komp mi nie wyrabiał :) Znalazłem własnie stare demko nad którym pracowałem i pomyslałem ze je tu zamieszcze tylko dla tego aby inni mogli zobaczyc ze da sie cos w miare dobrego zrobic w 3D. Warunkiem dobrej pracy jest to ze uzyje sie dodatkwo grafike 2D aby zoptymalizowac bardziej kod. new link: The Star Age - old v.2 moze kiedys do tego powroce ale niewiem jeszcze kiedy gdybym opanowal zewnetrzne silniki 3D to kto wie :|
-
eh tyle zamieszania w sprawie tego keya :P tydzien postu i masz keya orginalnego :P chyba da sie wytrzymac bez tego picia,palenia i ćpania :P te 7 dni hehe :D :twisted: co do GM to da sie zrobic wszystko doslownie :D sam zaczynalem chyba ze 20 motywow ale nie konczylem :P bo albo sie zacinałem na czyms albo znudzil mi sie projekt :P
-
bo przechscił sie na jachwe-zielonoswiątkową :P a tak powaznie :) dziwie sie tym co zmieniaja nicki jak rekawiczki to tak jak zmieniac swe nazwisko co tydzien :P ja mam swego nicka juz ponad 8 lat i nie zamiezam zmieniac :P
-
Wpierw trza zlikwidowac te dygotanie mojej reki :P i mozna zaczynac malowac hehe no kiedys widzialem ta stronke pixela i jakis przyklad jak zrobic choinke to jakos jeszcze w miare wyszla krzywa to krzywa ale :P choinka hehe