Skocz do zawartości

arek80

Użytkownicy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia arek80

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Wielkie dzieki. Nie wiedziałem co wstawić za GML sprite_index = spr; więc troszeczkę przerobiłem kod :) GML //grawitacja if place_free(x+0,y+1) { gravity_direction=270 gravity=0.6 } else // Gdy jesteśmy n ziemi { if(place_meeting(x,y+1,wall)) // i dotykamy ziemi plaskiej { sprite_index = sprite0; // zmien sprita na plaskiego } else if (place_meeting(x,y+1,g_A)) { sprite_index = lewo; // pochyłość w lewo } else if (place_meeting(x,y+1,g_B)) { sprite_index = prawo; // pochyłość w prawo } gravity_direction=270 gravity=0 } if(keyboard_check(vk_down)) { sprite_index = down; } //max szybkosc spadania if (vspeed>10) { vspeed=10 }
  2. Rozwiązałem schodzenie z górki. http://rapidshare.com/files/456146343/z_gorki.gmk Nadal nie potrafie zrobić zmiany sprita po zetknięciu z pochyłością ale męcze to nadal.
  3. Szukam kodu na npc który trzyma się ciagle prawej strony np ściany. Czyli standardowy pająk w platformówkach np. jak w tej rox :) Teoretycznie jest łatwe idź w prawo jesli kolizja -90 idź w prawo. Mam problem z kolizja z prawej strony pajaka/npc Dlatego chętnie bym sobie podejrzał jakis kod/skrypt.
  4. Chodzi o to aby kropla tworzyła sie w tym samym miejscu np. kapanie z pęknietej rury. Tam gdzie umieszcze na mapie/room tam bedzie się tworzyc kropla/obiekt Jak pisałem mogę stworzyc w zasobach kilkanaście obiektów kropli wody no ale nie o to chodzi. Bardziej mnie martwi to schodzienie z górki i zmiana sprajtów.
  5. Witam. Przeglądam forum mniej więcej od 3 tygodni tyle tez posiadam game maker. Przyszedł czas aby aby się zarejestrować. Wcześniej był c++ oraz biblioteka allegro. Jestem pod dużym wrażeniem programu. Szczególnie szybkości tworzenia :rolleyes: Mam problem z dopracowaniem dwóch zdarzeń/skryptów. 1. Kropla wody Moja kropla wody to obiekt, który umieszczam gdzieś na mapie. Chce, aby kropla/obiekt był ciągle tworzony od nowa w tym samym miejscu. Wszystko jest ok poza w tym samym miejscu . Mam problem z parametrami x,y co tam wpisać. Można jakieś wartości 200, 30 ale nie o to chodzi żeby mieć 10 obiektów kropli w zasobach projektu tylko 1 Załącznik klik 2. Ruch z górki plus zmiana sprajta. Są dwa problemy - skacze z górki a powinien schodzić (wiem jest przykład ale mam problem z integracją) - zmiana sprajta w zależności czy jest pochyłość czy plaska powierzchnia Zauważcie, że sprajt się zmienia dopiero jak skocze na daną powierzchnie, a nie jak jest kolizja. Załącznik klik Ps. Rozglądam się za porządnym przesuwaniem kamieni z grawitacją (to samo co w Boulder Dash), tylko mi się przylepiają do krawędzi obiektów. ps2. do administracji ciężko się z wami skontaktować osobie bez konta/ bez aktywacji. Pięciokrotnie zakładałem konto które znikało chyba po 24h bo nie miało aktywacji administratora.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...