Skocz do zawartości

Quetzacotl

Użytkownicy
  • Postów

    255
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

Ostatnie wizyty

1 331 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Quetzacotl

Major User

Major User (5/13)

0

Reputacja

  1. Tworzenie ladnie wygladajacych napisow w Photoshopie jest banalne. Wystarczy odpowiednia czcionka, border i pogrzebac w blending options (np uwypuklic, dodac gradien, rzucic cien ). Mozna kombinowac z filtrami, ale to wyzsza szkola jazdy, generalnie jak ktos sie na filtrach nie zna to tylko zepsuje robote.
  2. Jak nie wiesz jak się pisze mój nick to go skopiuj, to raz. Dwa, chyba napisałem, że mało mnie obchodza bugi, bo to normalna sprawa, wiec nie pisz o tym, ze gra na lanie i necie to dwa swiaty, doskonale o tym wiem. Jedynie konstruktywnie skrytykowalem gameplay, chyba mam do tego prawo, więc się nie obrażaj.
  3. Możliwe, ze przesadzam, w końcu każdy oczekuje czego innego. Jednakże, w produkcje typu zabij 50 robali, po to zeby kupic miecz, ktorym bede mogl zabic 100 wezy, po to zeby kupic duzy miecz, ktorym zabije 200 pajakow, grałem już bardzo dużo.
  4. Apropo, rowniez dostalem 600k kasy i 6k expa, o ile kasa zniknela to exp został. Pio_trek, nie mowie, ze ludzie nie beda w to grac, wszak w Tibie tez gra sporo osob a gra jest niewiele lepsza od Almory, jesli nie gorsza. Co nie zmienia faktu, ze Tibia to szyt. Na mmorpg.pl jest topic "Moja idealna gra mmorpg", tam ludzie wypisuja rozne cechy, ktore chcieli by aby gra mmorpg zawierala, radze poczytac. Wiekszosc osob z tamtego forum siedzi w mmorpgach 6-7 lat, niektorzy nawet po 10 (początki ultimy online), takze wiedza o czym mowia, ja sam obracam sie na tym rynku 6 lat i grałem w około 30-40 pozycji z tego gatunku.
  5. Dobra, pograłem, daję sobie spokój. Bugi jak to bugi, zawsze są podczas bety (chociaż to powinna być alpha), ale gra i tak chodzi wyśmienicie jak na mmorpga w GM. Problem jest inny, gra (IMO) bardzo szybko się znudzi, zero jakichś innowacji, wszystko powielone z innych tego typu gier. Celując w rynek mmorpg z nikłym budżetem, a co za tym idzie relatywnie słabą otoczką, trzeba wyjść z czymś co zaskoczy gracza na tyle, zeby inne gry (z duzo wiekszym budzetem) na dluzsza mete wypadly słabo przy naszej produkcji. Zdaję sobie sprawe, ze jeszcze wielu rzeczy nie ma, ale niektorych rzeczy juz sie raczej zmienic nie da. Podsumowując, jak na realia GMa gra świetna, jak na rynek mmorpgów słabiutka.
  6. 1. 2. Nie jestem pewien Borek, ale mam spore przypuszczenia, ze masz po prostu małe obycie z mmorpgami. Mowa o gameplayu, bo umiejetnosci oczywiscie masz, tylko pomysłów Ci brak. Powieliles wiekszosc bledow, ktore wystepuja w koreanskich produkcjach. Dla przykładu to chociaz, ze to mmorpg, to jest strasznie liniowy, bo droga rozwijania sie jest jedna, najpierw zabic mase bugow, potem wezy, potem pewnie pajakow itd. Nie ma po prostu wyboru dla gracza. Nie moge byc tylko zielarzem czy handlarzem, bo mnie potwory po drodze będą ubijać. Dlatego np w Ultimie jest zastosowany system dungeonow, na czesto uczeszczanych drogach nie ma mobów agresywnych, sa jedynie neutralne typu: kury, lisy, ptaki, jelenie itd. Dopiero gdy wejdziesz na cmenatrz czy do jaskini mozesz zostac zaatakowany przez moby, to daje pole do manewru graczom, ktorzy nie chcą byc wojownikami. Na razie tyle odemnie, moze za krotko gralem, ale pewne rzeczy od razu rzucaja sie w oczy.
  7. 1. Gra się wolno ładuje, bo większość grafiki jest w exe. Czemu nie external loading? 2. Znów (pozdrawiam TeeGee) ręcznie ustawione odświeżanie - monitor mi pada. Na temat reszty wypowiem się jak zobacze, może podłącze drugi monitor.
  8. To to będziesz o północy czy później? Jak się zapoznam to nie omieszkam napisać recenzji, ale czuję Borek, ze pochlebna nie bedzie.
  9. Trochę dziwnie Ci ta postać wyszła, po prawej ma więcej klatek animacji jak po lewej (mowa o obracaniu).
  10. Borek nie może zastosować kilku roomów, bo silnik sieciowy na to nie pozwala. Generalnie nie chodzi też o RAM (chociaż nic by się nie stało jakby zastosować technikę portali), ale o grafikę która w dużych rozmiarach bardzo obniża fpsy. Spróbujcie zrobić mapę bitową 8000x6000 w jednym kolorze i dajcie ją w tło jako sprite, a potem zróbcie sprite 10x10 tez w jednym kolorze i napiszcie funkcję, która narysuje ten sprite tyle razy aby zapełnić obszar 8000x6000. Różnica będzie ogromna w ilości FPS (przynajmniej na słabszych maszynach).
  11. Mówimy teraz o tle - mapie, a nie o obiektach dynamicznych które wymagają akcji, animacji czy czegoś w tym rodzaju. I jeśli uwzględnić, że do pamięci są ładowane tylko te dane, które są akurat potrzebne w danym view a reszta usuwana, to naprawde trudno o to aby gra cięła.
  12. Tile nie są traktowane jako obiekty. Oczywiście to zależy od techniki, ale przecież nikt nie będzie tworzył obiektu tylko po to aby tworzyć z niego mapę. Tiles się po prostu rysuje funkcją draw, a kod do tego jest zawarty w jednym obiekcie.
  13. Według mnie Borek przesadziłeś z rozmiarem "kawałków" mapy. Jeśli założyć, że ładuje się parę takich kawałków + gui i obiekty to nie dziwne, że 64mb wysiada. Właśnie w tym celu wymyślono techniką tile i tekstur, wtedy jeden element który powtarza się 100 razy zajmuje w pamięci miejsce tylko jednego pliku, a nie stu.
  14. Dobra, ale bez jaj. Te wymagania sa śmieszne, chcecie powiedzieć, że ja w grę z prostą grafiką 2d nie mogę zagrać na moim sprzęcie? (Athlon 1.3ghz, 256 SDRAM, GF2 64MB)
  15. Nasher, jaką techniką tworzysz tilesety, wszystyko odręcznie i retusz w edytorze graficznym? Cholera gdy bym miał taki talent... niestety samo opanowanie edytora nie wystarczy. :/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...