Skocz do zawartości

Apox

Użytkownicy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Apox

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Nadal mi nie działa, ale zrobiłem taki test: GML nick_new = 'apox' show_message ('1'); haslo_new = 12345 show_message ('2'); gmsql_init(); show_message ('3'); gmsql_connect('127.0.0.1:3306','root','***','apox'); show_message ('4'); gmsql_query("INSERT INTO gracze (id,nick,haslo) VALUES ('','"+nick_new+"','"+haslo_new+"')"); show_message ('wysłano'); Wiadomość 1 i 2 się pokazują, później gra się zatrzymuje (czasami wiesza), więc wychodzi na to, że dll nie może się zainicjować. Możliwe, że mam jakiś felerny dll lub skrypty, bo wziąłem je z jakiegoś artykułu. Możecie powiedzieć skąd wziąć pewne dll i skrypty? Edit: Już znalazłem.
  2. Używam gmsql.dll, ale coś mi nie wychodzi i nie wiem dlaczego. Server działa na tym samym komputerze co baza MySql. Baza danych nazywa się "apox". W bazie istnieje tylko jedna tabela "gracze". W tabeli 3 pola: "id, int, auto_increment", "nick, char(20)" i "haslo, char(20)". Co robię źle? GML gmsql_init(); gmsql_connect('127.0.0.1:3306','root','******','apox'); gmsql_query("insert into `gracze` (id,nick,haslo) values ("","'+zmienna1+'","'+zmienna2+'")"); Edit: Nie wyskakuje żaden błąd, ale w tabeli brak jakiegokolwiek nowego rekordu.
  3. Da się zrobić, aby wyskakujące okienko get_string miało 2 (lub więcej) pola do wpisywania? Chcę zrobić ładne okienka do rejestracji i logowania. Może polecicie lepsze rozwiązanie na stworzenie takiego "formularza"?
  4. To wiadome, ale głównie chodzi mi o to, czy wysyłać do wszystkich graczy współrzędne gracza obciążając server, czy bazę danych.
  5. Dzięki za wszystkie odpowiedzi, ale mam kolejne pytanie. Wymyśliłem 2 sposoby na przesyłanie np. współrzędnych pomiędzy graczami. Pierwszy pomysł: współrzędne gracza A wysyłane są z clienta do servera, server pobiera dane pozostałych zalogowanych graczy przebywających w tym samym roomie z bazy danych i przesyła do nich współrzędne gracza A. Będzie to chyba skutkowało zbyt dużą ilością zapytań do bazy danych. Drugi sposób opiera się na potraktowaniu servera jak clienta, ale nie wiem czy to zadziała jeśli będzie kilka równorzędnych roomów: współrzędne gracza A wysyłane są z clienta do servera (tutaj serwer działa jak client), server tworzy (przesuwa) gracza A w swoich roomach na danych współrzędnych i zwraca do gracza A współrzędne wszystkich graczy stworzonych w danym roomie. Co sądzicie? Może poradzicie lepsze rozwiązanie?
  6. Doradźcie. Zakładając, że: mam serwer w domu, zewnętrzne IP, stworzony client i server w GM, który wymienia dane przez 39dll, MySql na tym samym serwerze. Użyć gmsql i bezpośrednio łączyć z servera do MySql, czy tak jak wcześniej radziliście łączyć się z MySql przez php (wtedy użyć rm_http?)?
  7. OK, sorka Pieter :) Chyba każde hobby wymaga inwestycji... Czas docenić twórców GM :P
  8. Pietrek: Z tego jak to rozumiem to biblioteka daje możliwość odwoływania się z poziomu GM do http? W ten sposób łączę się ze skryptem w php na serwerze i ten odnosi się do MySql? Rozumiem też, że w ten sposób problemu gnyska nie ma (połączenie z MySql nie jest bezpośrednie tylko przez php)? No i czy jest inne wyjście jeśli nie mam GM PRO? gnysek: O tym już gdzieś na forum czytałem. Adminem serwera publicznego jestem ja, więc no preoblemo :P
  9. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić łopatologicznie jak połączyć dziłanie MySql i GM? MySql mam dobrze opanowany (pisałem kiedyś grę w php), ale z GM walczę od niedawna. Moim celem jest gra RPG, która w przyszłości przekwalifikuje się na MMORPG (moje umiejętności odnośnie MMO są bliskie zeru więc na razie zostawiam to w spokoju). Potrzebuję bazy danych i nie wiem jak połączyć te dwie rzeczy (GM i MySql), jak łączyć się z serwerem, jak pytać o argumenty. Serwer MySql stanie na moim kompie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...